Account verwijderen

Thecla

Junior lid
Hi all,

I am back... but not totally. Dat duurt nog even :(

Is het mogelijk om een administrator account te verwijderen als ik ook nog een account heb onder mijn eigen naam met administrattorrechten? Als ik nu mijn laptop opstart doet hij dat automatisch als administrator, dan moet ik me daar afmelden en vervolgens kan ik pas met mijn eigen account aanmelden. Beetje onzinning en dubbel werk ;)

:kissing::kissing:
Thecla

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Goedemorgen Thecla,

heb jij enig idee hoe dat andere adminaccount is ontstaan?

Thecla

Junior lid
ja,

Dat heeft iemand aangemaakt toen hij voor mij mijn harde schijf, achteraf, gepartioneerd heeft.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Oké, dan is dat dus niet middels malware gedaan en moet het account te verwijderen zijn.
Jou account is ook een admin account?

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Geef in Zoeken Configuratiescherm in en klik in het menu dan daarop.

Ga naar Gebruikersaccounts en kies daar voor Ander account beheren.
Kies dat aangemaakte account en verwijder het dan ´krijg je de vraag om de bestanden van dat account te bewaren of verwijderen, kies dan ook voor verwijderen.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Welke foutmelding krijg je daarbij?

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Het gaat erom dat het administrator account verwijderd dient te worden.
Start jouw computer nu eerst eens opnieuw op en probeer na het opstarten het nogmaals.

Thecla

Junior lid
Kan het zijn dat administrator verborgen is?

Als ik via instellingen, accounts, gezin en andere accounts kijk zie ik daar administrator niet staan

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Hoi Thecla in welk account zit jij zelf standaard.
In jouw hoofdaccount met aanmelding of het lokale account zonder aanmelding?

Thecla

Junior lid
Normaal log ik in met mijn hoofdsaccount met een pincode.

Ik had voor dat administrator account aanmelden met een wachtwoord uitgeschakeld...

Thecla

Junior lid
Ik heb via netplwiz de rechten van het administrators account veranderd in standaard, maar als ik dat na een herstart weer opvraag dan staat er achter administrator dat hij weer én in de groep administators staat én in de groep users.

is er een mogelijkheid om dat administrators account op disable te zetten?

EDIT
Ik ben nu even niet achter de laptop, tot straks

Thecla

Junior lid
I am back.

Het probleem is opgelost.

Nu moet ik eerst met mijn muis klikken, wil ik in het inlogscherm van mijn hoofdaccount kom. Hoe los ik dat op? Als ik het vinkje (via netplwiz) weghaal bij de opmerking ... met wachtwoord, dan komt die administrator weer in beeld :(

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Normaal log ik in met mijn hoofdsaccount met een pincode.
Ooooh... dan wacht eens even, als dat het geval is dan werk jij met een online account en een Windows pc heeft ook altijd een offline account nodig. Dan heb je goede kans dat je het niet kunt weghalen.

Met netplwiz moet je hem normaliter ook kunnen verwijderen, zie deze Engelstalige pagina maar wel met afbeeldingen:

Ik zou 'm voor de zekerheid laten staan en gewoon het wachtwoord wijzigen.

Wil je automatisch inloggen op jouw account zonder een wachtwoord te gebruiken, ga dan eerst ook weer naar die netplwiz toe.
Dan moet je -eerst- jouw account selecteren met de muis, en daarna het vinkje weghalen. Dan wordt er voor het wachtwoord van dat account gevraagd. Dat moet je 2x invoeren. Dan toepassen (indien dat er is) en OK.
Daarna opnieuw starten en dan zou het goed moeten zijn.

Thecla

Junior lid
Ooooh... dan wacht eens even, als dat het geval is dan werk jij met een online account en een Windows pc heeft ook altijd een offline account nodig. Dan heb je goede kans dat je het niet kunt weghalen.

Met netplwiz moet je hem normaliter ook kunnen verwijderen, zie deze Engelstalige pagina maar wel met afbeeldingen:

Ik zou 'm voor de zekerheid laten staan en gewoon het wachtwoord wijzigen.

Wil je automatisch inloggen op jouw account zonder een wachtwoord te gebruiken, ga dan eerst ook weer naar die netplwiz toe.
Dan moet je -eerst- jouw account selecteren met de muis, en daarna het vinkje weghalen. Dan wordt er voor het wachtwoord van dat account gevraagd. Dat moet je 2x invoeren. Dan toepassen (indien dat er is) en OK.
Daarna opnieuw starten en dan zou het goed moeten zijn.
Dankjewel voor je antwoord. Maar het is goed zo, alleen die eerste foto die je krijgt voor je kunt inloggen wil ik weghebben.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Je doelt op een accountpicture in Windows?
Is via Opties > Accounts te regelen.

Bovenaan Onderaan