• Ondervind jij last van problemen in Windows, zoals traagheid, malware, BlueScreensOfDeath, netwerkproblemen en nog veel meer, maak dan gebruik van het fantastische team op dit gezellige pc-hulpforum, om jouw computerproblemen opgelost te krijgen. Tevens is er een keur van andere onderwerpen aanwezig, zoals bijvoorbeeld een filmforum, dat langzaam maar zeker gestalte krijgt. Blijf niet aan de zijlijn staan, maar doe mee met Piepcomp Support.
    Registratie op dit forum is eenvoudig, is gratis en blijft gratis

De stiekemerts

Ad Becude

Gevestigd lid
Bekend gezicht
Lid geworden
29 nov 2018
Berichten
212
Reaction score
92
Punten
28
Leeftijd
72
De Telegraaf Struiken voor flitsers politie in Breda plots verdwenen






Een groot mysterie in Breda: de ’verstopstruiken’ die de politie een week geleden heeft geplant aan de Graaf Engelbertlaan zijn plots gekortwiekt. Sinds vrijdagnacht is er niet veel meer van de bosjes over.
© MaRicMedia
Omdat je als automobilist een flitser vaak van een afstandje al ziet staan, bedacht de politie de zogenaamde verstopstruiken. Op verschillende plaatsen in de stad werden de struiken gepland waar de flitser achter kon worden verborgen, zo meldt Omroep Brabant.
Amper een week later zijn de struiken op de Graaf Engelbertlaan al een behoorlijk aantal takken kwijt. Aan beide kanten van de weg werd het groen tot bijna aan de grond afgeknipt. Wie zijn of haar snoeischaar heeft gegrepen, is nog niet duidelijk.
 

Aarie25

Admin
Ondersteuning
Lid geworden
4 jul 2018
Berichten
450
Reaction score
103
Punten
43
Leeftijd
38
Goede knip actie, in plaats dat ze op snelheid controleren, kunnen ze zich beter met andere problemen bezig houden.
Ik kom dagelijks erg slingerende mobiele gebruikers tegen, dat is gevaarlijker dan iemand die enkele km`s te hard rijdt.
 

quandor

hondje
Lid geworden
23 aug 2017
Berichten
768
Reaction score
60
Punten
28
Leeftijd
59
Daar kunnen de meningen zo links en rechts nogal over verschillen.

@Aarie25 : zonder dat ik het kan staven, ben ik ervan overtuigd dat 75% van de aanrijdingen niet zou zijn gebeurd als er niet te hard zou zijn gereden en / of de Smartphone met rust zou zijn gelaten.
Zo zie ik op een wijkontsluitende weg in mijn woonomgeving (waar iedere ochtend tussen 06.45 en 08.45 langzaam rijdend verkeer te zien is en / of een kortstondige file) de laatste paar jaren steeds vaker in de ochtendspits kop-staart aanrijdinkjes. Mijn theorie? Even al de binnengekomen what's-appjes en mailtjes van de laatste 9 uur lezen (en eventueel beantwoorden) in de file...…..…..

Ik zie een aangegeven maximum snelheid als maximum (niet dat ik mij er altijd aan houd, maar da's weer een ander verhaal) maar als je ergens 50 mag, dan kun je ook gerust 35, 40 of 45 rijden, toch?

Zo zie ik op de boordcomputer van mijn auto dat het brandstofverbruik fors toeneemt zodra ik boven de 110 Km/h ga rijden. Rijd ik maximaal 105 Km/h (ook waar je 120 of 130 mag) dan scheelt dat bij mijn auto simpelweg 3 tot 5 Km op een liter. Zo heb ik het altijd wel grappig gevonden om het brandstofverbruik bij te houden. (doe ik al jaren, tankbeurt na tankbeurt, even in een Excel spreadsheetje invoeren en voilá) Vandaag, 13 april 2019, zit ik op een jaargemiddelde van 18,02 Km op een liter (diesel) en daar ben ik best wel tevreden over, zeker ook omdat ik een Crossover rijd.

Bij een snelheid van 50 Km/h bedraagt de stoptijd 27,5 meter (27,7 volgens een ander tabelletje)
Bij een snelheid van 55 Km/h bedraagt de stoptijd 30,1 meter (32,0 volgens een ander tabelletje)
Bij een snelheid van 60 Km/h bedraagt de stoptijd 33,0 meter (36,5 volgens een ander tabelletje)

Een 'paar' kilometertjes te hard, resulteert dus al snel in een redelijk fors langere remweg.
De verschillen in stopafstand kunnen nét het verschil betekenen dus het kwijtraken van je benen en / of een schedelbasisfractuur.
 
Laatst bewerkt:

HansGU

Gewaardeerd
Gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2016
Berichten
1.432
Reaction score
127
Punten
63
Leeftijd
75
@Aarie25
Ik vind de uitdrukking stiekemerds nog vriendelijk. IHet is gewoon misselijk makend om op deze manier de schatkist nog eens extra te vullen, bah en nog eens bah
 

HansGU

Gewaardeerd
Gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2016
Berichten
1.432
Reaction score
127
Punten
63
Leeftijd
75
@ quandor, die paar kilometer te hard tegenhouden gaat van zijn levensdagen niet lukken. Er zullen ongetwijfeld genoeg verkeersdeelnemers zijn die zich wél aan de regels houden maar we weten allemaal dat een bijna net zo grote groep dat niet doet. m.a.w. steggelen over wel of geen 5 of 10 km sneller of langzamer zal niet veel nut hebben. Het gaat erom dat de gemiddelde verkeersdeelnemer eens gaat NADENKEN over diens eigen rijgedrag. En ja, wanneer we dat met z'n allen kunnen opbrengen dan maakt het geen bal uit of je 40 of 30 km per uur rijd.
 

quandor

hondje
Lid geworden
23 aug 2017
Berichten
768
Reaction score
60
Punten
28
Leeftijd
59
@Aarie25
Ik vind de uitdrukking stiekemerds nog vriendelijk. IHet is gewoon misselijk makend om op deze manier de schatkist nog eens extra te vullen, bah en nog eens bah
Daar denk ik toch wat anders over. (bleek misschien al uit mijn vorige reactie). Een aangegeven maximumsnelheid geeft het plafond weer, niemand die je wat kan verwijten als je er 10 of 20% onder gaat zitten.

@ quandor, die paar kilometer te hard tegenhouden gaat van zijn levensdagen niet lukken.
Misschien gaan wij het niet meer meemaken, maar ik ben ervan overtuigd dat er een tijd komt dat auto's computergestuurd gaan rijden en de computers bepalen hoe hard je rijdt / mag rijden. De Tesla's zijn daartoe mogelijk al een eerste aanzet.
De TU Eindhoven heeft op een testbaan van enkele kilometers al proeven gedaan waarbij computers de snelheid van het verkeer bepalen. Resultaten waren : geen opstoppingen en geen aanrijdingen. (Om de 100 meter een 'paaltje' dat metingen verricht en dwingende informatie naar de boordcomputers -cruisecontrol- van de auto's stuurt).
 
Laatst bewerkt:

HansGU

Gewaardeerd
Gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2016
Berichten
1.432
Reaction score
127
Punten
63
Leeftijd
75
Vast wel, maar daar heeft men nu in Amsterdam en al die andere steden de komende jaren helemaal niets aan.
 

quandor

hondje
Lid geworden
23 aug 2017
Berichten
768
Reaction score
60
Punten
28
Leeftijd
59
Correct / mee eens, maar in 1890 wist men ook nog niet dat we rond 1990 hard op weg zouden zijn fossiele (auto)brandstoffen op te souperen. (binnen een jaar of 100 of zo)

Als ik een politicus was, zou ik schrijven : het gaat niet om de komende 5 of 10 jaar, het gaat om decennia / de volgende generaties.

Ik heb de afgelopen 'tig' jaar een keer of 5 een snelheidsbon van de CJIB ontvangen en de laatste paar jaren maak ik dankbaar gebruik van de cruisecontrol in mijn autootje (50 -> 54, 70 -> 74, 80 -> 84, 100 -> 104 enz.) ik ben de snelheidsbonnen meer dan zat...........
 
Laatst bewerkt:

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Lid geworden
6 aug 2018
Berichten
1.721
Reaction score
187
Punten
63
Website
www.satellitefun.org
Ik vind controles een prima zaak. Teveel jakkeren maar langs je als jij je wegens te dure boetes wel aan de snelheid wenst te houden.
Langzamer rijden mag officieel wel maar is nergens voor nodig en kan zelfs ook tot gevaarlijke situaties leiden. Ligt er ook een beetje aan waar en wanneer je dat doet natuurlijk.

Nadeel is dat je ergens zult moeten beginnen. Officieel beginnen ze met 6 km harder te meten, wat mij betreft mag dat gerust naar 10km, maar alles wat daarboven zit moet dan ook echt wel gepakt worden.

Aangezien het niet helpt om zichtbaar te controleren (remgedrag, mensen houden zich op die punten plots wel aan de snelheid) kan ik het dus niet met Aarie25 eens zijn. Er moet overal op gelet worden maar je kunt niet alles tegelijk en we hebben al te weinig agenten.
Zo hoor je ze vaak ook roepen van "ga boeven vangen", echter in de meeste gevallen zijn dat wel juist de aso's die altijd de regels aan hun laars lappen.
Dat vind ik net zo leuk aan wegmisbruikers, net omdat daar "onherkenbaar" gereden wordt kunnen ze de grootste wegmisbruikers van de weg plukken. Er ondanks dat er al zoveel hun rijbewijs kwijt zijn geraakt voor korte of langere tijd moet dat schijnbaar nog langer, want er zijn er die er nog steeds niet van leren. Zo was er in een van de afleveringen ook weer eentje die zijn rijbewijs net een paar weken terug had en het nu al weer voorlopig aan de wilgen kon hangen.
Dat zijn ook de ongelukveroorzakers. Vaak gelukkig alleen in een bocht tegen een boom of zo, maar ze nemen ook wel eens iemand mee en dat is bijzonder spijtig.
Ik ga niet mee in de procenten die Quandor noemde, alhoewel ik wel van mening ben dat het qua oorzaken toch redelijk die kant op gaat. Daarnaast natuurlijk het staren naar andere ongelukken en het te kort op elkaar rijden waardoor de meeste kop/staart aanrijdingen plaats vinden.
Afstand houden en anderen ook gunnen om in te halen met 110 a 120 schijnt ook nog altijd moeilijk te zijn voor een aantal bestuurders.
 

Aarie25

Admin
Ondersteuning
Lid geworden
4 jul 2018
Berichten
450
Reaction score
103
Punten
43
Leeftijd
38
@Aarie25
Ik vind de uitdrukking stiekemerds nog vriendelijk. IHet is gewoon misselijk makend om op deze manier de schatkist nog eens extra te vullen, bah en nog eens bah
Was pas geleden nog op het nieuws, dat er 500.000 mensen een boete hadden gekregen omdat ze 1 km te hard hadden reden, dit wel na correctie.
Maar dat gaat toch nergens meer over. kost je wel 30 euro.
 

Aarie25

Admin
Ondersteuning
Lid geworden
4 jul 2018
Berichten
450
Reaction score
103
Punten
43
Leeftijd
38
@quandor,

Jou verhaal klopt natuurlijk ook wel.
Maar ik kom dagelijks meer mobiele gebruikers tegen, die links en rechts zeker meer dan een halve meter over de lijn slingeren.
Maar ik kom niet op de snelweg, daar zal dan wel veel vaker harder worden gereden.
Maar ik vind het flitsen ook de schatkist vullen. Laten ze maar vaker en harder tegen mobiele gebruikers en echte wegpiraten optreden.
 

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Lid geworden
6 aug 2018
Berichten
1.721
Reaction score
187
Punten
63
Website
www.satellitefun.org
omdat ze 1 km te hard hadden reden, dit wel na correctie.
Dat is het bekende smoesje. Dan hebben ze dus geen 1 km te hard gereden maar ongeveer 10 km te hard. Na correctie is dit dan 57 km, 1 km te hard want de meting begint op 56 km. Feitelijk na correctie dus nog steeds 7 km te hard. Niet veel te hard, dat klopt, maar je zult ergens moeten beginnen.
Beginnen ze hoger klagen weer anderen dat de andere overtreders niet gepakt worden. Er zijn er altijd wel die klagen.
Gewoon je aan de snelheid houden, misschien een 5 km te hard, dan loop je nooit tegen problemen op en ook geen gezeur.
Flitsen is ook onderdeel van het optreden tegen wegpiraten. Want bij de meesten blijft het niet bij die 10 km.
 
Bovenaan Onderaan