• Welkom bij PiepComp Support.
    Last van problemen in Windows, malware, BlueScreensOfDeath, netwerkproblemen en nog veel meer,
    het geweldige team op dit mooie en gezellige forum is er om jou te helpen. Als gast kun jij enkel het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. Jij kan echter geen reacties of commentaar geven op bestaande discussies, of nieuwe onderwerpen op het forum starten met jouw vraag, probleem of met andere leden communiceren. Als lid heb je ook de mogelijkheid deel te nemen aan een grote keur van andere forumonderwerpen die niet PC gerelateerd zijn.
    Registratie op dit forum is eenvoudig, is gratis en blijft gratis

Vraag crossplatform alternatief voor Teamviewer

Anjo

Gevestigd lid
Lid geworden
22 apr 2017
Reaction score
38
Punten
28
Leeftijd
64
Gebruik al jaren Teamviewer maar de laatste tijd beginnen die me te pesten door te roepen dat ik verdacht wordt van proffesioneel gebruik van hun programma.

Wie weet er een goed werkend alternatief wat ik op afstand zowel in inux als in Windows kan gebruiken?
Tight VNC zie ik geen linux ding voor nl.

DonWoozy

Junior lid
Lid geworden
21 mei 2019
Reaction score
26
Punten
18
Leeftijd
35

Anjo

Gevestigd lid
Lid geworden
22 apr 2017
Reaction score
38
Punten
28
Leeftijd
64
Dank.
Kreeg ook Any Desk door als optie en die heb ik nu draaiend.

ShadyAngel

Vaak hier
Lid geworden
12 sep 2018
Reaction score
70
Punten
28
Leeftijd
59
Ik denk niet dat dat pesten genoemd kan worden als je in deze link de voorwaarden van Teamviewer leest. Norton gebruikt ook Teamviewer voor ondersteuning maar deze zullen er hoogstwaarschijnlijk voor betalen. Je kan trouwens ook vragen Teamviewer te deblokkeren als deze niet commercieel gebruikt word.

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Lid geworden
6 aug 2018
Reaction score
186
Punten
63
Website
www.satellitefun.org
Het is in elk geval wel irritant. Want ik maak al jaren gebruik van Teamviewer, echt vanaf het begin zo'n beetje en heb nog nooit zoveel meldingen gekregen over zogenaamd commercieel gebruik als het laatste jaar. Toch is mijn gebruik niet toegenomen (eerder vrij zelden gebruikt) en het aantal mensen wat er in staat of verschillende id's is ook niet noemenswaardig (stuk of 10-15).
Van de andere kant is het wel een commercieel product en mag men eigenlijk niet klagen dat men het gratis mag gebruiken. Voor hetzelfde geld konden ze ook het gratis gebruik opheffen of gaan limiteren tot bijv. 30 dagen. Zat bedrijven die zo omgaan met hun licenties.

Dan terug naar de vraag voor een goed alternatief. Daar ben ik ook al een tijdje naar aan het kijken.
- Anydesk is voor persoonlijk gebruik gratis inderdaad. Op hun website is dat niet zo vlug meer terug vinden. In elk geval zitten er limieten aan v.w.b. het aantal devices. Voordeel is dat hij wel goed instelbaar is, veel opties en in het Nederlands.

- RealVNC is wel gratis, maar gelimiteerd tot een aantal pc's en het moet voor een beginnend pc gebruiker ook makkelijk op te zetten zijn. Net als teamviewer alleen cloudconnecties mogelijk helaas.

- UltraVNC is natuurlijk dan een gelijkwaardig aan RealVNC maar is ongelimiteerd v.w.b. het aantal computers.

Ben zelf ook op zoek naar alternatieven voor het geval dat, maar wel eentje wat dezelfde (of meer) mogelijkheden heeft als Teamviewer.
En dan lijkt me Remote Assistant van Cloudberry een goed alternatief.

Mensen die Chrome gebruiken kunnen natuurlijk ook van Chrome remote desktop gebruik maken, alleen niet iedereen heeft Chrome of wil deze gebruiken.

Ik ga in elk geval die Remote Assistant eens testen en blijf onderwijl uitkijken naar andere gratis alternatieven met dezelfde vele mogelijkheden.

Laatst bewerkt:

Anjo

Gevestigd lid
Lid geworden
22 apr 2017
Reaction score
38
Punten
28
Leeftijd
64
Ultra VNC moet ik dus onder Linux draaiend zien te krijgen, dat zou een Java dingetje zijn( die ik niet zie op hun site) maar Java is toch zo lek als een mandje?

Of was dat ooit zo en nu niet meer??

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Lid geworden
6 aug 2018
Reaction score
186
Punten
63
Website
www.satellitefun.org
Java is niet veilig en de meeste lekken zijn wel gedicht maar voor zover ik begrepen heb zit het einde van Java er ook al aan te komen.
Er zit een ingebouwde Java viewer in maar die moet dan in de ontvangende systemen ook ondersteund worden.
Dat is inderdaad een behoorlijk nadeel. In dat geval kun je beter RealVNC gebruiken.
Ik heb alleen Windows alternatieven bekeken en was sowieso al niet van plan om welke VNC versie dan ook te nemen. Voor Linux heb ik niet gekeken wat er bestaat.

Bovenaan Onderaan