Info Augustus 2018

maarten70

Gevestigd lid
Het PCI probleem is nog niet opgelost.

- Hexstr(), een functie die van nummers tekst kan maken is verbeterd. Het is nu sneller en kleiner.
- Het Memory Systeem is iets verbeterd zodat het systeem weet wat wat is.
- Een deel van de code is verbeterd en opgeruimd, zo zijn er oude functies die niet gebruikt worden verwijderd en zelfs hele bestanden.
- Een probleem is opgelost waar GetPCIDevice() te snel zou stoppen, hieronder meer
- We zijn begonnen aan een nieuwe custom bootloader, hieronder meer.

GetPCIDevice zou stoppen wanneer het één apparaat ziet dat niet voldoet, wat meestal de eerste is. Het originele probleem blijft bestaan.

We zijn aan een custom bootloader begonnen omdat we op dit moment GRUB gebruiken. GRUB is wel open source maar heel erg groot, het zou dus niet de moeite waard zijn om te kijken wat het doet. Het voordeel van een custom bootloader is dat je hem zelf hebt gemaakt en weet wat het doet, dit is fijn voor overzicht, vooral als er een probleem voor doet. We zijn er vandaag aan begonnen. Functionaliteit ontbreekt.

Ik heb vroeger toch nog geprogrammeerd in Basic , en dat lukte goed .
Leg het maar uit , ik zeg wel als ik het niet begrijp .

maarten70

Gevestigd lid
Naja... Basic... Da's meer een macro maar goed. :p
Als je ooit basic gedaan heb ken je vast wel de if statements en for loops.

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg kort door de bocht die eigenlijk al heel scherp is. Maar goed, ik gebruik nu C.

Code:
for(int i = 0; i < (bla bla bla); i++){
   if(Apparaat[i] != ApparaatDatIkWilHebben){ //!= betekent is niet gelijk aan
          return NietGevonden;
    }
}
Dus als i 0 is (dus het eerste apparaat) en het kan het niet vinden stopt het gelijk. En dat komt gewoon door een dom hersenkronkeltje dat ik had toen ik het maakte, geen idee hoe ik er toen opgekomen ben.

maarten70

Gevestigd lid
Elke maand wel weer iets... Afgelopen twee dagen is wiki.osdev.org offline, wat zo'n beetje de grootste bron van documentatie is voor OSdev. Nu moet je van alles apart bij elkaar zoeken, terwijl wiki.osdev.org alles bij elkaar heeft. Een beetje irritant.

Bovenaan Onderaan