Peiling De aanspreekvorm

Hoe wil je aangesproken worden door de forumsoftware?

• Ik wil in de u-vorm aangesproken worden.

Votes: 0 0,0%

• Total voters
    17
  • Deze peiling sluit op: .

Kate

Enthousiast
Helaas zijn wij niet even oud, want ik ben 38.
Maar ik zal geen u tegen jou zeggen hoor ;)
Ja, maar je bent opgevoed om tegen oudere mensen U te zeggen! En omdat ik altijd je lees, bedacht ik dat ik vast net zo oud ben als jij. Nee, 38 ligt net achter me!

Aarie25

Admin
Ondersteuning
Ja, maar je bent opgevoed om tegen oudere mensen U te zeggen! En omdat ik altijd je lees, bedacht ik dat ik vast net zo oud ben als jij. Nee, 38 ligt net achter me!
Misschien voel jij je wel net zo oud als mij, dan ben je wel 38 ;)

jefken

Junior lid
In Vlaanderen gebruiken we gewoon "gij". Omdat we voor "gij" niet kunnen stemmen heb ik voor "jij"gekozen.
Voor de rest vind ik dit van minder belang als mijn gesteld probleem maar opgelost geraakt.

Black Tiger

Vaak hier
In Vlaanderen gebruiken we gewoon "gij". Omdat we voor "gij" niet kunnen stemmen heb ik voor "jij"gekozen.
Welke kant van Vlaanderen? Want er wordt ook veel u gebruikt.
Als we in Nederland richting Brabant gaan, dan merk je dat in brabant ook veel "gij" gebruikt wordt "Hedde gij da gezien?" bijvoorbeeld.
Zit jij meer aan de noordkant van Belgie of de noordoost kant?

jefken

Junior lid
Ik woon in Gent maar ben een vlaams-brabander van geboorte en u wordt meestal gebruikt in geschriften

Black Tiger

Vaak hier
Dat verklaart een en ander. Hier aan de kant van Belgisch Limburg kom ik toch vaker het gebruik van "u" tegen in Vlaanderen. Misschien omdat wij in tegenstelling tot Brabant ook geen gij gebruiken.

ShadyAngel

Gevestigd lid
Dat verklaart een en ander. Hier aan de kant van Belgisch Limburg kom ik toch vaker het gebruik van "u" tegen in Vlaanderen. Misschien omdat wij in tegenstelling tot Brabant ook geen gij gebruiken.
Mijn vrouw en haar familie waren van noordoost Limburg en ik heb nooit van hen gehord dat ze u gebruikten maar misschien een uitzondering.

Black Tiger

Vaak hier
Noordoost ligt ook weer meer tegen Brabant aan. Maar het zou ook inderdaad zomaar kunnen dat in het grootste deel van Vlaanderen wel met gij gesproken wrodt alleen wat tegen zuid Limburg aan ligt iets meer gebruik van "u" is?
Ik kom niet zo vaak in andere delen van België. :)

Bovenaan Onderaan