BIOS

Black Tiger

PCS-lid
gemgemgemgemgemgem
Lid geworden
6 aug 2018
Reactiescore
1.557
Punten
323
Daar heb ik nooit aandacht, straks eens testen, nu loopt er inmiddels een opname.
Dat was de reden dat ik in bericht #15 op de vorige pagina al vroeg of Quickboot misschien aan stond in de bios.

Fastboot van Windows eens uitzetten kan heel misschien ook verschil maken.

Een beta bios hoeft niet nadelig te zijn, maar het gaat er om dat er iets over dit euvel genoemd wordt. Meestal staat er wel bij waarvoor die update dient.

Roxmarie

Moderator
gemgemgemgemgemgem
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
Reactiescore
2.946
Punten
323
Sorry dat ik daar niet op geantwoord heb.

Zowel in het bios, en ook bij energie instellingen in het configuratiescherm. Dat bedoelen jullie toch hé. Deze was (ik vermoed na de reparatie installatie van vandaag) weer aangegaan. Maar staat nu uit, helaas maakt het niets uit.

Dus beide monitors aan mijn videokaart en f2 of del indrukken geen resultaat, en geen beeld. (dus computer uitzetten met aan/uit knop)

En 1 monitor aan interne kaart en 1 aan videokaart ook geen resultaat en geen beeld (dus computer uitzetten met aan/uit knop).

Laatst bewerkt:

Black Tiger

PCS-lid
gemgemgemgemgemgem
Lid geworden
6 aug 2018
Reactiescore
1.557
Punten
323
Bijzonder vreemd. Heb dit nog nooit meegemaakt. Wel dat ze langer duren voordat ze starten, maar nog nooit dat je op die manier niet in de bios komt en al helemaal niet dat het toetsenbord dan niet bruikbaar is. Want dat staat hier los van.
Ik zou nog eens in de bio opties moeten duiken, maar normaliter met een USB toetsenbord er op aangesloten en zeker met een toetsenbord op die combi aansluiting, zou het echt niet mogen uitmaken of de monitor wel of niet al licht geeft.

Roxmarie

Moderator
gemgemgemgemgemgem
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
Reactiescore
2.946
Punten
323
Bijzonder vreemd. Heb dit nog nooit meegemaakt. helemaal niet dat het toetsenbord dan niet bruikbaar is. Want dat staat hier los van.
Ik zou nog eens in de bio opties moeten duiken, maar normaliter met een USB toetsenbord er op aangesloten en zeker met een toetsenbord op die combi aansluiting, zou het echt niet mogen uitmaken of de monitor wel of niet al licht geeft.
Helaas geen toetsenbord meer beschikbaar met zo'n ouderwetse aansluiting, mijn pc, doet gewoon wat hij zelf wil, net als vanzelf aangaan, als de stroom er niet af is, en er updates zijn. Ook nooit kunnen oplossen, ik zal er nog eens met frisse tegenzin induiken. Want het is wel erg lastig en vooral onhandig.

Black Tiger

PCS-lid
gemgemgemgemgemgem
Lid geworden
6 aug 2018
Reactiescore
1.557
Punten
323
net als vanzelf aangaan, als de stroom er niet af is, en er updates zijn.
Als er updates zijn? Hmmz... Windows updates? Dan lijkt het er of alsof Windows niet echt goed afgesloten is (eerder 'n slaapmode) of dat Windows de WOL functie mag gebruiken om welke reden dan ook.

Ik heb de stroom altijd op de pc en die gaat nooit vanzelf aan. Bij mijn dochter heb ik daarvoor iets in de bios moeten aanpassen.

Kan ook veroorzaakt worden door de Intel® Rapid Start Technology, maar die had ik volgens mij al geadviseerd om uit te schakelen.
En eventueel door de ASRock (c.q. Intel) Smart Connect Utility als deze in Windows geinstalleerd is.

Bovenaan Onderaan