• Welkom bij PiepComp Support.
    Last van problemen in Windows, malware, BlueScreensOfDeath, netwerkproblemen en nog veel meer,
    het geweldige team op dit mooie en gezellige forum is er om jou te helpen. Als gast kun jij enkel het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. Jij kan echter geen reacties of commentaar geven op bestaande discussies, of nieuwe onderwerpen op het forum starten met jouw vraag, probleem of met andere leden communiceren. Als lid heb je ook de mogelijkheid deel te nemen aan een grote keur van andere forumonderwerpen die niet PC gerelateerd zijn.
    Registratie op dit forum is eenvoudig, is gratis en blijft gratis

Dell Precision M6600 aangeschaft.

V

Verwijderd forumlid 98

Guest
Of dat bij jouw een aanrader is, weet ik niet en je hebt er minsten 16GB werkgeheugen voor nodig.
Denk wel dat ik naar 16 GB ram kan, nu is 8GB.
Dan word het kostenplaatje wat te duur voor Corneel!
Droom is uit gekomen dualboot Win8.1 met Linux Pop Os ,nu maar hopen als er LTS versie uitkomt dat het ook lukt!
Thx voor de info.
Mvg
d'anvers

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
968
Punten
113
Leeftijd
65
Ik heb deze Dell M6600 nu op volle snelheid gekregen.
Raid was in het bios met Intel Rapid Store gecombineerd.

Elders in de bios instellingen kwam ik de Intel Rapid Store weer tegen en heb dat uitgevinkt.
Dat had tot gevolg dat in plaats van en zeer droevige snelheid van opstarten en draaien de SSD nu volledig gebruik heeft van de SATA-3 controller.

De meegeleverde HD begon ineens af te sterven en dat terwijl de houder daarvan niet los kon worden gemaakt vanwege dat ene schroefje.
Dat zit er dus nog steeds en de nieuwe Seagate 2 TB harddisk, die er nu in zit, zit in een gemodificeerde houder en zit alsnog stevig vast.
Die HD kan niet loskomen tijdens transport.

Er zit dus nu in totaal een 5,5 TB in deze machine en 24 GB werkgeheugen.
Windows staat nu op een partitie die 150 GB groot is; Windows houdt nu eenmaal van een ruime jas.
En ik ben nog niet helemaal klaar met Windows.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
968
Punten
113
Leeftijd
65
De machine is nog steeds supersnel.

1217as-ssd-bench Samsung SSD 850  28-4-2019 11-37-47.png

Anjo

Gevestigd lid
Lid geworden
22 apr 2017
Reaction score
38
Punten
28
Leeftijd
64
Abe, kun je dat ene lastige schroefje niet uit ( laten) boren??
Ik neem aan dat een andere ssd wel blijft zitten met 1 schroefje minder.

Bovenaan Onderaan