Chromium zoekmachine instellen

Discussie in 'Problemen met websurfen, E-mail en andere internet' gestart door EvC, 3 mei 2017.

1. EvC

EvC Guest

Chromium gebruik ik niet omdat ik het zo fijn vindt. Firefox in Zorin OS bevriest zo af en toe in mijn Lenovo notebook.

Misschien kan ik iets doen met een recentere grafische driver. Helaas weet ik de juiste weg daarvoor nog niet goed te vinden.

2. Abraham54

Abraham54 Beheerder

Ik vraag mij af of Zorin wel zo stabiel is als Mint.

3. EvC

EvC Guest

Goeie vraag. Alles in Zorin OS werkt naar behoren, behalve Firefox met de add-on Hide Caption Titlebar Plus.
    Dit is de eerste op Ubuntu gebaseerde distro met Gnome werkomgeving waarbij ik dat ervaar.
    In Chromium zelf kan ik die titelbalk uit schakelen, daar is geen extension voor nodig. Tijd dus voor een duurproef.

4. EvC

EvC Guest

Chromium / Chrome lijkt stabiel te werken met een uitgeschakelde titelbalk. Freezes komen niet voor en daar was het om te doen.

In de tussentijd nog twee op Firefox gebaseerde browsers geprobeerd, namelijk Pale Moon en Waterfox.
    Beide toonden hetzelfde euvel: soms bevriezen bij gebruik van de minimalisatie knop.

Nu zoek ik nog een goede vervanger voor de ReminderFox add-on.
    Het is een off-line kalender voor afspraken. Het herinnert me al dagen van te voren met een notificatie op het bureaublad (en dat voelt fijn).

Misschien is er Ubuntu software die iets dergelijks doet: een kalender bijvoorbeeld met een notifier.
    In Chromium / Chrome zijn alleen maar extensions of apps te vinden waar je in moet loggen.

5. Abraham54

Abraham54 Beheerder

Ik kan je dit vertellen als fanatiek Firefoxgebruiker - was dit mij overkomen in een distributie, had ik al lang een andere genomen.

6. EvC

EvC Guest

Solus Budgie ben ik daarom ook in VMware aan het testen. De Budgie DE heeft een soortgelijk panel als Zorin (met Windows-gedrag).

Het zal nog een uitdaging worden om met Arch om te gaan.

7. Abraham54

Abraham54 Beheerder

Arch is ook Debian.

8. EvC

EvC Guest

Ik ga cold turkey over naar Solus Budgie 2017. :yum

Alles er af en maar kijken hoe het bevalt. See you soon...

9. Abraham54

Abraham54 Beheerder

10. EvC

EvC Guest

Ondanks mijn minder leuke ervaring met Firefox in Zorin OS 12 heeft de GNOME desktop omgeving daarin mij zeer verrast.
    Het gaf me een thuisgevoel dat Solus Budgie me niet kon geven (ook al had ik het in VMware getest).
    Al zoekende naar distro's met GNOME die verwerkt zijn in een op Ubuntu gebaseerd besturingssysteem, kwam ik uit op Ubuntu GNOME.
    Dat is het geworden. Mede ook omdat Ubuntu volgend jaar de Unity desktop gaat vervangen door GNOME, wordt dit een leuk aanloopje.

Een eerste aanblik zoals het nu is. De GNOME Shell extension Dash to Dock is hier toegepast: