alle mails 2024 Postvak IN 2024 weg

theplayer

Medewerker
Lid geworden
24 februari 2019
Punten
83
OS
Win10
AV
Bitdefender
Toen ik vanmorgen mijn Outlook 2019 startte zag het het podstvak IN er zo uit: alles in geel, met een heel ander lettertype, met oude e-mails van 2023 en verder terug. Wat nog erger is: Al mijn mails van 2024 zijn weg. Ik heb echter niets verwijderd. Ziggo heeft e.e.a. nagekeken maar zij gaat alleen over het profiel en het account.
667c29ff0cf17-Postvak_IN.png

Mijn Verzonden postvak ziet er echter uit zoals het moet: juiste lettertype, indeling met witte achtergrond en alles van 2024 en ouder.
667c2af5a8186-verzonden.png

Hoe krijg ik mijn postvak IN met alle mails 2024 weer terug?

Laatst bewerkt door een moderator:
De sortering staat op 'van', dus de afzender. Sorteer hem eens op 'Ontvangen' (klik op ontvangen boven de kolom.) het kan zijn dat je twee keer er op moet klikken om de meest recente mails bovenaan te krijgen.

Als je dat gedaan hebt wat is dan de datum van de meest recente mail?

Het wordt al beter. Nieuwe mails zie ik al. Maar daaronder staan nog heel veel oude in geel, En het lettertype van die nieuwe en oude is nog steeds gewijzigd. Die paar nieuwe staan nog als ongelezen. De rest van 2024 is er nog niet.
667c5bd9d6cc3-Nieuwe_afbeelding.png

De mails lijken echt weg te zijn. Dit heb ik nog niet meegemaakt.

Had je al een back-up gemaakt van je mail?

Nee, heb ik in 5 jaar nog nooit gedaan. Verwijderen van mails doe ik altijd handmatig. Ik heb daar nog nooit problemen mee gehad. In de Verzonden items staan 3908 mails. Ongeveer dat aantal stond er ook in Postvak IN. Zouden ze echt weg zijn? Zonder enige fysieke handeling?
En waar komen dan al die andere vreemde verschijningen vandaan: alle mails in de gele kleur met allemaal rode vlaggen, allemaal in een ander lettertype, alleen maar oude mails enz. Kan een van de functies in de bovenste werkbalk
(Bestand- Start - Map - Beeld enz. nog helpen?

Ik vermoed dat het gegevensbestand waar de mail in bewaard wordt beschadigd is geraakt.

Gebruik je POP of IMAP voor je mail?

Wat ik zou doen is eerst outlook af te sluiten en die tot nader order niet meer te openen.

Daarna download en installeer je thunderbird. (https://www.thunderbird.net/nl/thunderbird/all/)
Daar stel jij je mail account opnieuw in en laat hem alle mails downloaden. Kijk dan of die wel de ontbrekende mails van 2024 heeft.

Ik gebruik POP (van Ziggo.nl).

Ik volg je aanwijzingen en open Outlook niet meer.
Morgen of vrijdag ga ik verder met rest van je reactie. Alvast hartelijk dank! (y)

Thunderbird heeft 410 mails in Postvak IN gevonden: van 12-6-2024 t/m 26-6-2024. De laatste 2 zijn testberichten van Microsoft Outlook, op 26-6-2024, beide om 10:18 uur

667d240c7ee2c-Thunderbird.png

Nee, heb ik in 5 jaar nog nooit gedaan. Verwijderen van mails doe ik altijd handmatig. Ik heb daar nog nooit problemen mee gehad. In de Verzonden items staan 3908 mails. Ongeveer dat aantal stond er ook in Postvak IN. Zouden ze echt weg zijn? Zonder enige fysieke handeling?
En waar komen dan al die andere vreemde verschijningen vandaan: alle mails in de gele kleur met allemaal rode vlaggen, allemaal in een ander lettertype, alleen maar oude mails enz. Kan een van de functies in de bovenste werkbalk
(Bestand- Start - Map - Beeld enz. nog helpen?
Dan heb je vijf jaar geluk gehad. Dit is een van de redenen waarom je regelmatig backups moet maken. Ik vermoed dat er iets fout gegaan en is en dat daardoor het PST bestand beschadigd is geraakt.

Het is pop, dus dat je alleen maar de laatste paar dagen krijgt in Thunderbird is logisch. Ik hoopte op een IMAP configuratie, want dan had je nog een kopie op de mailserver.

Laten we eerst eens kijken of er nog oudere versies zijn van dat mail bestand.

Ga in verkenner naar de map:
C:\gebruikers\gebruikersnaam\appdata\Local\Microsoft\Outlook (de map "Appdata is standaard verborgen. Even intypen in de adres balk om hem te openen)
daar zal je een .PST bestand zien staan.
Rechtsklik dat bestand en kies "Vorige versies terugzetten" Je krijgt dan een venster met daarin hopelijk een lijstje van oudere versies of de melding "Er zijn geen vorige versies beschikbaar" Ik verwacht dat er geen oudere versies zijn, maar je weet nooit en het is te makkelijk te controleren om die stap over te slaan.

Als er geen vorige versies zijn, laat je het venster open en ga je verder met optie 2.

Als er wel vorige versies zijn, stop dan met alles en laat dit dan even hier weten. Ik vertel je dan wel hoe je dat kan gebruiken. Dus optie 2 niet uitvoeren.

Optie 2:
In de map:
C:\Program Files\Microsoft Office\root\Office16 (office16 is afhankelijk van de versie van office die je hebt, dus dat kan ook office15 zijn als je een oudere versie gebruikt.)
Vind je een programma : scanpst.exe.
Start dat programma op en klik op "Bladeren". Blader weer naar de map: "C:\gebruikers\gebruikersnaam\appdata\Local\Microsoft\Outlook"
Daar wijs je het .PST bestand aan en klik op "Starten". Het programma controleert nu het bestand. Als hij fouten vindt, dan bied hij aan om deze te repareren. Laat de optie om een backup te maken AAN staan en voer de reparatie uit. Als het proces klaar is sluit je het venster en open je Outlook weer. Zie je nu weer al je mail?

Om alles in het geel te verwijderen (niet de mails maar de layout) ga naar bestand -> Opties-> Email-> en helemaal onderaan "Items met een vlag markeren in de berichtenlijst" uitvinken.
Dan zou ik het volgende ook eens checken. (ik meen mij te herinneren van een vorig topic dat jij imap gebruikte, als je in thunderbird pop hebt gekozen krijg je inderdaad je alleen maar de laatste paar dagen terug.)
Log in op ziggo.nl en kijk hoeveel emails je terugkrijgt.

Hallo Philiep, Nou, het heeft niets te maken met wat er nu aan de hand is, maar ik vrees nu wel te laat te zijn met het bestuderen van de instructie van Mail Home

Hallo Enigma 147, Dit is wat ik heb kunnen vinden:

667ec9f71b604-gegevensbestand.png
[/URL]

En hier mijn Office-versie:

667ed95fe2739-Office-versie.png
[/URL]

Betekent "Appdata in de adresbalk openen" dat ik dat in de adresbalk (WW-browser) van de webbrowser (Firefox) moet ingeven?

Inmiddels is er weer een aantal nieuwe e-mails toegevoegd aan Thunderbird. Ik heb er nu 442. Outlook heb ik nog steeds niet geopend.

Is het mogelijk om IMAP alsnog te krijgen om zo terug te krijgen wat weg is....?

Hallo Philiep, Nou, het heeft niets te maken met wat er nu aan de hand is
Eerlijk gezegd, ik denk van wel, omdat je hebt geprobeerd emails te verplaatsen heb je nu deze problemen.

En appdata gaat zeker je problemen niet oplossen.
Maar wie ben ik.
Een beschadigd PST bestand kan dit soort gekke dingen als bij Ray is gebeurt veroorzaken. Outlook gegevensbestanden, waar de mail in bewaard wordt staan meestal, en ook hier, in de map: "C:\gebruikers\ray\APPDATA\Local\microsoft\outlook" zie je outlook bestanden staan. (zie de bovenste van de twee laatste afbeeldingen van theplayer).
Dus zal je toch bij dat bestand in die map moeten komen om hem te vervangen door een backup versie als je die hebt, of anders herstellen met het standaard tooltje scanpst.exe, wat standaard bij iedere outlook versie wordt meegeleverd. Herstellen kan betekenen dat de fouten in het bestand worden gerepareerd en dat daardoor de verdwenen mails weer tevoorschijn komen, al is daar geen enkele garantie op. Vervangen uit een backup, als dat mogelijk is, is echter beter, omdat je nooit kan voorspellen wat het resultaat is als je gaat repareren en wat er nog gered kan worden.

Dus dat appdata je probleem niet gaat oplossen zou ik zeker niet zeggen. Sterker nog, voor het oplossen van een corrupt *.PST bestand is toegang tot die map een vereiste.
Hallo Enigma 147, Dit is wat ik heb kunnen vinden:

667ec9f71b604-gegevensbestand.png
[/URL]

Je was op de goede weg. Je ziet op de tweede regel een Map "Outlook" staan , met als locatie: "C:\gebruikers\ray\APPDATA\Local\microsoft". Als je op die map had dubbelgeklikt had hij hem geopend en had je de outlook bestanden gevonden. Daar had je dan een bestand met een naam als "gebruiker@ziggo.nl.pst"of iets wat daarop lijkt gevonden. En anders maar een plaatje posten met de inhoud van die map.

Dat is het bestand dat we moeten controleren of vervangen.

En hier mijn Office-versie:

667ed95fe2739-Office-versie.png
[/URL]
Met zoeken op "MS office" ga je "scanpst.exe" niet snel vinden. Als je op de C: schijf zoekt naar "SCANPST" dan vind je hem wel.

Betekent "Appdata in de adresbalk openen" dat ik dat in de adresbalk (WW-browser) van de webbrowser (Firefox) moet ingeven?
Nee, gewoon in verkenner openen:
verkenner.png

Je bladert eerst naar C:\gebruikers\ray. Dan klik je twee keer met je muis achter de teksk in het hier rood aangegeven vakje. Dan krijg je een cursor achter de tekst. Daar typ je dan "\appdata" (zonder quotes) achter en druk je op enter. Dan blader je verder naar \Local\Microsoft\outlook"

Of je doet wat ik al hierboven schreef (op outlook map klikken in je zoekopdracht).

Inmiddels is er weer een aantal nieuwe e-mails toegevoegd aan Thunderbird. Ik heb er nu 442. Outlook heb ik nog steeds niet geopend.

Is het mogelijk om IMAP alsnog te krijgen om zo terug te krijgen wat weg is....?

Nee, dat kan niet. Die mails kunnen niet magisch opnieuw in je mailbox verschijnen.

Goedenavond Enigma147.
Ik reageer op deze opmerking van je:
"Je was op de goede weg. Je ziet op de tweede regel een Map "Outlook" staan , met als locatie: "C:\gebruikers\ray\APPDATA\Local\microsoft". Als je op die map had dubbelgeklikt had hij hem geopend en had je de outlook bestanden gevonden. Daar had je dan een bestand met een naam als "gebruiker@ziggo.nl.pst"of iets wat daarop lijkt gevonden. En anders maar een plaatje posten met de inhoud van die map."
Dat is het bestand dat we moeten controleren of vervangen.

Ik heb na het maken van de screenshots alles open laten staan! Ik heb nu dus op die map geklikt en (eureka!) daar staat het bestand!

Hoop alleen dat het het juiste is (van 6-10-2023)

Laatst bewerkt:
Mag ik hier nogmals aandacht voor vragen? Ik zit echt zonder Outlook dat ik niet mag gebruiken (zie post #6 !) Ik kom zo niet verder...

Terug
Bovenaan Onderaan