• De community van 'PiepComp Support - dat andere PC-Hulpforum' staat voor u klaar, om hulp bij computerproblemen te geven,
    zoals traagheid, malware, BlueScreensOfDeath, netwerkproblemen, crashes, updateproblemen en nog veel meer!

Windows 7 C:/-schijfpartitie loopt ineens erg vol

Anjo

Vaak hier
Lid geworden
22 apr 2017
Reaction score
99
Punten
28
Leeftijd
64
Denk dat die 60 programma's ook bekeken moeten worden of ze wel willen onder 10.

Lees de volgende stukjezs even door

Vereisten

Nuttig stukje over overstap

Denk dat ik eerst de nieuwe I7 op orde maakte en dan verder ging

Roxmarie

Bekend gezicht
Lid geworden
28 mei 2019
Reaction score
208
Punten
43
Mooie tips @Anjo. Een ik sluit me daar bij aan. Kennelijk werkt je brander niet en je vrije ruimte lijkt niet zoveel.
Als je kiest voor de optie om alle instellingen en programma's te behouden dan is er wel veel ruimte nodig, omdat alle gegevens tijdelijk ergens geparkeerd worden. Een na de installatie heb je dan de map Windows old met daarin Windows 7 staan. Het lijkt me krap.
Wellicht heb je het al verteld, maar de c schijf betreft alleen je Windows 7 met zijn programma's of ook je data zoals documenten en muziek?

theplayer

Film Expert
Lid geworden
24 feb 2019
Reaction score
65
Punten
28
Leeftijd
66
Goedemorgen,

Ik heb beide stukjes gelezen, Anjo. Ik heb dus geen C:partitie van min. 120 Gb, maar nu nog slechts 40 Gb.
Wat ik wel heb, is een ATI Radeon 5670 videokaart maar kan niet ontdekken of die voldoet.

Roxmarie, Op die C:partitie staat alleen dit (bijlage). Alle data staan fysiek op externe schijven. Ook alle data van de interne D:-schijf (nog 405 Gb beschikbaar). En inderdaad wil ik, wat in die bijlage aan Program files en Data files staat, graag behouden, om die naadloos te kunnen gaan gebruiken op mijn nieuwe I7 die eraan gaat komen.
Op de grootste externe schijf heb ik ook nog voldoende ruimte: 876 Gb.

Bijlagen

Abraham54

Administrator
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.727
Punten
113
Leeftijd
65
Als je naar

gaat, dan klik jij daar op de blauwe knop Hulpprogramma nu downloaden.

Dat hulpprogramma onderzoekt jouw PC en dan zijn er twee mogelijkheden.
Of je kan upgraden of het upgraden wordt niet aangeraden.

erikdenhouter

Gevestigd lid
Lid geworden
9 aug 2019
Reaction score
73
Punten
28
Leeftijd
62
OK, ik lees nu dat je het over een andere boeg wil gooien.

Besef dat jouw Windows installatie beschadigd is. Er is iets wat de map System Volume Information gevuld houdt, en dat hebben we (ik) niet op kunnen lossen. Sterker nog, ik heb zelf het idee het erger gemaakt te hebben door maar een deel van de inhoud van die map te kunnen 'legen'. Ik had dat graag beter willen bekijken (het voelt niet af), maar daar stokt het nu blijkbaar.

Wanneer jij een upgrade naar Windows 10 wil doen (op deze oude PC) dan zou ik je willen adviseren wat iemand eigenlijk aan het begin had moeten doen: koop een 240 GB SSD, en kloon daar je Windows 7 naartoe, en upgrade daarna.
Maar. . . vanwege de originele fout in dit topic : voer daarna wel een schone installatie van Windows 10 uit. Doe je dat niet, dan heb je die fout gewoon mee naar Windows 10 genomen. Na upgrade kan je zonder problemen een schone installatie doen met dezelfde gedownloade media.
Maar dat lijkt mij het best te doen nadat je je nieuwe PC hebt ingericht.

Laatst bewerkt:

Abraham54

Administrator
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.727
Punten
113
Leeftijd
65
Of gewoon wachten op je nog te bestellen nieuwe PC.

erikdenhouter

Gevestigd lid
Lid geworden
9 aug 2019
Reaction score
73
Punten
28
Leeftijd
62
Ander (meer dringend) advies voor de toekomst van beide PC's is om systeemherstel uitsluitend aan te zetten voor je systeemstation ( C: ), en niet voor dataschijven. Voor dataschijven kan je veel beter gewone backups (kopie) maken. Ik heb een vermoeden dat het gebruik van systeemherstel zelfs op je verwisselbare schijven tot dit probleem heeft geleid, omdat er een aantal 'missing' waren ('Ontbreken' stond er achter), en er is of was zelfs een tweede C: partitie in Systeemherstel te zien.

theplayer

Film Expert
Lid geworden
24 feb 2019
Reaction score
65
Punten
28
Leeftijd
66
Als je naar

gaat, dan klik jij daar op de blauwe knop Hulpprogramma nu downloaden.

Dat hulpprogramma onderzoekt jouw PC en dan zijn er twee mogelijkheden.
Of je kan upgraden of het upgraden wordt niet aangeraden.
In het geval dat ik kan upgraden... kan ik dan alle programma's, internet enz. gewoon weer gebruiken, of moet ik alles eerst weer compleet installeren?

theplayer

Film Expert
Lid geworden
24 feb 2019
Reaction score
65
Punten
28
Leeftijd
66
Of gewoon wachten op je nog te bestellen nieuwe PC.
De nieuwe pc bestel ik deze week. Overigens, er is nu een Seasonic Focus Plus Gold 550 - Voeding (Intern) ATX12V & EPS12V - 80+ Gold -
550Watt - Full Modula toegevoegd.

theplayer

Film Expert
Lid geworden
24 feb 2019
Reaction score
65
Punten
28
Leeftijd
66
OK, ik lees nu dat je het over een andere boeg wil gooien.

Besef dat jouw Windows installatie beschadigd is. Er is iets wat de map System Volume Information gevuld houdt, en dat hebben we (ik) niet op kunnen lossen. Sterker nog, ik heb zelf het idee het erger gemaakt te hebben door maar een deel van de inhoud van die map te kunnen 'legen'. Ik had dat graag beter willen bekijken (het voelt niet af), maar daar stokt het nu blijkbaar.
Ja, ik denk dat dat het beste is. Je geeft zelf aan dat jet het probleem met de System Map Information niet hebt kunnen oplossen.
De reden dat een upgrade voor mijn WIN7 gescheiden wil houden van een nieuwe I7 is, dat mijn I7 nog steeds prima werkt maar dat er alleen een probleem is met de C-partitie.
Als ik upgrade naar Win 10 Pro, dan lees ik dat het makkelijker wordt om problemen als deze op te lessen. En als ik dan een 240 Gb SSD voor die huidige Win7 aanschaf dan is het probleem misschien niet aan de orde...? En wat voor SSD moet dat dan worden want ik heb nog nooit met een
SSD gewerkt. Moet die intern (inbouw ?) of extern zijn? Ik heb voor beide geen idee.

Het lijkt me overigens stug dat al mijn externe HD's de oorzaak zouden zijn van de problemen op de C-partitie omdat ik alleen altijd de data van de interne HD fysiek heb gekopieerd naar externe grote HD's Ik ben nooit aan de C-partitie gekomen. Bij downloaden van data bijv. heb ik alijd de default downloadlocatie gewijzigd in Bureaubladlocatie. Eenmaal daarop gezet heb ik die data weer verplaatst naar externe HD's. Daardoor heb ik altijd voldoende ruimte over op die interne HD die zelfs nu eigenlijk alleen nog maar oude (reeds verplaatste) kopieën bevat en dus helemaal leeg zou kunnen worden gemaakt....

Abraham54

Administrator
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.727
Punten
113
Leeftijd
65
Het idee wat jij nu oppert over die extern aangesloten HD's is het niet.
Daarin kan niet de oorzaak zitten van het probleem in Windows.

En nee, Windows 7 Home kan je niet upgraden naar Windows 10 Pro.
Als jij jouw huidige Windows 7 upgradet naar Windows 10 Home, dan wordt het een langdurige installatie, omdat alles behouden blijft, mogelijk zelfs een enkele driver.
Verder is het een nieuwe intallatie, waarbij jouw huidige Windows 7 in de map Windows.old terecht komt en desnoods teruggezet kan worden.
Waar je vermoedelijk een probleem mee krijgt, is Office 2003.

Mocht het gebeuren dat een of meerdere programma's niet compatibel zijn, dan wel ook geupgradet moeten worden, krijg je daar melding over.

Een half jaar geleden heb ik HP computers uit 2007 naar Windows 10 Professional gebracht.
Zelfs de Radeonkaart, die niet compatibel is werd van een Radiondriver voorzien en werkt dus.

Abraham54

Administrator
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.727
Punten
113
Leeftijd
65
Succes en good luck.
We horen het wel.