bootmgr ontbreekt

Najsnarf

PCS Lid
Lid geworden
5 augustus 2016
Punten
83
OS
W11pro
AV
MBAM en Windows
Al (te) lang kwam bij opstarten desktop de bekende mededeling "bootmgr missing" en "press any key" en dan lukt het wel. Een aantal keren op internet gezocht naar een oplossing (meest voorkomende is in het UEFI-menu de H.D. naar boven plaatsen, zonder succes. Totdat ik vandaag op de website van "Bleeping Computer" bij een soortgelijke vraag de oplossing vond: de lithiumbatterij (die cent zeg maar) is dying. Toevallig had ik al sinds onbekende tijd nog zo'n ding, en ja hoor: opstarten zonder haperen.

soms zoeken we de oplossing véél te ver ..., kennis en kunde en interesse helpen.
Google geeft ons eerst ' software oplossingen ' ...

Ik vond tot nu toe nergens via Google dat vervangen van de knoopcel een oplossing kan zijn.

@Najsnarf - druk tegelijk op de Windows toets en de R-toets.
Dan krijg je het venster Uitvoeren en op de opdrachtregel type je msconfig en dan druk je de Entertoets in.

Klik in MSCONFIG op de tab Computer opstarten..
Wat staat daar vermeld?

dit:
6549219f553e3-No.001.jpg

@Najsnarf - dat wat je laat is het hoofdvenster van MSCONFIG.
Klik nu op de tab Computer opstarten
en maak daar een screenprint van post die in een volgend bricht.

Inmiddels is het wel zo dat opstarten na tokkelen op F11 (voor bootmenu) niet meer een hele lijst komt van "hard disk", dvd speler en andere mogelijkheden. Gewoon weer zoals ik gewende was. En dus ook geen ontbrekende bootmgr meer na die nieuwe accu.

De Bootmanager mist dus niet.

Doe bijvoorbeeld een scan met MBAM!

Dat doe ik me enige regelmaat, evenals Patch my pc, en Adware.

Terug
Bovenaan Onderaan