Vraag Bitdefender waarschuwde mij voor dit forum

HansGU

Gewaardeerd
Hallo forumleden, na een aantal dagen niet op dit forum te zijn geweest wilde ik daarstraks weer eens inloggen waarna ik tot mijn stomme verbazing een melding van Bitdefender kreeg.

Ik zou dit forum niet moeten bezoeken omdat o.a. de veiligheid van mijn bewaarde wachtwoorden etc. in het gedrang kwam. Hebben jullie deze melding (op dit forum ooit gehad?) ik niet in ieder geval tot aan vijf minuten geleden. Hoe kan dit nou...

Ad Becude

Bekend gezicht
Een uurtje terug afgemeld afgesloten, en opnieuw aangemeld.....melding van PIEP: "Beveiligingsfout opgetreden"
Zojuist weer aangemeld.....geen probleem.
Heb er wel iets nieuws bij: Shoutbox ...wat moet ik ermee?

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Shoutbox is niet vertrokken - maar ik moest uitvinden hoe deze chatmogelijkheid onderaan het forum te krijgen.
Maar in de stickybar staat nu een knop shoutbox en daar kan je ook op klikken!

HansGU

Gewaardeerd
En hoe zit het dan met die beveiligingsfout?? Ik heb Bitdefender moeten deinstalleren. Ik weet niet of ik die tool nou wel of niet opnieuw zal installeren. Wel gek, na het bezoek aan ons forum en die melding zag ik bij bitdefender alleen maar een waarschuwend rood kruis. Er was geen mogelijkheid de tool weer aan de praat te krijgen! Ik denk dat ik maar weer terugval op Kaspersky of Avira, ik wacht even jullie advies af.

HansGU

Gewaardeerd
Nou, mooie boel. Ik dacht dat ik Bitdefender Free version had gedeinstalleerd, maar nu blijkt er nog een deel op mijn systeem te zijn achtergebleven, Zodra ik dat 2e deel (Bitdefender Agent) via start apps probeer te verwijderen dan verdwijnt weliswaar het icoon ervan, maar het blijkt dan niet weg te zijn en een nieuwe installatie is niet mogelijk omdat ik dan de melding krijg dat Bitdefender reeds op mijn systeem is geinstalleerd...

Ik zit dus zogezegd in een loop, maar ik weet niet hoe ik e.a. kan oplossen.. Wel zie ik op de harddisk nog een map staan met de naam Bitdefender Agent. Daar durf ik Ik niet aan te komen omdat ik bang ben alles te verpesten. Tot nog toe heb ik alleen maar bitdefender via het startmenu weggehaald, maar het 2e part (Bitdefender Agent) krijg ik niet weg

Wat moet ik doen om een ander antivirusprogramma te kunnen installeren? Bitdefender (het liefst) gaat niet omdat ik dan de melding krijg dat het reeds op mijn systeem aanwezig is!

HansGU

Gewaardeerd
Inmiddels heb ik Avast Free version geinstalleerd, maar de resten van Bitdefender staan er helaas nog steeds. Een volledige virusscan met Malwarebytes (Premium) alsmede een volledige scan met Avast bracht bij mij geen probleem aan het licht. Het leek wel alsof Bitdefender onklaar was gemaakt!

HansGU

Gewaardeerd
Hoera opgelost! :)

Nadat ik eerst Avast had geinstalleerd probeerde ik Bitdefender Free nogmaals te installeren. Al snel kreeg ik de melding dat Avast moest worden weggehaald hetgeen ik deed. Daarna liet Bitdefender zich probleemloos installeren.

Wat de oorzaak van het corrupt raken van Bitdefender was dat weet ik niet, maar het was me wel enkele uren slaap waard om de nieuwe versie draaiend te krijgen.

Vannacht ook nog zonder problemen de nieuwste Windowsupdate op mijn beide computers binnengehaald. Ik heb nu op alle twee:
Windows-10 Build 1809 → 17763.404

Laatst bewerkt:

quandor

hondje
Mijn ervaring met Bitdefender verwijderen op de 'normale' Windows methode is dat er her en der, zelfs in de root van je machine, restanten achterblijven. Mijn ervaring met het verwijderen van Bitdefender d.m.v. gebruikmaking van hun eigen verwijdertool, is uitstekend.

In het linkje even iets naar beneden scrollen, daar vind je de tool:

Als je die ooit gaat gebruiken wees dan geduldig, het verwijderproces lijkt soms een minuut of 2 a 3 'stil' te staan, maar wacht geduldig af. Na een minuut of 10 heeft Bitdefender zichzelf grondig verwijderd.

HansGU

Gewaardeerd
quandor, wanneer ik via de gegeven link iets naar beneden scroll dan zie ik links een rij met Bitdefender versies. Daar tussen staat ook de benaming Free Edition, maar wanneer ik daarop klik dan valt er helemaal niets te downloaden. Zie jij misschien wat ik fout doe?

quandor

hondje
Heb je gisterenavond mogelijk een (laat) feestje gehad? (zie afbeelding hieronder)

En voor de zekerheid nog maar een keer : áls je dat tooltje ooit gaat gebruiken, wees dan niet ongeduldig. Ga koffie drinken, de hond uitlaten o.i.d. en kijk een kwartiertje later nog eens.

Laatst bewerkt:

predator

Bekend gezicht
@HansGU en @quandor ...ik denk te weinig slaap op gegeven moment zie je door het bomen het bos niet meer . ;)

quandor

hondje
Kan, maar het woordje "Download" staat in het rood aangegeven als je in dat linkje even naar beneden scrolt. Zonder laat feestje met bijbehorende opstartproblemen, mogelijk niet te 'missen'?

predator

Bekend gezicht
Hahaha ik wil er niet om lachen, maar ik snap je wel.. 😂

HansGU

Gewaardeerd
@ quandor en predator:

Wanneer ik op download klikt dan krijg ik alle versies van Bitdefender te zien, behalve de Free Version. Dus ja, wie het weet mag het zeggen maar welke van die talloze versies (behalve de free version) mag ik dan gaan downloaden? Ik heb altijd al een hekel gehad aan handje raden (ik koos altijd de verkeerde...)

predator

Bekend gezicht
@HansGU
Hij staat onder het eerste plaatje en dan links bovenin staat download met in het rood aangegeven met een klein rood pijltje download zoals aangegeven op het voorbeeld van quandor dat is de versie voor uninstalling het tweede plaat je van de download link boven in links dus . Downloadlink nogmaals hierbij voor je S6 How to uninstall Bitdefender rechtsboven in .

HansGU

Gewaardeerd
Ok bedankt predator. Helaas wordt er nergens een Free version aangegeven tussen al die betaalde versies maar ik heb nu de allereerste gekozen.

Bedankt

quandor

hondje
OK.

Laatst bewerkt:

predator

Bekend gezicht
@HansGU Dan is het nu vast en zeker gelukt :)
Ik ben zelf nog nooit een betaal versie tegen gekomen van een anti virus versie prg, wel heel veel van die schoonmaak en versnel prg voor je pc en die vinden altijd een trijoen aan registerfouten die klinken er ook zo mooi bij ( vermoed ik ) en nog meer andere onzin die zouden dan je pc alleen maar langzamer maken en dan moet je er flink geld voor betalen, aan wat meestal wat lege registers of dubbele bestanden zijn dat soort dingen die helemaal geen kwaad kunnen en je pc zeker niet langzamer maakt. Dat schoonmaak prg daarin tegen doet dat wel.
Gr.

Bovenaan Onderaan