Probleem aanmeldscherm in xubuntu 18.04

• Topicstarter Verwijderd forumlid 165
  • Startdatum
V

Verwijderd forumlid 165

Al 3x gedaan, aftellen tot 0. Daarna krijg ik een zwart scherm en gaat de computer terug naar begin (vóór het bios), enz.

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Gebruik jij een dvd of een USB stick?

En als je een USB-stick gebruikt - hoe voorzie jij dan van Mint.

Je dient of van de DVD-met Mint of de USB-stick te booten - zodat Mint live kan opstarten.
En is Mint Live opgestart, dan kan je kijken of jouw computer zonder problemen met die Live versie om kan gaan.
Daarna klik je op de snelkoppeling op het bureaublad op Installeer Linux Mint.

En voor Grub kies je dus de partitie waar Grub van Ubuntu staat.

Waarvandaan heb jij Linux Mint XFCE gehaald?

V

Verwijderd forumlid 165

@Swake.
Inderdaad, maar die is er al lang af. Als we dit Mint verschijnsel ook in die richting moeten zoeken, dan het volgende:
Computer start normaal op, met DEL het bios in, instellen op opstarten met DVD (niet UEFI, maar Legacy/Uefi). Bios sluiten, voor alle zekerheid nog met F11 de startvolgorde controleren, Enter en Mint start op met aftellen. Dus tot zover gaat alles normaal, de rest als boven vermeld.
Het zou kunnen wijzen op het ontbreken van een code die nodig is om na bios op een Linux systeem te komen.

V

Verwijderd forumlid 74

Jouw moederbord is eentje van de nieuwste generatie en dit is een PC waarop voorheen w10 was voorgeïnstalleerd .
Ik ben er zeker van dat ik hier ga te lezen krijgen dat ik terug onzin verkoop maar het is zo . Wil jij graag Linux gebruiken zal het enkel lukken met Ubuntu , OpenSuse of Fedora . Enkel de ontwikkelaars van deze linix distro's hebben aan microsoft betaald voor de sleutel . Andere ontwikkelaars van linux distro's zoals Linux mint, PCLinuxOS , Zorin enz..... , hebben tegen Microsoft gezegd , de boom in , wij betalen niet voor die sleutel .Canocical is de ontwikkelaar van Ubuntu , maar niet van xUbuntu . Het is nochtans zowat overal uitvoerig besproken geweest .

Microsoft is bringing Ubuntu, SUSE, and Fedora to the Windows Store

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Ik vind dat alles wat jij schrijft niet helemaal kloppen.
Indien Ubuntu/Xubuntu geïnstalleerd is en draaide dan kan Mint dat ook.
Bovendien is Mint ook geschikt voor volledig Uefi met Safeboot gedeactiveerd.

In de video die ik gepost heb, is het heel duidelijk dat indien Mint naast Ubuntu/Xubuntu wordt geïnstalleerd, dat Grub dan ingesteld wordt op de partitie waarop Xubuntu staat.

V

Verwijderd forumlid 74

De TS heeft Ubuntu getweakt naar Xubuntu . Binnen een tijdje is het nederlands Ubuntu forum terug online na de crash . Daar is het besproken geweest .
Microsoft heeft ook een akkoordje gemaakt met een paar moederbord fabrikanten .

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
De afspraken van Microsoft en Intel met moederbordfabrikanten is bekend en is belangrijk over een paar jaar en heeft niks met het probleem in dit topic van doen.
Het Ubuntuforum is een ander verhaal - het duurt wel verschrikkelijk lang eer dat forum er weer is.

Voor Xypelair geldt de video die ik gepost heb en de aanvullende info door mij gepost.

V

Verwijderd forumlid 165

@Swake. Dat had ik ook al gehoord, ik wacht voorlopig even geduldig af tot ze weer online zijn.
@Abraham. Mijn computer is er één die oorspronkelijk verkocht is met een vóórgeinstalleerde Windows. Deze machines hebben iets meegekregen dat het moeilijk maakt om non-windows te installeren. Op het internet is hier e.e.a. over te vinden.

Ik wilde nu deze thread be-eindigen, bedankt voor jullie medewerking.

V

Verwijderd forumlid 74

Maar niet vrezen hoor , er zijn moederbordfabrikanten die aan het manipulatiespelletje van Microsoft niet wilden meedoen en bezig zijn met een moederbord te ontwikkelen waarop Linux kan gebruikt worden , maar geen Windows kan op gebruikt worden zoals Mac het doet .

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Die is al een ruime tijd offline stond zelfs op facebook
Nu gelezen wat op de link staat.
Geen geregelde backups dus op de server van HCCnet.

Als dit forum crasht - dan is het binnen een uur weer online - met mogelijk gemis van een paar berichten!

V

Verwijderd forumlid 74

De server(s) van HCC zijn volgens hun aangevallen geweest en de aanvallers zouden heel wat schade toegebracht hebben aan de hardware van de servers waardoor nog meerdere sites die op de HCC servers draaien uit de lucht zijn voor het ogenblik . Enkel de mail server van HCC is gespaard gebleven .
Nog iets i.v.m. het monopolie spel van microsoft , vraag ik me af waarom zij het op een akkoord moeten gooien met moederbord fabrikanten en Intel ? Microsoft heeft nu zelf zijn eigen systeem genaamd Surface .
De ultieme laptop, dé basis van de apparaatfamilie van Microsoft Surface

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
ik ga er niet nog een keer uitgebruid op in, maar Uefie 2 staat op stapel en komt medio 2020 uit.

Bovenaan Onderaan