• Piepcomp Support is een gezellig PC-hulpforum en beschikt over een voortreffelijk team experts om jou te helpen met problemen in Windows,
    zoals traagheid, malware, BlueScreensOfDeath, netwerkproblemen, crashes en nog veel meer.

Word lid door hier te klikken en geniet daarna van gratis technische hulp.

Spreuk De rest van de toevoegde zinnen aan de ondeugende kinderen; om te lezen op 18 mei.

Kate

PCS Senior
Lid geworden
18 aug 2017
Reaction score
895
Punten
113
Leeftijd
79
Stout II.

Wie vervelend was, kreeg te horen: "Luisteren! Als je die oren niet gebruikt, kunnen we er net zo goed soep van koken!"

Als moeder 'nee' zei en er daarna nog commentaar kwam, kon ze vragen: "Welk stukje van 'nee' snap je niet?"
En als er commentaar geleverd werd op de gang van zaken in huis, klonk het uit de mond van moeder: "Als je het beter kan, kan je beter gaan!"

Als vader het helemaal gehad had met zijn puberende dochter, zei hij: "Kind, ik hoop dat je later vier dochters krijgt en dat ze allemaal op jou lijken!"
Thuis leerde je: "Als je je papa of mama wilt slaan, groeien je handen later boven je graf uit!" In gedachten zag ik ze soms zwaaien.

Als er gezeurd werd, zei mijn oma vaak: "Ik krijg een kunstkop met schuifdeurtjes van je!"
Een handige vader kreeg vaak te horen: 'Wat zijn ogen zien, maken zijn handen'. Voor zijn zoon had die vader een variant: "Wat je ogen zien, verzieken je klauwen!"

Als kind vond een meisje een pop van een zus soms prachtig en heel af en toe mocht ze die hebben. Maar als zus zag met hoeveel plezier er mee gespeeld werd, wilde ze hem terug hebben. Moeder zei dan: "Eerst gegeven, toen genomen, is nog erger dan gestolen".

'Kan ik er wat aan doen?' werd vaak door ons gezegd als er iets mis ging. Als vader dat hoorde, zei hij steevast: "Ja, dat zeggen ze verderop ook altijd". De familie woonde naast een gevangenis!

Tot slot nog een 'zomaar' 'liefhebbende' uitspraak over kinderen.
Ik ken de boodschap nog die mijn moeder me meegaf toen ik ging zwemmen in de tijd dat ik nog helemaal geen diploma had: "Als je verdrinkt, hoef je niet meer thuis te komen!"

Bron:
het boekje 'Mijn vader zei altijd', geschreven door Jaap Toorenaar.

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Lid geworden
6 aug 2018
Reaction score
239
Punten
63
Website
www.satellitefun.org
Ze zijn weer leuk, ook weer een aantal bekenden.
Maar de combinatie van zeuren en schuifdeurtjes die begrijp ik niet helemaal. Is dat nader uit te leggen?
Ik zou met schuifdeurtjes eerder verwachten dat het iets te maken zo hebben met iemand die niet weet wat ie wilt, dan weer dit en dan weer dat (open en dicht). Maar ik zie zo vlug het verband met zeuren niet. 🤔❓

Kate

PCS Senior
Lid geworden
18 aug 2017
Reaction score
895
Punten
113
Leeftijd
79
Hoi Tiger, dat begrijp ik ook niet, maar ik vond hem leuk genoeg om te vermelden. In dit boekje wordt niets uitgelegd en je moet het hier dus mee doen.
Groetjes.

Bovenaan Onderaan