Probleem Acer Aspire 3 A315-51-52-VX Notebook

Rensk

Nieuw lid
Hallo medegebruikers,

Ik zit met een probleem, ik heb 24-08-2018 een Acer Aspire 3 A315-51-52-VX Notebook gekocht via Bol.
Echt een prima notebook, lekker stil, 8GB, Windows 10 Home.
Echter ik wou Windows 10 Pro NL origineel gekocht installeren, echter ik kon niet de licentiecode invoeren.
Dus dacht ik dat vraagt hij straks wel, maar helaas hij kwam niet met die vraag, dus ging ik even kijken welke versie die erop had gezet.
Nou gewoon versie Windows 10 Home, ik dacht hoe is dat nou mogelijk. Nu blijkt achteraf dat in het notebook Windows 10 Home is geïnjecteerd op het moederbord. Ik was toch kwaad koop je een notebook kan je daar niet over beschikken, Acer maakt de dienst uit en niet de klant.
Is er een mogelijkheid om dat te verwijderen.

Gr. Rens

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Hallo Rens, opwaarderen is niet moeilijk.
Klik met rechts in verkenner op Deze PC en kies in het uitklapmenu voor Eigenschappen.

In het Eigenschappen venster klok je op meer onderdelen verkrijgen voor deze windows en dan kan je de nieuwe licentie ingeven.
Windows zal dan de rest doen om omgezet te worden naar Windows 10 Professional.

Wat misschien nog veel beter is: een schone installatie doen met die nieuwe licentie, dan ben je meteen van alle crapware van Acer af.

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Probeer dan de upgrade uit te voeren zoals ik omschreven heb - zo hebben anderen dat ook gedaan bij de upgrade naar Professional.

Rensk

Nieuw lid
Abe het probleem is opgelost,
1 open instellingen
2 klik op update & beveiliging
3 Klik op Activering
4 Klik op de koppeling product sleutel wijziging.
En Windows Home wordt omgezet naar de Pro versie

Gr. Rens

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Fijn dat het jou gelukt is.
Veel plezier ermee.

Bovenaan Onderaan