Antwoord als beste antwoord aangeven

Abraham54

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
2 augustus 2016
Waarderingsscore
6.980
Punten
113
Leeftijd
70
OS
Windows 11 Professional
AV
Microsoft Defender
FW
Windows Firewall
Antwoord als beste antwoord aangeven

Ik ben bezig met kleine veranderingen aan te brengen-

Zo is het nu mogelijk als een vraag wordt gesteld, dat je van de antwoorden op die vraag een antwoord als beste antwoord te bestmpelen.

Prima, maar iedereen kan bijdrage geleverd hebben aan het beste antwoord.

Prima, maar iedereen kan bijdrage geleverd hebben aan het beste antwoord.
Dan noch kan je het beste antwoord selecteren.

Voorbeeld op de XenForo community waar ik het gekregen antwoord als beste heb aangemerkt, omdat het ook de oplossing op mijn vraag is:

Bedankt voor het voorbeeld, het groene vakje ernaast kun je dan aanvinken als ik het zo zie?
De gebruiker die het blog gestart heeft kan dat toch alleen doen?
Want anders kan iedereen het beste antwoord aanvinken en worden er dus meerder vakjes verlicht?
Dan krijgen we dus een lichtshow.

Ik heb het antwoord als beste gezet.
Maar je moet wel mee gepost hebben om dit te kunnen doen.

Ik heb het antwoord als beste gezet.
Nee je hebt het antwoord als oplossing gemarkeerd. Dat is iets anders.
Dan krijg je een vinkje onder die 0.

Als je hem als beste markeert (kan altijd nog) dan wordt die 0 een 1. En als meer mensen een oplossing als beste markeren, dan gaat het getal dus hoger.

Als meer mensen een oplossing als beste markeren dan gaat het getal dus omhoog.
Maar kunnen de mensen die mee gepost hebben zelf ook een antwoord als beste selecteren?
Of alleen degene die het blog heeft gestart?

Bij mijn weten blijft het beste antwoord op ! staan.

Is dat nu zo belangrijk wie de juiste antwoord geeft, als de Ts maar geholpen is?Ik heb dan meer de indruk dat dit elkander gaat opzetten wie er met beste antwoord zal afkomen, word dan een wedstrijd wie is de beste in antwoorden geven??

Als de TS het beste antwoord heeft aangemerkt is dat leidend.
Want geen van de berichtgevers kan bepalen wat het beste antwoord is, dat kan alleen de TS als hij ermee geholpen is.
Als nu iemand anders hetzelfde probleem heeft, hoef hij/tij niet het topic door te zoeken, direcht na het originele bericht van de TS volgt het beste anntwoord.

Als meer mensen een oplossing als beste markeren dan gaat het getal dus omhoog.
Maar kunnen de mensen die mee gepost hebben zelf ook een antwoord als beste selecteren?
Alleen de TS kan een antwoord als oplossing markeren, wat Abraham54 dus gedaan had.

Echter iedereen, inclusief de TS, kan een antwoord als beste antwoord markeren. Eigenlijk heet dat op een antwoord stemmen als beste antwoord.
Theoretisch kan dit er dus toe leiden, dat een ander antwoord bijv. 5 stemmen heeft en het antwoord wat als oplossing gemarkeerd is slechts 3 stemmen (ik noem maar iets).

Want geen van de berichtgevers kan bepalen wat het beste antwoord is, dat kan alleen de TS als hij ermee geholpen is.
Dat hoeft niet persé. Soms is een ander antwoord beter, alleen kan een minder goed antwoord in bepaalde situaties de TS beter helpen of is het gemakkelijker voor de TS om zo'n antwoord toe te passen.
Maar jij bent beste antwoord en oplossing aan het verwarren, dat zijn twee verschillende dingen. Een antwoord als oplossing markeren kan alleen de TS.

@pinokio Het gaat gewoon om een stukje functionaliteit wat wel eens handig kan zijn als mensen snel een antwoord zoeken op een vraag die ze zelf ook hebben. Hoeven ze geen hele thread door te lezen.

Om even te bewijzen dat het klopt zoals ik het zeg @Abraham54 kijk hier maar eens:
Daar hebben dus al 3 mensen het voor antwoord van Beerforo als beste antwoord gestemd terwijl Beerforo NIET de TS is.
Er is echter nog geen antwoord als oplossing gemarkeerd (dat groene vinkje).

@Black Tiger duidelijke uitleg, ik begrijp het nu een stuk beter.

Ik denk er verder hetzelfde over als pinokio maar ik wil het wel een kans geven.

Terug
Bovenaan Onderaan