Classic Shell is nu Open Shell Menu

Abraham54

Admin
Team lid
Classic Shell is nog steeds te downloaden en installeren - maar de ontwikkeling ervan is al een tijd geleden gestopt.

Open Shell Menu is het vervolg van Classic Shell.

Zodra u de installatie hebt voltooid, vervangt "Open Shell Menu" het Windows 10 Startmenu. Wijzig in de instellingen van de tool het uitzien van het Startmenu en pas het aan naar uw wens, bijvoorbeeld door te selecteren welke items in het Startmenu getoond moeten worden en welke niet.

Bijgevoegd heb ik OpenShellSetup_4_4_131.exe in een gecomprimeerde map.

Tevens als extra een map vol met additionele startbuttons.

Bijlagen

Black Tiger

Enthousiast
Ik begrijp niet waarom Microsoft niet gewoon een keuze maakt tussen oude stijl en nieuwe stijl menu.
De oude stijl is veel eenvoudiger voor sommigen. En het zou leuker zijn als je dan geen externe tools nodig zou hebben.
Dus Open Shell Menu is dan een welkome aanvulling gezien Classic Shell gestopt is met verdere ontwikkeling!
Mooie tip!

Veng

Gevestigd lid
Bekend gezicht
Ik gebruik nog steeds Classic Shell op twee machines en merk geen problemen. Doe ik mss iets verkeerds:D
Of is het toch verstandig om over te stapppen?

Veng

Gevestigd lid
Bekend gezicht
Ik lees wel dit, al lijkt het mij geen "big issue":
"A commenter on Born’s IT and Windows Blog has come forward with an argument against the installation of this software. Stefan Kanthak believes that the administrator privileges demanded by the .exe installer may allow resident dormant malware to become active. The malware can detect the unpacking process in the system and can copy a DLL file over into the temp folder which would otherwise be restricted. As the Windows installer goes on to try and run its own DLL, the malicious DLL is called out to and is inaugurated with administrator privileges to corrupt the system as it intends. "

Black Tiger

Enthousiast
Nou dan denk ik net als jij dat het wel mee zal vallen. Het zou een big issue kunnen worden als het inderdaad zou gebeuren. Maar Classic Shell bestaat nu al zoveel jaar terwijl ik nog niet gehoord heb dat dit ooit gebeurd is.

Veng

Gevestigd lid
Bekend gezicht
Je moet ook al slapende malware op je systeem hebben om er last van te krijgen.

Abraham54

Admin
Team lid
Die Stefan Kanthak schijnt er vrijwel zeker ervan uit te gaan, dat iedere Windows malware bevat.
In al die jaren dat ClasicShell al bestaat is er nooit malware gevonden gerelateerd aan ClassicShell.

Veng

Gevestigd lid
Bekend gezicht
"In al die jaren dat ClasicShell al bestaat is er nooit malware gevonden gerelateerd aan ClassicShell. "
Ik denk dat hij bedoelt dat malware van andere oorsprong dan ClassicShell de kans krijgt als je ClassicShell installeert. Althans zo lees ik het.

Abraham54

Admin
Team lid
Dan had het allang moeten regenen van klachten over malware in PC's met ClassicShell.
En dat is nog geen enkele keer gebeurd - theorie en praktijk zijn twee verschillende dingen.

Veng

Gevestigd lid
Bekend gezicht
"En dat is nog geen enkele keer gebeurd ". Nee, want dan moet er ook nog aan de voorwaarde voldaan zijn dat je al malware hebt.

Veng

Gevestigd lid
Bekend gezicht
Maar wil je updates kost het je wel $29.99 voor "Access to new product releases and updates"
Op dit moment heb ik geen problemen en stap in het andere geval wel over op ShellMenu.
Ik kan in Windows zelf niet eens vinden waar ik het virtuele geheugen kan aanpassen.
Als ik in het zoekvenster "virtueel geheugen" in tik krijg ik een link die geen antwoord geeft:
https://support.microsoft.com/nl-nl/hub/4338813/windows-help?os=windows-10

Abraham54

Admin
Team lid
Je hebt bij Stardock verkeerd gekeken - in de door jou genoemde prijs zit ook Stardocks Object Desktop!

Normaal kost Start 10 $ 4,99, dat is omgerekend ca € 4,37.

Bovenaan Onderaan