• Piepcomp Support is een gezellig hulpforum met een voortreffelijk team experts en een actieve community,
    om je te helpen met problemen in jouw computer.
    Voor traagheid, malware, BlueScreensOfDeath, netwerkproblemen, crashes, updateproblemen en nog veel meer kan jij hier hulp krijgen.

Word lid door hier te klikken en geniet daarna gratis van de beloofde hulp en de mogelijkheden die dit forum biedt.

Discussie Dumoulin op de 2e plaats in de TOUR de France

Husky

Bekend gezicht
Lid geworden
5 apr 2017
Reaction score
26
Punten
0
Leeftijd
54
Dumoulin staat nu tweede achter Thomas van SKY die op de eerste plaats staat, en met de tijdrit a.s. zaterdag nog op komst heeft Dumoulin zelfs kans de Tour te winnen dus laten we hopen op een mooie uitslag. Chris Froome staat derde.

quandor

hondje
Lid geworden
23 aug 2017
Reaction score
81
Punten
0
Leeftijd
59
+/- 2 minuten pakken in een korte tijdrit? Nee, dat zal 'm denk ik niet gaan lukken. Als íe de tour wil winnen, dan zal Tom in de laatste bergrit minimaal een klein minuutje of zo moeten pakken op Thomas en als Thomas niet instort, dan zal dat imho 'a hell of a job' gaan worden.

HansGU

Gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2016
Reaction score
134
Punten
63
Leeftijd
75
Ja, ik denk hetzelfde als quandor, ondanks dat ik Dumoulin graag zie winnen. Die tijdrit is domweg tekort om grote verschillen te kunnen opleveren.
En ja, wat gaat de laatste bijzonder zware Pyreneeën rit ons nog brengen? Hup Tom (maar ik vrees dat ie net niet red)

quandor

hondje
Lid geworden
23 aug 2017
Reaction score
81
Punten
0
Leeftijd
59
En dat allemaal dankzij de (kennelijk) redelijk onuitputtelijke portemonnee van de Skyploeg. Zonder echt deskundig zijn heb ik toch een beetje de indruk dat Froome en Thomas hun eindzeges voor een niet onbelangrijk deel aan hun 'soldaten' hebben te danken. Tuurlijk, ze moeten zelf omhoog fietsen, maar als je als ploeg tactisch kan rijden op het vlakke en bij aanvang van klimmetjes, dan denk ik dat de sky-kopmannen het relatief gemakkelijker hebben dan wanneer je geen grote ploeg van klimgeiten rondom je heen hebt fietsen.

Laatst bewerkt:

HansGU

Gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2016
Reaction score
134
Punten
63
Leeftijd
75
Dat is een zekerheid, maar wanneer je ook gisteren weer zag hoe gemakkelijk die Thomas van Tom wegsprong dan vrees ik het ergste voor onze nationale wielerheld. Laten we hopen dat ook Thomas de man met de hamer nog tegenkomt.

quandor

hondje
Lid geworden
23 aug 2017
Reaction score
81
Punten
0
Leeftijd
59
Rest misschien de volgende vraag : hoe belangrijk zou die 2e plek voor Tom zijn?
Ik bedoel daarmee het volgende : wat nu als hij morgen in die bergetappe alles of niets gaat fietsen (aanvallen dus) en stel dat 'ie 'doodgaat' en uiteindelijk met 5 minuten achterstand op Thomas binnenkomt en zondag 'slechts' 7e of zo in het eindklassement wordt?
Is dat belangrijk of is de kans als 'ie vrijdag alles of niets fietst en misschien wél dat 1 minuutje of wellicht nog meer op Thomas pakt, de moeite van het proberen waard?

HansGU

Gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2016
Reaction score
134
Punten
63
Leeftijd
75
Van oudsher was de combinatie van uitstekende tijdrijder en prima klimmer altijd de winnende combinatie wanneer het ging om het winnen van de Tour (op een enkele uitzondering na). Het is een zekerheid dat Tom Dumoulin klimmend goed kan meekomen, maar dat hij moet passen wanneer het er nou net op aan komt. Hopelijk zal hij niet een 2e Poulidor worden?

Maar het is nog niet zo ver, ook Thomas kan een slechte dag krijgen en dat is dan DE kans voor Tom.

quandor

hondje
Lid geworden
23 aug 2017
Reaction score
81
Punten
0
Leeftijd
59
Da's ook de reden dat ik (voor mijzelf) de touroverwinning van Zoetemelk altijd in een bepaald perspectief hebt geplaatst. Als Hinault toen niet vanwege een knieblessure was afgestapt, dan had Zoetemelk geen schijn van kans op de overwinning gehad. Geen misverstand, Zoetemelk was een uitstekend coureur, maar qua kwaliteit kwam 'ie op Hinault (elke keer weer) toch een aantal puntjes tekort.

HansGU

Gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2016
Reaction score
134
Punten
63
Leeftijd
75
Volkomen mee eens quandor.

Bovenaan Onderaan