Dell Precision M6600 aangeschaft.

Prutser

Vaak hier
3 x sneller als hier, en ik vind het al redelijk snel gaan hier. Hoe snel moet het wel bij jou gaan. En ook nog meer dan wat het abo bied, nee dan zou ik ook zeker niet overstappen. Hier zitten we aan ziggo vast, verder is er geen provider, of je wilt koperdraad, met duizelingwekkende snelheid van 6Mb. Is het gewoon of glasvezel!

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Ziggo is al jaren glasvezel - maar tot aan de aansluitkast buiten.
En van daaruit gaan hele dikke kabels de woningen in.
Bij mij staat die aan de zij kant van het gebouw.

Lol, al diverse malen aan de praat geweest met studenten die me glasvezel van KPN wilden verkopen.
Onder het mom van bij Ziggo kan je nooit de beloofde snelheden halen.

Plan de campagne is dat er nu dus een SSD van 512 GB in zit met voor Windows 100 GB als systeem partitie.
De rest is dan voor opslag.

Verder komt in de m-SATA aansluiting de Crucial van 512 GB terug voor opslag.
De 500 GB HD die er niet kan wordt opslag en op de plek van de DVD/CDRW komt een bay met een een snelle 2TB disk.
Dus kom ik grosso modo op 3 TB uit.

Blijven er drie HD's over (elk ook 2 TB) en die gaan dan maar in een USB-3 behuizing.

Prutser

Vaak hier
Hier is geen glasvezel. De snelheid van mijn ambo is, waar ik voor betaal. Ik heb een aanvraag gedaan bij KPN om het netwerk op te waarderen, naar huidige standaarden, dan is er mogelijkheid om uit meerdere providers te kiezen.
Dan kans was klein dat dit zou gebeuren, even later werd dat ook wel duidelijk, een nieuwe verdelerkast is geplaatst, zonder mogelijkheid tot het opwaarderen.
Met alles op en er aan, kom je op zo'n 9 TB aan opslag. Daar heb voorlopig wel genoeg aan, toch?

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Zo - ik heb de Dell aan de kant gezet.
Ik ga er wat anders mee proberen; wordt nog vervolgd.
Ik ben nu weer onderweg met mijn Lenovo T530 - waarin Windows 7 nu draait op de nieuwe Samsung M-SATA SSD.
Via de Magician software heb ik de Rapid Modus geactiveerd.
Waarlijk: Windows 7 start nu op als een speer.
Ook applicaties starten nog veel sneller dan zonder die modus.

Prutser

Vaak hier
De Dell levert nog wat obstakels op?
Die M- Sata, schijven zijn nog niet eens zo duur, omdat het ook een nieuwere type opslag is.
En de snelheid daarvan is beduidend hoger?

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Zowel in de Dell's als in de Lenovo's worden die M-SATA-SSD's middels SATA 2 aangesloten.

De opvolgers - M2-SSD kaarten zijn er voor SATA 3 en voor PCI-e.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Of dat bij jouw een aanrader is, weet ik niet en je hebt er minsten 16GB werkgeheugen voor nodig.

V

Verwijderd forumlid 98

Guest
Of dat bij jouw een aanrader is, weet ik niet en je hebt er minsten 16GB werkgeheugen voor nodig.
Denk wel dat ik naar 16 GB ram kan, nu is 8GB.
Dan word het kostenplaatje wat te duur voor Corneel!
Droom is uit gekomen dualboot Win8.1 met Linux Pop Os ,nu maar hopen als er LTS versie uitkomt dat het ook lukt!
Thx voor de info.
Mvg
d'anvers

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Ik heb deze Dell M6600 nu op volle snelheid gekregen.
Raid was in het bios met Intel Rapid Store gecombineerd.

Elders in de bios instellingen kwam ik de Intel Rapid Store weer tegen en heb dat uitgevinkt.
Dat had tot gevolg dat in plaats van en zeer droevige snelheid van opstarten en draaien de SSD nu volledig gebruik heeft van de SATA-3 controller.

De meegeleverde HD begon ineens af te sterven en dat terwijl de houder daarvan niet los kon worden gemaakt vanwege dat ene schroefje.
Dat zit er dus nog steeds en de nieuwe Seagate 2 TB harddisk, die er nu in zit, zit in een gemodificeerde houder en zit alsnog stevig vast.
Die HD kan niet loskomen tijdens transport.

Er zit dus nu in totaal een 5,5 TB in deze machine en 24 GB werkgeheugen.
Windows staat nu op een partitie die 150 GB groot is; Windows houdt nu eenmaal van een ruime jas.
En ik ben nog niet helemaal klaar met Windows.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
De machine is nog steeds supersnel.

1217as-ssd-bench Samsung SSD 850  28-4-2019 11-37-47.png

Bovenaan Onderaan