Opgelost Blue Screen of Death

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Hallo axe0,

mijn Dell had bij afsluiten gisteravond een BSOD - omdat ik naar bed bed wou heb ik daarna de machine uitgezet.
Vanochtend startte alle normaal en snel op, ik he de logboeken bekeken, maar ik kan helemaal niks vinden over een afsluitprobleem.

Ik gebruik Windows 10 Professional 64-bit en Windows Defender en de Windows firewal zijn de beveiliging.

axe0

Moderator
Hoi Abraham,

Kopieer de volgende code in de quote, plak het in een administratief CMD en druk op enter.
md "%USERPROFILE%\Desktop\CollectedFiles"&copy %SystemRoot%\minidump\*.dmp "%USERPROFILE%\Desktop\CollectedFiles"&dxdiag /t %temp%\dxdiag.txt&copy %temp%\dxdiag.txt "%USERPROFILE%\Desktop\CollectedFiles\dxdiag.txt"&driverquery /v > "%USERPROFILE%\Desktop\CollectedFiles\drivers.txt"&msinfo32 /nfo "%USERPROFILE%\Desktop\CollectedFiles\msinfo32.nfo"&wevtutil qe System /f:text > "%USERPROFILE%\Desktop\CollectedFiles\eventlog.txt"&reg export HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall "%USERPROFILE%\Desktop\CollectedFiles\uninstall.txt"&reg export "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Active Setup\Installed Components" "%USERPROFILE%\Desktop\CollectedFiles\installed.txt"
Maak van de map CollectedFiles die op je desktop is te vinden een zip bestand en upload het zip bestand.

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Hoi Martijn,
er werd inderdaad geen error code aangegeven, wel zo'n vierkant ding wat je dan moet fotograferen, maar dat heb ik niet gedaan.

axe0

Moderator
Geen error code? Dat is vreemd!

Doe is het volgende.
Open een administratief command prompt of powershell en voer de volgende command uit.
Code:
sfc /scannow
Laat me weten wat het resultaat is.

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Heb ik al gedaan en alles is gezond.
Windows werkt ook niet anders en is nog steeds even snel.

Ik hoopte dat jij mogelijk wat zou ontdekken.

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Hoi Martijn, die Windows bestaat nog en de Betrouwbaarheidsmonitor had ik ook al bekeken en ook die gaf niks bijzonders aan.

Op dit moment is Windows 10 Prof draaiende in mijn Dell in Raid 0 en daardoor toch sneller dan met 1 SSD.
Op dit moment zijn er dan ook geen problemen.
Derhalve zal ik dit topic op opgelost zetten.
Ik wil jou hierbij ook bedanken voor de genomen moeite.

axe0

Moderator
Het was dorado die de betrouwbaarheidsmonitor suggestie gaf, ik gaf het niet aan omdat de logs vergelijkbare informatie geven.

Fijn om te horen dat er geen andere problemen zijn, hopelijk blijft het zo.

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Ik had even niet opgelet, maar goed, de machine draait weer voortreffelijk nadat de installatie van Windows 10 in Raid 0 heerlijk snel gebeurde.

Bovenaan Onderaan