• Vanaf het moment dat BSOD Expert Axe0 een hulproep overneemt,
    vraag ik de leden zich verder niet meer te bemoeien met het topic,
    zodat Axe0 optimale ondersteuning kan geven

Blauw Scherm

Goedemiddag
Gisteren 6x achter elkaar een blauw scherm gehad en het heeft te maken VIDEO_DXGKRNL_FATAL_ERROR.
Scannow heeft niets bijzonders gevonden .
Ik heb de nieuwste video driver van de orginele maker geinstalleerd.
op dit moment nog geen blauw scherm gehad.
Waarmee kan ik dit probleem oplossen

Flasch
 

flasch

Junior Lid
Lid geworden
18 aug 2017
Berichten
89
Leeftijd
69
Locatie
Zeeuws-Vlaanderen
OS
Win10 home x64
AV
Windows Defender
FW
Windows Firewall
Auto update driver kan je W10 home niet uitzetten of je moet in het register gaan rotzooien en dat ben ik niet van plan.
Zo het niet verstandig wezen om geen drivers meer bij de fabrikant van de gpu op te halen.
En de update gewoon door win te laten doen , geeft misschien minder conflicten?
Wat is jou mening over dit idee.
Zou daarmee het probleem opgelost kunnen zijn!
 

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Berichten
25.262
Leeftijd
67
OS
Windows 10 Professional x64
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
ZoneAlarm Free Firewall
Drivers worden in de huidige actuele versies van Windows 10 pas beschikbaar
als je Optionele Updates openklikt en dan op Drivers klikt.
En dan is het aan jou om drivers wel of niet aan te vinken voor installatie!
 

Pearl

Junior Lid
Lid geworden
2 sep 2021
Berichten
52
Locatie
Flevoland
Zo wil dat niet dan?

En als je nu de laatste driver versie van de gpu installeerd heb je later weer kans dat die wordt overschreven door die van Microsoft.
 

flasch

Junior Lid
Lid geworden
18 aug 2017
Berichten
89
Leeftijd
69
Locatie
Zeeuws-Vlaanderen
OS
Win10 home x64
AV
Windows Defender
FW
Windows Firewall
Abraham / Pearl

Ik laat nooit drivers via optionele updates uitvoeren.
Dus daar kan het probleem niet inzitten.
 

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Berichten
25.262
Leeftijd
67
OS
Windows 10 Professional x64
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
ZoneAlarm Free Firewall
Videokaartdrivers worden wel automatisch bijgewerkt - dus wat dat betreft
is de instelling zoals die Pearl aangeeft heel belangrijk.

Je kan ook heel makkelijk bij de Geavanceerde systeeminstellingen en de tab Hardware komen.

Ga daarvoor naar Instellingen, klik op Systeem, scrol naar beneden en klik in de linkerkolom op Info.

In Info zie je in de rechterkolom diverse links, waaronder Geavanceerde systeeminstellingen.
 

flasch

Junior Lid
Lid geworden
18 aug 2017
Berichten
89
Leeftijd
69
Locatie
Zeeuws-Vlaanderen
OS
Win10 home x64
AV
Windows Defender
FW
Windows Firewall
Abraham / Pearl
Ik ga dit uitvoeren je hoort nog van mij.
Zal morgen laten horen of het gelukt is.
In ieder geval bedankt voor het meedenken met dit probleem een misschien de oplossing van dit probleem.
Prettige avond
 

flasch

Junior Lid
Lid geworden
18 aug 2017
Berichten
89
Leeftijd
69
Locatie
Zeeuws-Vlaanderen
OS
Win10 home x64
AV
Windows Defender
FW
Windows Firewall
Goedemorgen
Ik heb gedaan wat Pearl in bericht 5 schreef en automatisch driver update uitgeschakeld.
Hoop dat het blauw scherm wegblijft .
 

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Berichten
25.262
Leeftijd
67
OS
Windows 10 Professional x64
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
ZoneAlarm Free Firewall
@flasch - ik denk dat je er nu van aankan dat BSOD's achterwege blijven.
 

flasch

Junior Lid
Lid geworden
18 aug 2017
Berichten
89
Leeftijd
69
Locatie
Zeeuws-Vlaanderen
OS
Win10 home x64
AV
Windows Defender
FW
Windows Firewall
Abraham / Pearl
Bedankt en we hopen dat de bsod's wegblijven.
Zet hier maar een slot op.
 

flasch

Junior Lid
Lid geworden
18 aug 2017
Berichten
89
Leeftijd
69
Locatie
Zeeuws-Vlaanderen
OS
Win10 home x64
AV
Windows Defender
FW
Windows Firewall
Hallo daar ben ik weer
Net weer een bsod gehad met de volgende fout

On Fri 8-10-2021 16:28:23 your computer crashed or a problem was reported
crash dump file: C:\WINDOWS\Minidump\100821-7812-01.dmp
This was probably caused by the following module: watchdog.sys (watchdog+0x3AD0)
Bugcheck code: 0x113 (0x19, 0x2, 0x10DE, 0x139A)
Error: VIDEO_DXGKRNL_FATAL_ERROR
file path: C:\WINDOWS\system32\drivers\watchdog.sys
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: Watchdog Driver
Bug check description: This indicates that the dxg kernel has detected a violation.
The crash took place in a Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system that cannot be identified at this time.
 

flasch

Junior Lid
Lid geworden
18 aug 2017
Berichten
89
Leeftijd
69
Locatie
Zeeuws-Vlaanderen
OS
Win10 home x64
AV
Windows Defender
FW
Windows Firewall
Toska ik heb geen andere driver geinstalleerd.
En de driver heb ik van de orginale fabrikant gedownload
 

flasch

Junior Lid
Lid geworden
18 aug 2017
Berichten
89
Leeftijd
69
Locatie
Zeeuws-Vlaanderen
OS
Win10 home x64
AV
Windows Defender
FW
Windows Firewall
Ik zie bij geforce experience dat ik de nieuwste driver heb.
En er bestaat een mogelijkheid om deze opnieuw te installeren.
Zou dit misschien een oplossing kunnen zijn?
 

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Berichten
25.262
Leeftijd
67
OS
Windows 10 Professional x64
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
ZoneAlarm Free Firewall
@flasch - ik heb alles weer bij elkaar gevoegd.

Begin nu eerst met het volgende:

 

flasch

Junior Lid
Lid geworden
18 aug 2017
Berichten
89
Leeftijd
69
Locatie
Zeeuws-Vlaanderen
OS
Win10 home x64
AV
Windows Defender
FW
Windows Firewall
Abraham
Sorry voor de late reactie.
Hier de beide bijlagen
 

Bijlagen

  • Addition.txt
    99,2 KB · Weergaven: 6
  • FRST.txt
    40,8 KB · Weergaven: 4

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Berichten
25.262
Leeftijd
67
OS
Windows 10 Professional x64
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
ZoneAlarm Free Firewall
@flasch - geen sorry hoor, we zijn niet met een wedstrijd bezig.
Ik heb Axe0 een bericht gestuurd om jou te gaan helpen.
 

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Berichten
25.262
Leeftijd
67
OS
Windows 10 Professional x64
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
ZoneAlarm Free Firewall
@flasch - doe het volgende:

Druk tegelijk de Windows- en de X-toets in - daarmee krijg je het X-menu.

Klik nu op Opdrachtprompt (Admin) / Windows PowerShell (Admin).

In het zwarte dan wel blauwe venster typ of kopieer/plak je nu sfc /scannow gevolgd door indrukken van de Entertoets.
Denk wel aan de spatie na 'sfc' indien het typt.

In het zwarte dan wel blauwe venster zie je vervolgens de voortgang van de scan - die even kan duren
SFC (SystemFileChecker) houdt in dat systeembestanden gecontroleerd worden op juist funktioneren, zo nodig volgt reparatie.
Let goed op de laatste meldingen in het venster: indien aangegeven wordt, dat herstel afhankelijk is van opnieuw opstarten, doe dit dan.

Is de scan klaar en hoeft er niet gerebooted te worden of na het heropstarten (cmd.exe weer met adminrechten opstarten) ga je door met de volgende opdracht.


In het zwarte dan wel blauwe venster typ of kopieer/plak je nu DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth gevolgd door indrukken van de Entertoets.

Ook nu wordt er een voortgang gegeven; de scan zal zelfs nog wat langer kunnen duren als de eerste.


Is die scan klaar, doe dan nogmaals sfc /scannow om de fouten die DISM.exe gevonden heeft te repareren.

Start hierna het systeem opnieuw op - ook als daar geen opdracht voor is en laat weten hoe een en ander is gegaan.
 
Bovenaan Onderaan