• De community van 'PiepComp Support - dat andere PC-Helpforum' staat voor u klaar, om hulp bij computerproblemen te geven,
    zoals traagheid, malware, BlueScreensOfDeath, netwerkproblemen, crashes, updateproblemen en nog veel meer!

Vraag Advies, mening gevraagd mbt eigen domein en email

Korrigan

6-tiger met gebreken.
Lid geworden
19 jan 2019
Waarderingsscore
99
Punten
28
Leeftijd
64
Hallo,
Momenteel zit ik nog bij xs4all. Met de toekomstige ontwikkelingen bij xs4all, komt bij mij de gedachte op om een eigen domein te registreren en bijbehorend email gedoe.
Hoe denken de deskundige hierover? Is het raadzaam, nuttig etc. Ik heb effe een duwd

ArtstudioG

Gevestigd lid
Lid geworden
30 jan 2017
Waarderingsscore
98
Punten
28
Leeftijd
61
Ik zit al jaren bij One.com zeer tevreden, lage kosten en goeie service. Weet alleen niet of dat ook voor Nederland werkt.

Black Tiger

Enthousiast
Lid geworden
6 aug 2018
Waarderingsscore
386
Punten
83
Website
www.satellitefun.org
Wil je alleen email of wil je ook een domein erbij voor een website?

In principe kun je bij elke webhost terecht, dus ook bij one.com want het maakt niet uit of je een hoster in het buitenland of in Nederland neemt.
Enig verschil is dat de verbinding misschien iets trager kan zijn. Waar je vooral op moet letten zijn de domeinnamen. Je moet voor een .nl domein nooit meer dan 9 euro excl. b.t.w. betalen. Vaak genoeg is het al voor dat geld incl. b.t.w. te krijgen.
Vergelijk daarna het aantal email adressen en de ruimte die je hebt. En zien de specificaties van one.com er prima uit.
Dat werkt dus ook gewoon voor Nederland.
Ik ben zelf overigens ook hoster, maar kan niet zo goedkoop leveren als one.com en sommige anderen. En ik doe het naast mijn WAO dus hoef er niet van te leven, dus kan ook gerust een advies geven om een concullega te nemen. ;)

Abraham54

Ondersteuning
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
1.991
Punten
113
Leeftijd
65

Daar heb je gratis al een domein en kan je een e-mailadres aanmaken met dat domein achter @ voor 45 cent per maand!

Korrigan

6-tiger met gebreken.
Lid geworden
19 jan 2019
Waarderingsscore
99
Punten
28
Leeftijd
64
Het gaat alleen om een domeinnaam en email. Verder geen website.
@Abraham54 , ik was ook al bij vimexx terecht gekomen, via de hostingvergelijker.
Maandag 11-11 komt de opvolger van xs4all (freedom) met meer info. Afhankelijk daarvan neem ik dan de beslissing.

Abraham54

Ondersteuning
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
1.991
Punten
113
Leeftijd
65
KPN denkt zo langzaam aan ook alleen maar aan kostenefficiency om zijn aandeelhouders te vrede te houden.

Black Tiger

Enthousiast
Lid geworden
6 aug 2018
Waarderingsscore
386
Punten
83
Website
www.satellitefun.org
Vimexx is prima, maar met die 2 GB kom je niet ver voor een beetje mail.
Ga je 1 pakket verder, zit je nog maar aan 10 GB voor 2,45 en dan zit je bij One.com dus een heel stuk gunstiger qua ruimte voor hetzelfde geld.
Bij Vimexx zit je dan qua geheugen en cpu weer beter, maar die heb je niet echt nodig voor mail accounts. Is dus wel iets om over na te denken.
Voor alleen email is One.com zonder meer een betere keuze gezien de opslagcapaciteit.

Black Tiger

Enthousiast
Lid geworden
6 aug 2018
Waarderingsscore
386
Punten
83
Website
www.satellitefun.org
Nog een email hosting, 0,95 ct p/m met 10 GB ruimte en onbeperkt adressen.
Ken dat bedrijf verder niet overigens maar het geeft aan dat het zich kan lonen om rond te kijken.

Korrigan

6-tiger met gebreken.
Lid geworden
19 jan 2019
Waarderingsscore
99
Punten
28
Leeftijd
64
Die Mihos lijkt me wel wat.
dank voor de tip.

Abraham54

Ondersteuning
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
1.991
Punten
113
Leeftijd
65
One.com wil je niet gaan gebruiken, want one.com heeft een onbetrouwbare opprijspolitiek, want ze willen geld aan jouw verdienen.
ik weet van een stel anderen die bij one.com zitten en inmiddels de hoofdprijs betalen voor wat anderen nog niet eens voor de helft leveren.

Black Tiger

Enthousiast
Lid geworden
6 aug 2018
Waarderingsscore
386
Punten
83
Website
www.satellitefun.org
@Abraham54 Als dat het geval is heeft ArtstudioG als jaren geluk. Reviews verschillen nogal maar zijn globaal inderdaad minder goed, echter dat gaat hoofdzakelijk om websites. Echter ik gaf al aan dat het zich loont om verder te kijken.

@Korrigan Graag gedaan.

Bovenaan Onderaan