Bericht van Microsoft

Johannes1956

@t your Service " all Time
:unsure: Vandaag kreeg ik met opstarten oude Computer een heel ander opstartscherm te zien
alles heel vreemd, stond een bericht bij dat ik als trouwe gebruiker van Windows 10 bedankt werd voor het gebruik van Windows 10
helaas komt er geen support en beveiligingsupdates meer na 14 oktober 2025 omdat uw Computer niet voldoet aan onze eisen, maar dat wist ik zelf ook al.
Zijn er Forumleden die deze melding ook al hebben gekregen?

Ja, en ik weet dat een paar andere mensen die nog Windows 10 gebruiken die irritante melding ook gehad hebben.

Ik denk dat dit niet de laatste melding is.

Ik kreeg die melding eergisteren (op 21 mei) en heb er toen een screenshot van gemaakt:

664f1e18c0c69-2024-05-21_12_56_05-Campaign_Manager.png

Je kunt dan natuurlijk klikken op 'Help mij herinneren', maar dan krijg je diezelfde melding binnenkort opnieuw. Dus beter klikken op 'Meer informatie'.
Je krijgt dan de volgende website voorgeschoteld: https://www.microsoft.com/nl-nl/windows/end-of-support?OCID=win10_app_omc_win_ie

Daar staat toch echt wel nuttige informatie, vind ik. Scrol vooral door naar onderen, naar de Veelgestelde vragen. Zo lees ik daar onder andere: "Microsoft 365-apps worden niet meer ondersteund in Windows 10 wanneer de ondersteuning daarvoor eindigt op 14 oktober 2025. Het besturingssysteem voldoet dan namelijk niet meer aan de systeemvereisten voor Microsoft 365-apps. Als je ondersteuning wilt behouden, kun je dat doen door je apparaat naar Windows 11 te upgraden of het huidige abonnement in te stellen op een nieuwe computer die je koopt."

Dat was nieuw voor mij.

:giggle: @porrelaar heel mooi jongeman, ik had het geprobeerd om een screenshot te maken, maar dat lukte van geen kant.
Helaas heb ik nog twee oude Computers in gebruik die niet meer lonen om op te waarderen
Ook ik heb Microsoft 365 in gebruik, dus het wordt dan het abonnement ook beëindigen op 14 oktober 2025
Tja, dat voorbereiden wil dan zeggen, koop maar Windows 11 dan ben je van alle rompslomp af :cool:

Terug
Bovenaan Onderaan