Bestandsgeschiedenis wissen in Office 365

ShadyAngel

PCS Lid
Hoe kan ik de gestandsgeschiedenis wissen in Office 365 (online versie)?
In office 2021 is dit makkelijk met rechtsklikken, dit werkt echter niet in office 365.

@pinokio nee dat is bestand verwijderen, ze vroeg geschiedenis verwijderen.

@ShadyAngel Ik weet niet of de online versie dat ook heeft, maar kijk hier eens:
Instellingen -> Privacy en data (vertaald) -> Verwijder geschiedenis

Is vertaald uit het Engels maar ik neem aan dat je weet waar te kijken.

@Enigma147
Ik bedoel de online versie, de web-versie dus.
@pinokio
De link waarnaar verwezen word verwijderd ook het bestand zelf. Ik wens een oplossing om alleen de geschiedenis van nieuwe of geopende (bewerkte bestanden) te wissen.
In de 2021 versie van office professional is dit geen probleem.
Ik heb ooit in office 365 bestanden geopend die ik liever niet in de geschiedenislijst zie omdat deze voor mij belangrijk zijn.

Ik heb de online versie en de desktop versie.
Voor de desktopversie (niet alleen 2021 maar ook 365) kan je de recente geschiedenis wissen door:
open een office bestand, klik op bestand -> openen -> dan rechtermuisklik -> niet vastgemaakte items wissen.
In de online versie bestaat deze mogelijkheid niet.
Mogelijkheid 1: de onlineversie werkt met OneDrive, daar heb je een persoonlijke kluis waar je vertrouwelijke documenten kan instoppen.
Mogelijkheid 2: Download de vertrouwelijke documenten naar je desktop, en verwijder deze nadien uit OneDrive. (de geschiedenis is nog wel in OneDrive te vinden maar je documenten niet meer)
Hopelijk helpt je dit wat verder.

Bedankt voor de tips.
Ik ga de online versie niet meer gebruiken, ik gebruik onedrive ook alleen nog maar voor onbelangrijke documenten.
Bestanden sla ik toch al alleen maar op mijn desktops op.

@Black Tiger
Als je daarmee de instellingen van de browser bedoelt werkt het jammer genoeg niet.
De webversie heeft blijkbaar zels geen functie daarvoor. In de standalone office kun je via rechtsklikken de geschiedenis gewoon leeg maken.
668795f584724-2024-07-05_08h38_52.jpg

668796076320a-2024-07-05_08h39_18.jpg

Ook niet als je er met de rechter muisknop op klikt? Klik op bestand en dan op openen, de lijst verschijnt weer. En dan "niet vastgemaakte documenten verwijderen" of "losgemaakte documenten verwijderen".

Laatst bewerkt:
@ArtstudioG
Bedankt voor je tip, deze heeft gewerkt.

Het viel me nu op dat als ik op nieuw bestand klikte mijn vaste office 2021 (word) opende met de zoekgeschiedenis waar ook de bestanden instonden die ik uit de lijst weg wilde. Als ik die daar op de gewone manier met rechtsklikken deze ook weg waren in de webversie van office.
Beide office's (webversie en lokale office) zijn blijkbaar gekoppeld.
Het gaat me er om dat ik geen enkel van mijn bestanden online wil bewaren.

In de zoekgeschiedenis staan enkel links naar bestanden, al dan niet online of offline op je pc. Bestanden die je online wil bewaren staan in OneDrive (Microsoft) of een ander online cloud platform. De koppelingen in de zoekgeschiedenis naar bestanden op je pc/externe drive/stick zullen ook enkel werken op jouw pc en niet ergens anders of op een andere pc. Dus conclusie: bestanden die online staan, heb je er zelf op gezet en dien je dan ook fysiek zelf terug te verwijderen. Het verwijderen van de zoekgeschiedenis is hiervoor niet voldoende.

tja zoveel ben ik al vergeten se? Als je al maanden met linux mint werkt, dan vergeet je wat er in windows nog gebeurt?
Niettemin dat ik al redelijk wat kennis heb van linux,ubuntu, zorin,die heb ik dan in de plaats.

In de zoekgeschiedenis staan enkel links naar bestanden, al dan niet online of offline op je pc. Bestanden die je online wil bewaren staan in OneDrive (Microsoft) of een ander online cloud platform. De koppelingen in de zoekgeschiedenis naar bestanden op je pc/externe drive/stick zullen ook enkel werken op jouw pc en niet ergens anders of op een andere pc. Dus conclusie: bestanden die online staan, heb je er zelf op gezet en dien je dan ook fysiek zelf terug te verwijderen. Het verwijderen van de zoekgeschiedenis is hiervoor niet voldoende.
klopt op zich
Maar microsoft wil je bestanden heel graag in de cloud
1 keer per ongeluk toestemming en voor dat je het weet staan er zomaar documenten op onedrive.
en is het best een klusje om dat weer uit te zetten

Op zich is dit vrij makkelijk te corrigeren/voorkomen. Open een Office toepassing vb Word, klik op "bestand" en ga naar "Opties". Een venster opent en kies daar voor "opslaan" en aan de rechterkant vink je aan "Standaard opslaan naar computer". "OK" en wordt vanaf dan toegepast op alle office programma's.

Terug
Bovenaan Onderaan