Vraag DNG converter downloaden

Ik zie dat ik een jaar geleden de laatste vraag stelde. Nu is mijn vraag: ik probeer de DNG-converter van Adobe te downloaden. Daarbij draai ik steeds in een kring rond: de éne link verwijst naar een andere, en uiteindelijk kom ik (een aantal keren) op dezelfde uit, zonder de echte download-mogelijkheid voor DNG-converter voor Windows gezien te hebben. Iemand anders wel?

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Wil je RAW-foto's bewerken, dan heb Camera-RAW nodig...

nee, zo af en toe wil ik bij een camera-bespreking (Dpreview) een foto in raw (bv. de recente Fuji-camera) bekijken in de originele versie. Bewerken hoeft niet. Ik zie dat de laatste DNG-versie ook de Fujifilm XT-3 raw foto's aan kan. Allemaal geen halszaak, maar leuk is het wel. Faststone maakt van die tientallen MB's er 1,5 of zo.
DNG is als apart programmaatje op te halen: ik heb dat wel vaker gedaan.

Black Tiger

Gevestigd lid
Mooi dat het gelukt is maar....
de éne link verwijst naar een andere, en uiteindelijk kom ik (een aantal keren) op dezelfde uit, zonder de echte download-mogelijkheid voor DNG-converter voor Windows gezien te hebben. Iemand anders wel?
Jazeker en ook best eenvoudig.

Google zoeken naar adobe DNG convertor kom ik hier uit:
Adobe Digital Negative Converter
klik je op de Windows download en deze verwijst naar:
Adobe - Adobe Camera Raw and DNG Converter : For Windows : Adobe DNG Converter 11.0
"Proceed naar download" komt dan hier uit:
Adobe - Adobe Camera Raw and DNG Converter : For Windows : Adobe DNG Converter 11.0 : Thank You

En als je dan op Download Now klikt krijg je de nieuwste 11.0 versie. Dus zoveel kringetje is dat niet en je komt wel degelijk bij een download uit.

Dat pad had ik uiteraard ook al lang gevolgd (gebruik al sinds jaren LR en een wat verouderde PS), maar van # 2 naar # lukte dat om e.o.a. reden niet.

Black Tiger

Gevestigd lid
Ja dat weet ik, daarom schreef ik ook "mooi dat het gelukt is". ;)
Ik vroeg me alleen af waar het mis gegaan was bij Adobe zelf.

Bovenaan Onderaan