agenda

Ja.

Het handigste is als je er een gebruikt die ook net je telefoon synchroniseert, zoals google agenda als Android gebruikt.

Of bedoel je wat anders, omdat je dit in vakantieherrineringen plaatst?

ik heb geen idee waar ik dit moet plaatsen, dus ja...

een smartphone heb ik niet, enkel zo'n flipflop van de jaren stillekes...

dus welke neem ik dan?

Dat kan zeker. Er zijn er verschillende die je kunt gebruiken. Namelijk via het nieuwe outlook van Microsoft, dat is dus een mail programma waarin ook een agenda zit. Of online via een google account.

of dus Google

Ik meen me te herinneren dat jij een bepaald mail programma in gebruikt hebt voor je mail. welke is dat, en zit daar wellicht al een agenda in?

klopt Roxmarie, ik gebruik OEclassic...

kan ik die agenda dan enkel gebruiken als ik email open?
ik had graag ééntje dat ook aangeeft dat ik afspraak heb zonder dat de email openstaat...

66f9b1ff22345-Screenshot_2024-09-29_at_22-00-34_12_beste_gratis_agenda-apps_voor_Windows_10_-_Freeware.png

One Calendar is een van de eenvoudigste en gebruiksvriendelijke agenda-apps die er zijn, en dat is de hele reden waarom het zo populair is. Deze app, aangeboden door Microsoft, stelt je in staat om al je agenda's op één plek toe te voegen onder een mooie, compacte agenda-optie. Bovendien? Het is ook extreem aanpasbaar. Enkele van de belangrijkste kenmerken zijn:

• Biedt een kernplatform waar u Google Agenda, Outlook Agenda, iCloud, Office 365, Exchange, Facebook-evenementen en meer kunt bekijken, allemaal op één plek;
  • Brengt al uw kalenders onder één dak;
  • Hiermee kunt u afspraken, evenementen en schema's bekijken en beheren, zodat u geen belangrijke evenementen mist;
  • Hiermee kunt u de afspraken die u wilt bekijken soepel filteren;
  • U kunt afspraken toevoegen, bijwerken en verwijderen, op basis van uw vereisten;
  • Hiermee kunt u snel filteren en zoeken naar wat u zoekt;
  • Biedt meerdere weergaven zoals dag, week, maand en jaar;
  • De gegevens die op het apparaat zijn opgeslagen, zijn beveiligd;
  • Hiermee kunt u in de offline modus werken zonder dat u een internetverbinding nodig heeft;
  • Compatibel met verschillende kalenders van Google en Office365;
  • Biedt aanpasbare kleuren, weeknummers, thema's, live tegelformaat, afdrukoptie en slepen en neerzetten.

Prijs: gratis versie beschikbaar; premium-versie beschikbaar voor $ 4,99

Gelezen op:

moet ik dit downloaden Abraham54? en wat doe ik dan?

Heb jij nog nooit iets uit de Windows Store binnengehaald?
Zo ja, alles heeft een eerste keer.

Het is een app en klik dus op de blauwe Downloadknop en dan wordt deze agenda automatisch in jouw Windows geïnstalleerd.
En daarna heb jij een zelfstandige agenda in jouw Windows.

geeft die dan ook een boodschap als er iets op de agenda staat? of gaat die automatisch open?

en windows store? zegt me niks, ben ook niet veel meer op de pc...

Hallo Lyn, als je nog maar weinig achter je PC zit, dan heb je volgens mij weinig aan een agenda daar in.
Je bent dan veel beter uit met bijvoorbeeld een bureau agende.

Zoals deze bijvoorbeeld:

Met een week per 2 pagina.s.

Zo´n agenda gebruik ik ook en is veel makkelijker en overzichtelijk.

die heb ik ook Abraham54, het probleem is dat ik altijd vergeet te kijken, 's morgens lees ik de mailtjes van de forums met psp en dan hoopte ik eigenlijk een dag van tevoren een bericht te krijgen dat er wat gepland staat... ik kan natuurlijk ook wat efficiënter worden maar ik heb teveel om oren... alle hulp is welkom dezer dagen...

Ik heb mijn agenda altijd open liggen.

Voor wat ik denkt is Lyn dan niet beter uit met Sticky notes of in het Nederlands Plaknotities. Dan ziet dit er dit ongeveer zo uit. en zit standaard in Windows.

Bijlagen

• plak.jpg
    plak.jpg
    32 KB · Weergaven: 2
Het voorstel van Abraham is deze

Je zult het dan wel moeten downloaden en installeren, en een microsoft, gmail (google) of ander account moeten hebben om het te kunnen gebruiken. Ik heb even gekeken er waren aardig wat opties voor een account. Ik heb de installatie op dit moment gestaakt.
Het ziet er een beetje zo uit, als je een email client installeert.

Helaas heeft het programma wat jij voor je mail gebruikt geen agenda. Dan is nog het nadeel dat de mail naar mijn idee open moet staan, of in ieder geval op de achtergrond moet blijven werken.

Natuurlijk zullen er heel veel van dit soort programma's zijn die het allemaal gaan doen, wat je zou willen.

die stickers brachten me op een idee, ik heb er gewone en die plak ik op m'n scherm, dan hoeft de pc niet aan te staan en zie ik toch dat er iets te gebeuren staat, gewoon 's avonds kijken wat er de volgende dag gepland staat want tegenwoordig zie ik door de bomen het bos niet meer, ben meer onderweg dan thuis en dan vergeet ik m'n eigen afspraken...
allemaal bedankt, ik ga dit eerst proberen, anders meld ik me weer

iedereen bedankt om mee te zoeken...
groetjes

Sterkte met alle afspraken lyn🌷

Sterkte met alle afspraken lyn🌷
dank je Roxmarie, tegenwoordig heb ik een abonnement in het ziekenhuis en/of het RVT... en als ik dan zelf eens naar de dokter moet voor medicatie dan vergeet ik dat... als m'n kop niet vast zou staan dan vergat ik die ook nog...

Wat vreselijk, dan werken memo briefjes op een plek waar je vaak komt goed, of een notitie blokje op het aanrecht met wat je nog moet doen. Dat doe ik ook als ik b.v. medicijnen moet bestellen of ophalen. Maar ophalen kan ik meestal 24/7 in zo'n kluis, alleen 1 medicijnn kan er niet in omdat het volume te groot is.

Terug
Bovenaan Onderaan