Alles klapte eruit

Zojuist nog snel even iets doen voordat ik wegga, ik had een print nodig dus daarvoor de pc gestart en even een muziekje erbij en pats boem. UIT

PC uit, schermen uit, bleek mijn 2e stekkerblok eruit geklapt te zijn, waar PC, 1 scherm, printer, boxen en een lamp (die niet aanwas op dat moment) waren eruit geklapt.

Blijkt dat het stekkerblok overleden is. Mijn pc is godzijdank op nieuw kunnen starten, net als mijn printer, en er is weer geluid, en mijn beide schermen doen het nog. Maar hoe kan dit nu ineens?

Ik zette tegenwoordig dat 2e blok (die nu dus stuk is) volledig uit, door op het oranje knopje te drukken.

Maar ik had dus al opgestart, en een aantal websties gestart via (Brave) en dus een muziekje op gezet. En ineens pats niets meer. Hoe schadelijk is dat voor de apparatuur?

In het log kom ik wel tegen, dat de vorig afsluiting van het systeem onverwachts is gebeurd.
De vorige afsluiting van het systeem om 22:43:03 op ‎20-‎9-‎2022 is onverwacht gebeurd.
Terwijl ik deze regel plak, zie ik iets vreemds, de tijd en de datum kloppen niet!

Johannes1956

@t your Service " all Time
gemgem
Lid geworden
13 jun 2019
Reactiescore
494
Punten
223
Leeftijd
66
Ja, ook dit soort problemen doen zich voor, stekkerblokken hebben niet het eeuwige leven.
Heb ik ook al meegemaakt, heb nu de duurste stekkerblokken die je maar kunt vinden, maar dat is ook geen garantie.
Maar om iedere keer weer alles uit te schakelen is voor mij teveel werk.

Bovenaan Onderaan