Opgelost 4 Printers in afdrukbeheer

ShadyAngel

Vaak hier
Ik heb sedert een tijdje 4 vermeldingen voor dezelfde printer in het afdrukmenu. Weet iemand hoe ik deze kan verwijderen? In apparaatbeheer printers staan deze wel juist..

predator

Bekend gezicht
Gewoon verwijderen uit apparaatbeheer en op nieuw opstarten dan zet windows de juiste weer terug .

ShadyAngel

Vaak hier
Heb ik reeds gedaan. Er staat zelfs geen printer meer in het apparaatbeheer. Printer werkt echter normaal zonder fouten. Waar die extra vermeldingen vandaan komen is een raadsel.

predator

Bekend gezicht
Dat heet de wondere wereld van Windows .... ;)
Blij dat het weer werkt.
Gr.

abbs

SecurityExpert
Ondersteuning
Hallo,

Als je op één van die printers drukt opent er een schermpje:(zie voorbeeld)

Kies voor "Verwijderen"

ShadyAngel

Vaak hier
@abbs
Gelukt. Ik vond alleen de printervermelding met kopie terug in het apparaatbeheer. De andere (1) stonden er eerst nog maar na het apparaatbeheer afgesloten te hebben waren deze ook weg.
Weet je misschien ook waar de printers bij (1) voor dienen?
De HP printer bij (2) klopt, die stond er vroeger ook.

abbs

SecurityExpert
Ondersteuning
Die instelling word door Windows Plug-en-Play gemaakt (als bij het opstarten de nieuwe stuurprogramma word geïnstalleerd)

ShadyAngel

Vaak hier
Bedankt voor de info.
Mijn printer kan automatisch dubbelzijdig afdrukken maar onder andere Office, Edge… zowat alles van microsoft geven deze instelling niet. Firefox en chrome weer wel. Daardoor weet ik dat het werkt en er niets mis is. Van een office pakket kun je toch verwachten dat die dat kan.

Bovenaan Onderaan