Vraag Data synchroniseren met externe schijf

ArtstudioG

Gevestigd lid
Heeft er iemand ervaring met GoodSync of andere gratis software om data (Mijn documenten enz) te synchroniseren met een externe schijf?

Black Tiger

Gevestigd lid
SyncBack free schijnt nogal goed te zijn. Een kennis van me gebruikt een ander programma maar dat verwijderd ook bestanden die op de originele plek verwijderd zijn. Is misschien ook in te stellen. Maar de naam van dat programma ben ik even kwijt. Kan ik wel navragen voor je als je geinteresseerd bent.

ArtstudioG

Gevestigd lid
Ben nu GoodSync aan het testen en daar kan je redelijk wat instellen: synchroniseren, backup links-rechts, backup rechts-links, enz. Ik ben eigenlijk op zoek naar het eenvoudigste (qua bediening) programma voor backup van data op pc naar externe schijf. Is voor de mensen van wie ik hun pc bijwerk/update/upgrade/onderhoud. Ik gebruik momenteel (en al sinds vele jaren) MS SyncToy naar grote tevredenheid maar kwam gisteren een pc tegen waar dit programma niet wou installeren, vandaar mijn zoektocht. Ik zal die SyncBack free eens downloaden en testen.

Anjo

Gevestigd lid
allway sync

Free File Synchronization, Backup, Data Replication, PC Sync Software, Freeware, File Sync, Data Synchronization Software | Allway Sync – File Synchronization That Works

Ik had de betaalde versie, dan kun je vaste taken maken en opslaan maar gebruikte het te weinig draai nu de versie waarbij ik elke taak apart aanmaak.
Verder als je een NAS hebt kun je natuurlijk de bestanden centralisren en dan vanaf meerdere plekken benaderen.
Zelf 3 Synology's staan , weliswaar overkill maar goed.

Google drive, onedrive ,dropbox en bv Stack zijn ook allemaal bruikbaar

Bovenaan Onderaan