Vraag adblock plus

vanschagen

Vaak hier
hallo
Als ik de win 10 opnieuw opstart krijg ik steeds een pagina dat adblock plus opnieuw geinstalleerd dient te worden.
dus opnieuw geinstalleerd maar nog steeds die pagina
wat kan ik doen omdat niet meer te krijgen.
ik heb dus firefox

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Wat bedoel je precies.
Opent Firefox die pagina?

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Oké, kijk dan de add-ons na!
Want gebruik jij Ad-block Plus of het veel betere uBlock Origin?

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Mooi zo, ben je van die plaaggeest af die ook nog eens zijn websitevriendjes gewhitelisted had in AdBlock Plus!

vanschagen

Vaak hier
bedankt,ik was van middag met de laptop van de vrouw aan het kijken die blijft rete traag is al eens nagekeken hier zal ouderdom van schijf zijn denk ik

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Heb je geen SSD meer over?

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Ben maar blij dat je dat gedaan hebt. Ik heb ook ABP heel lang gebruikt en al langer Ublock Origin nu.
Op de oude pc (nu bij m'n dochter) begon ABP steeds meer problemen te geven en raar te doen. uBlock er op en weg problemen.

ShadyAngel

Vaak hier
Een tijdje geleden op aanraden van Abraham UblockOrigin geïnstalleerd. Ik had hiervoor nog geen adblocker en klikte alles nog weg (als het al mogelijk was). Nu kan ik tenminste rustig lezen, aleen af en toe glipt er nog iets door. Ander probleem is nu soms dat sommige websites zagen als er een adblocker draait.

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Klopt, die van mij zaagt nu ook als er een adblocker draait. Maar dat komt ook omdat die van mij geen storende en ook geen teveel aan advertenties heeft.
Meestal bij de klagende sites komt er een storende hoeveelheid naar boven als je dan eens een uitsluiting maakt voor de adblocker.
In de meeste gevallen kun je die meldingen gewoon negeren.
Ik ken echter ook sites waar je geen meter verder komt als je de adblocker dan niet uitschakelt. Kan het in sommige gevallen wel begrijpen, maar als ze het op die manier doen is wel erg irritant.

ShadyAngel

Vaak hier
Ik vind die adblocker een hele verbetering.
Als sommige websites er niet mee willen werken dan is het pech voor hun. Ik geef geen toelatingen. Ze hebben me al 25 jaar kunnen bestoken met hun onzin.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Ik kan hier een een extensie installeren die je waarschuwt de adblocker uit te zetten - maar waarom zou ik.
Hier komt geen reclame omdat ik er zelf wars van ben.

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Ik geef geen toelatingen.
Ik wel voor sommige sites. Hobbysites die daar bijv. hun hosting van betalen, maar alleen als de reclames niet storend zijn.
Maar dat moet iedereen natuurlijk voor zichzelf weten.

Dotchiejack

Gevestigd lid
Ik werk al een hele tijd met UblockOrigin en tot nu toe heb ik nog geen sites tegengekomen die me buitensloten wegens het gebruik van een Adblocker, hooguit een banner met de vraag om adblocker uit te scha.kelen. (buiten VTM en VT4 en de rest van het gespuis)
Ik kijk toch geen TV, ze kunnen de boom in met hun sch**t reclame. En kom ik een site tegen waar ik niet verder kom wegens een Adblocker., pech dan er zijn nog koeien die Bella heten.
@ Black Tiger, ik weet wat je bedoeld met niet storende reclame, er zijn inderdaad bepaalde gradaties maar dat is mijn probleem niet, bij mij is iedere vorm reclame uit den boze.
Was het nu hier of op NCF, een discussie over reclame op de Nederlandse TV. Ik dacht bij mezelf, jullie hebben geluk, de reclame komt tussen 2 programma's (vroeger toch,zoals ik al zei ik kijk geen televisie meer), hier in Belgie krijgen we de reclameblokken een paar keer tijdens een programma. Je kijkt naar een spannende film en net op een spannend moment krijg je koning,keizer, admiraal popla gebruiken ze allemaal op je boterham. Doei, ik haak af. (moest je weten hoeveel mensen in het sukkelstraatje zijn geraakt door de invloed van reclame, ik denk dat je het apelazerus zou schrikken. )
Tja ,je hebt het mensdom en het dierenrijk.

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
bij mij is iedere vorm reclame uit den boze.
Tja hobby sites moeten ook betaald worden en ik ken dus wel sites waar je geen steek verder komt zonder de blocker uit te schakelen. Op mijn forum zit er een balkje aan de zijkant onder een ander menu en helemaal onderaan de site.
Het is onredelijk maar te verwachten dat je op elke hobbysite (zoals deze) gratis gebruik van kunt maken terwijl het de admins wel geld kost om jullie mede plezier te verzorgen aan dit soort sites.

Je kunt dus wel stellen dat bij jou elke reclame uit den boze is, zolang je dan ook er geen probleem mee hebt dat er bepaalde sites zullen zijn waar je geen gebruik van kunt maken.
Ik ben er ook tegen gekomen waar je dan echt een probleem hebt, als je iets wilt bestellen bijvoorbeeld dat een popup voor een externe betaalsite niet naar voren komt.
Overigens ben ik ook fel tegenstander van overdreven reclame, maar ik ben tevens van mening dat gebruikers ook best wat steun mogen geven aan een site waar ze met plezier gebruik van maken.
Daarom vraag ik me af wat je zou doen als hier en op NCF adsense reclame zou zijn d.m.v. een bannertje aan de zijkant en aan de onderkant en je telkens middels een popup gevraagd zou worden je adblocker uit te schakelen.
Het is makkelijk te zeggen van "pech gehad", maar in dat geval is het de vraag voor wie het pech is....
Nogmaals, het is een vrije keuze, maar mijns inziens kan men er toch beter wat genuanceerder naar kijken, het is niet allemaal zo zwart/wit en het moet ergens vandaan komen.
Oftewel admins met geld genoeg om goede hosting te betalen, ofwel doneren, ofwel reclame. Gratis bestaat niet op internet! En op de meeste plekken ergens anders ook niet.

V.w.b. TV reclame is het hier ook dat je reclame krijgt tijdens een programma bij de commerciële zenders. Alleen bij de publieke omroep komt reclame tussen twee programma's, dat is dus NPO1, 2 en 3. Voor zover mij bekend is dat in België niet anders bij de BRT oftewel nu dan Ketnet en Canvas.
Vanwege dat soort storende reclame ben ik ook gestopt met TV kijken. Het haalt de totale spanning uit een film bijvoorbeeld en het is buitengewoon irritant. Dus dan maar ofwel opnemen en reclame voorbij spoelen, ofwel Netflix (niet gratis) ofwel downloaden en kijken.:)

Bovenaan Onderaan