Discussie Bloggen mogelijk door XenForo en WordPress ineen te combineren

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Er is een hele nieuwe add-on gemaakt, die het mogelijk maakt XenForo en WordPress compleet met elkaar te combineren.
Maak je een bericht aan in WordPress - wordt dat bericht tegelijkertijd op het forum gepost en deels ook andersom.
Ook de discussie die eruit kan ontstaan, wordt van uit Xenforo naar WordPress overgebracht en omgekeerd ook.
Jouw avatar hier wordt automatisch de avatar in WordPress.
Je kan in WordPress inloggen met jouw XenForo account en dan ben je ook op het forum ingelogd.

En zo zijn er nog veel meer mogelijkheden.
Wat ik nu wil weten, bestaat hier bij jullie interesse voor?

Kate

Gewaardeerd lid
Als ik het goed begrijp, wordt de discussie of het blog op 2 sites gevoerd. Je moet zowel van Piep als van WordPress lid zijn. Als je een discussie voert op de ene site, staat die automatisch ook op de andere site. Ik hoop dat ik het tot daar aan toe goed samenvat.

Maar nu ga ik een discussie aan in Piep en die komt dan automatisch ook in WordPress, en er gaat iemand deelnemen aan die discussie die geen lid van Piep is maar wel van WordPress. Lezen we die bijdrage dan ook op Piep en lopen de leden van de sites daar door elkaar? Als die bijdrage van de ander niet bij Piep te lezen is, zit er hier een gat in de discussie.
Ik zie het als een toename van ons ledenaantal, of ga ik te kort door de bocht.

Black Tiger

Bekend gezicht
Wordpress, jakkes. Nee dank, bij mij niet.
Leuk voor websites en nieuws, als je het kunt integreren, nieuws in wordpress en het forum gewoon in het forum.
Een combo van beiden met overbrenging van een en ander lijkt me dubbel op en is ook niet mijn ding. Ben geen voorstander van door elkaar lopen zaken.

V

Verwijderd forumlid 74

Ik vraag me af hoe je dit verwezenlijkt . XenForo en Wordpress zijn twee verschillende webapplicaties met elk een aparte databasestructuur . Als je XenForo en Wordpress samenbrengt in één applicatie , althans zo begrijp ik het of er dan één database of twee databases gebruikt worden .

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
@gouwepeer - inderdaad.
Niet goedkoop die add-on maar ik vond het de moeite waard om een peiling te doen.
Dat je als admin moet zijn ingelogd in WordpPress om een bericht te kunnen schrijven - dat staat niet in hetgeen vermeld is bij die add-on.

De add-on is eigenlijk bedoeld om een blog van de beheerder van de site artikelen te laten schrijven. Door de koppeling met XenForo kunnen alle forumleden dan wel reageren.
Ik had de add-on aangekocht als opvolger van xenblog (add-on voor XF1), maar het werkt helaas niet zoals ik had verwacht.
Het is wel mogelijk om leden als schijver in te stellen in Wordpress, maar gebruiksvriendelijk is het absoluut niet.

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Dank voor jouw input en expertise.
Ik ga er dan ook van uit dat de add-on niet voldoet aan wat mij in eerste instantie voor ogen stond.
Afwachten dus, of er voor XF2 alsnog blogsoftware wordt ontwikkeld en aangeboden, ik vind het jammer dat er wat dat betreft weinig te verwachten is.

Black Tiger

Bekend gezicht
Er zit nog een bug in Xenforo, hij cleared de cache niet automatisch. Ik schreef hier een zin, maar bedacht me en wilde die toch niet plaatsen. Deze zin staat nu elke keer als ik dit topic bekijk in het reactie veld. Dus vandaar dat ik nu maar een reactie type om die kwijt te raken.

Maar tevens ook om een vraag te stellen. Hoezo blog? Wat verstaat men precies onder een blog? Interessante artikelen kan men nu toch ook plaatsen in aparte forum secties in al dan niet alleen-lezen secties bijvoorbeeld? Dat is toch ongeveer hetzelfde?
Ik begrijp niet helemaal het verschil maar dat kan aan mij liggen.

Het is niet echt een blog add-on, maar Xenporta zou je daarvoor kunnen gebruiken.
Hiermee kan je een forumpost opwaarderen naar een artikel waardoor het op een eigen overzichtpagina komt te staan. Daarvandaan kan je op een link klikken om naar het topic te gaan en een reactie achter laten. Persoonlijk vind ik deze gebruiksvriendelijker dan XPress, maar het is niet echt bedoeld als een blog.
Xenblog vond ik een hele mooie blog add-on, maar die is er alleen maar voor XF1. Zojuist heb ik weer even een balletje opgegooid in dit topic op xenforo.com. Naar mijn ervaring maakt Jaxel mooie add-ons.

V

Verwijderd forumlid 74

Hiermee kan je een forumpost opwaarderen naar een artikel waardoor het op een eigen overzichtpagina komt te staan.
Wat moet ik me hierbij juist voorstellen ?
Er word een forumtopic gestart waarop reacties komen .
In een blogartikel worden dan de meeste intressantse reacties opgesomd , een soort review dus .

.

Rubensky

Moderator
Ondersteuning
Ik zie niets in bloggen. Daarvoor ben ik niet bij dit forum aangesloten. Ik zal de add-on waarschijnlijk ook niet gebruiken.

Bovenaan Onderaan