AIO pc is traag met op starten en afsluiten

16GB gaat niet het is de Lenovo AIO pc daar verander je niks aan

Bijlagen

• log malware.txt
    1,4 KB · Weergaven: 1
Er zitten een paar fouten in jouw Windows.

Druk tegelijk de Windows- en de X-toets in - daarmee krijg je het X-menu.

Klik nu op Opdrachtprompt (Admin) / Windows PowerShell (Admin)/ Terminal (Beheerder).

In het zwarte dan wel blauwe venster typ of kopieer/plak je nu sfc /scannow gevolgd door indrukken van de Entertoets.
Denk wel aan de spatie na 'sfc' indien het typt.

In het zwarte dan wel blauwe ve85.72.35.196nster zie je vervolgens de voortgang van de scan - die even kan duren
SFC (SystemFileChecker) houdt in dat systeembestanden gecontroleerd worden op juist funktioneren, zo nodig volgt reparatie.
Let goed op de laatste meldingen in het venster: indien aangegeven wordt, dat herstel afhankelijk is van opnieuw opstarten, doe dit dan.

Is de scan klaar en hoeft er niet gerebooted te worden of na het heropstarten (cmd.exe weer met adminrechten opstarten) ga je door met de volgende opdracht.

In het zwarte dan wel blauwe venster typ of kopieer/plak je nu DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth gevolgd door indrukken van de Entertoets.

Ook nu wordt er een voortgang gegeven; de scan zal zelfs nog wat langer kunnen duren als de eerste.

Is die scan klaar, doe dan nogmaals sfc /scannow om de fouten die DISM.exe gevonden heeft te repareren.

Start hierna het systeem opnieuw op - ook als daar geen opdracht voor is en laat weten hoe een en ander is gegaan.

gedaan allemaal fouten zijn hersteld en gerepareerd

Laatst bewerkt:
Mooi zo.

Ik denk verder dat ik weinig kan doen, om het opstarten te verbeteren, gezien wat er in jouw pc actief is.
Deels zit het mijns inziens ook in de processor, een i3, je was beter uit geweest met een i5!

Je word hartelijk bedankt voor de moeite.
ja die I3 was een vergissing bij aankoop over het hoofd gezien,maar hij is ook 5 jaar oud.
maar bedankt

Kijk maar of 16 GB werkgeheugen de prestaties verbeteren:

Post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download
Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 7, Windows 8/8.1, Windows 10 en Windows 11: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
[/URL]
[/LIST]

Speccy van Piriform gebruiken:

N.B. je komt op een pagina die zegt dat Speccy niet gevonden wordt.
Rechts onderaan op die pagina op Speccy klikken.

Abraham ik kan op deze Lenovo AIO pc niks van hardware aanpassen,dat snap je toch wel?
en als het kon ga ik op een 5 jaar oude pc geen geld meer inevesteren.
ik wacht wel op een nieuwe pc.

Kijk of onderstaande Ashamo software iets voor je pc kan doen:

nou misschien later eens nu laat ik het zo

Denk erom dat deze gratis volledigeversie voor het eind van deze maand geinstalleerd en geactiveerd moet zijn.

en wat doet dat programma dan???

Het kan optimaliseren.

Bedankt is geoptimaliseerd ,nu afwachten ,moet nog andere dingen doen

Terug
Bovenaan Onderaan