• Welkom bij PiepComp Support.
    Last van problemen in Windows, malware, BlueScreensOfDeath, netwerkproblemen en nog veel meer,
    het geweldige team op dit mooie en gezellige forum is er om jou te helpen. Als gast kun jij enkel het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. Jij kan echter geen reacties of commentaar geven op bestaande discussies, of nieuwe onderwerpen op het forum starten met jouw vraag, probleem of met andere leden communiceren. Als lid heb je ook de mogelijkheid deel te nemen aan een grote keur van andere forumonderwerpen die niet PC gerelateerd zijn.
    Registratie op dit forum is eenvoudig, is gratis en blijft gratis

Nieuws Duitsers pakken hardrijders met gat in de weg: de actibump

Prutser

Vaak hier
Lid geworden
27 nov 2016
Reaction score
44
Punten
28
Het is al geruime tijd weer verwijderd, maar hier in een dorp verderop was de werking omgekeerd. Als je te hard het dorp in reed, kwam er een drempel omhoog, nou, ook dat merkte je. Het was een uitvinding van een particuliere onderneming!

Prutser

Vaak hier
Lid geworden
27 nov 2016
Reaction score
44
Punten
28
Heb hier nog een bericht uit 2000, wat gaat over de drempel.

Kate

PCS Senior
Lid geworden
18 aug 2017
Reaction score
760
Punten
113
Nou, ik vind het niet zo gek. Want we moeten toch iets, nietwaar. Maar er kleeft wel van alles aan. Want ik heb eens vreselijk geracet toen mijn schoonmoeder op sterven lag en het er naar uit zag dat het nog maar een half uur kon duren. En de weg naar Amsterdam duurde lang. Op zo'n moment heb je geen behoefte aan een gat in de weg. (We waren toch nog te laat).

Prutser

Vaak hier
Lid geworden
27 nov 2016
Reaction score
44
Punten
28
Nou, ik vind het niet zo gek. Want we moeten toch iets, nietwaar. Maar er kleeft wel van alles aan. Want ik heb eens vreselijk geracet toen mijn schoonmoeder op sterven lag en het er naar uit zag dat het nog maar een half uur kon duren. En de weg naar Amsterdam duurde lang. Op zo'n moment heb je geen behoefte aan een gat in de weg. (We waren toch nog te laat).
Dan kun je nog maar 1 ding doen, en dat is zo hard rijden, dat je er overheen vliegt!

Rubensky

Moderator
Ondersteuning
Lid geworden
4 aug 2016
Reaction score
96
Punten
48
Die wordt aangelegd en weer verwijderd. Daar gaan gewoon ongelukken van komen. Straks rijdt je over zo'n ding en breekt er ineens van alles onder je auto vandaan...

HansGU

Gewaardeerd
Gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2016
Reaction score
128
Punten
63
Leeftijd
75
Er is tenminste nog begrip voor m'n bezwaren tegen iets dergelijks. Beetje kortzichtige aanpak van verkeersproblematiek.
(zoals gebruikelijk).

Rubensky

Moderator
Ondersteuning
Lid geworden
4 aug 2016
Reaction score
96
Punten
48
@HansGU Het is volgens mij ook niet de oplossing. En de burger mag het betalen dat is het grootste nadeel.

HansGU

Gewaardeerd
Gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2016
Reaction score
128
Punten
63
Leeftijd
75
Yep, de kans op ongelukken neemt er alleen maar door toe.

quandor

hondje
Lid geworden
23 aug 2017
Reaction score
60
Punten
28
Leeftijd
59
Er is een andere (imho veel verkeersvriendelijker) optie om notoire hardrijders aan te pakken, ic. het puntenrijbewijs. Iedereen heeft ooit wel eens een min of meer legitieme reden om een keer te hard te rijden, denk aan hetgeen hierboven staat over een stervend familielid of.... verzin maar wat, dus niet altijd gelijk een 'hoofdstraf' uitdelen.

Iedereen mag in zijn leven wel een keer, of misschien wel een paar keer een (snelheids)overtreding plegen. Als de overheid bij snelheidsovertredingen van meer dan (bijv.) 10 Km/h en bij bepaalde andere zeer verkeersgevaarlijke overtredingen, zoals bijv. door rood rijden of Whatsappen terwijl je je auto bestuurt, strafpunten toekent en bij (bijv.) 3 strafpunten het rijbewijs invordert en / of bij 5 strafpunten de auto in beslag neemt (wanneer de strafpunten allemaal binnen een periode van bijv. 5 jaar zijn 'verdiend'), dan vermoed ik dat het aantal ernstige / verkeersgevaarlijke overtredingen fors zal gaan dalen.

Laatst bewerkt:

HansGU

Gewaardeerd
Gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2016
Reaction score
128
Punten
63
Leeftijd
75
Dat lijkt me inderdaad een betere aanpak quandor! Alleen komt er dan weer een ander probleem om de hoek kijken, namelijk "handhaving"
Zolang er nog een chronisch personeelstekort bij de politie is zie ik jouw voorstel in de praktijk sneuvelen. Alleen met een aanzienlijke toename van deskundig(!) politiepersoneel (wie gaat dat betalen?) zie ik je voorstel als haalbaar, anders niet.

quandor

hondje
Lid geworden
23 aug 2017
Reaction score
60
Punten
28
Leeftijd
59
Camera's (voor rood licht en snelheidsovertredingen) 'kosten' geen menskracht.

Bovenaan Onderaan