Opgelost BSOD

Status
Niet open voor verdere reacties.
#1
Vandaag kreeg een BSOD screen met de foutmelding : bad_pool_caller

Hier een van de meldingen in Whocrashed: (Er zijn meer, maar allen zeggen hetzelfde)


On Fri 5-10-2018 15:56:53 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\WINDOWS\Minidump\100518-12093-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x1A9490)
Bugcheck code: 0xC2 (0x7, 0x63526442, 0x411000A, 0xFFFFDC0A3F0A91B0)
Error: BAD_POOL_CALLER
file path: C:\WINDOWS\system32\ntoskrnl.exe
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: NT Kernel & System
Bug check description: This indicates that the current thread is making a bad pool request.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.
 

axe0

Moderator
#2
Hallo Pobflower,

Kopieer de volgende code in de quote, plak het in een administratief CMD en druk op enter.
md "%USERPROFILE%\Desktop\CollectedFiles"&wmic /output:"%USERPROFILE%\Desktop\CollectedFiles\hotfix.txt" qfe list full /format:table&copy %SystemRoot%\minidump\*.dmp "%USERPROFILE%\Desktop\CollectedFiles"&dxdiag /t %temp%\dxdiag.txt&copy %temp%\dxdiag.txt "%USERPROFILE%\Desktop\CollectedFiles\dxdiag.txt"&type %SystemRoot%\System32\drivers\etc\hosts >> "%USERPROFILE%\Desktop\CollectedFiles\hosts.txt"&systeminfo > "%USERPROFILE%\Desktop\CollectedFiles\systeminfo.tmp"&findstr /v "Owner." "%USERPROFILE%\Desktop\CollectedFiles\systeminfo.tmp" > "%USERPROFILE%\Desktop\CollectedFiles\systeminfo.txt"&del "%USERPROFILE%\Desktop\CollectedFiles\systeminfo.tmp"&driverquery /v > "%USERPROFILE%\Desktop\CollectedFiles\drivers.txt"&msinfo32 /nfo "%USERPROFILE%\Desktop\CollectedFiles\msinfo32.nfo"&wevtutil qe System /f:text > "%USERPROFILE%\Desktop\CollectedFiles\eventlog.txt"&reg export HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall "%USERPROFILE%\Desktop\CollectedFiles\uninstall.txt"&reg export "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Active Setup\Installed Components" "%USERPROFILE%\Desktop\CollectedFiles\installed.txt"
Deze code creëert een nieuwe map genaamd CollectedFiles op het Desktop en genereert logbestanden in deze map om het probleem beter te analyseren.
Ik wil je vragen om van de map een zip bestand te maken en het zip bestand te uploaden.

Hoe een zip bestand van de map te maken:
  • Rechtermuis klik op de map
  • Selecteer Kopiëren naar
  • Klik op Gecomprimeerde map
 
#3
We gaan het lezen, maar denk je dat TS (gelet op zijn replys en het uitdragen van zijn computervaardigheid):

Axe0 wrote : Kopieer de volgende code in de quote, plak het in een administratief CMD en druk op enter

hier brood van kan bakken?
 
Laatst bewerkt:

Aarie25

Admin
Ondersteuning
#5
Aangezien dit topic hier verder gaat.

Jou Java is al een tijdje niet meer bijgewerkt en jij heb 2 anti virussen aan staan.
Als Bullguard een betaalde versie is, dan Windows defender uitschakelen.
-> BullGuard Antivirus -Antivirus Enabled
-> Windows Defender- Antivirus Enabled
 
#6
Gokje (imho)?

Zodra command prompt of powershell als administrator is geopend, druk dan de toetsen CRTL + V tegelijk in om de gekopieerde code te plakken in powershell of command prompt.
Niet één, maar drie bridges too far.
 

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
#7
In Windows 10, zodra je rechtsklikt in de Opdrachtpromt, wordt hetgeen je eerder gekopieerd, hebt meteen in de Opdrachtprompt gezet.
In Windows 8.1 moet je nog plakken kiezen via rechtsklik in de Opdrachtprompt.
 

toska

Gewaardeerd
Bekend gezicht
#9
Deze fout betekent dat u mogelijk moet terugkeren naar een eerdere configuratie van uw pc.

  • Schakel de pc uit door de Aan/uit-knop ingedrukt te houden. Wacht even en zet de pc weer aan. Schakel de pc weer uit wanneer het logo van de fabrikant van de pc wordt weergegeven. Herhaal deze stappen totdat u het volgende ziet: Een ogenblik geduld.
  • Selecteer op het volgende scherm Problemen oplossen en kies Geavanceerde opties > Opstartinstellingen.
  • Selecteer de knop Opnieuw opstarten.
  • Wanneer de pc nu opnieuw opstart, kunt u kiezen hoe u wilt opstarten. Kies Laatst bekende juiste configuratie.
  • Controleer of de stuurprogramma's zijn bijgewerkt. Selecteer de Startknop en typ stuurprogramma's in het zoekvak naast het Startmenu. Selecteer in de lijst met zoekresultaten Apparaatstuurprogramma's bijwerken. In Apparaatbeheer selecteert u Actie > Zoeken naar gewijzigde apparaten. Start uw pc opnieuw op. Selecteer de Startknop en vervolgens Aan/uit > Opnieuw opstarten.
https://support.microsoft.com/nl-be/help/4026863/windows-fix-error-0xc2-badpoolcaller
even dit proberen voor je ietsje meer durft te doen.
 
Laatst bewerkt:

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
#10
Er gaat een regel komen dat er in dit forum net zoals in de malware fora berichten van leden niet geduld worden.
 

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
#11
Hoi Paul, ik heb jouw e-mail van hedenochtend gelezen dat je de betreffende map nu gevonden hebt.
Dat is mooi.

Heb je die map inmiddels via Rechtsklik>Kopiëren naar>Gecomprimeerde map gezipt?

Zoja, klik in jouw nieuwe bericht op de knop Bijlage toevoegen, dan kom je meteen in Verkenner van Windows en navigeer dan naar die gezipte map en dubbelklik daar daar dan op.
Dan wordt deze map geuploaded naar jouw bericht, klaar - dan reactie plaatsen.
 

axe0

Moderator
#16
Dan zal ik dit topic als opgelost markeren sluiten.
Indien je in de komende dagen opnieuw BSOD problemen krijgt dan kun je mij een persoonlijk bericht sturen om dit topic te heropenen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan