• Piepcomp Support is een gezellig PC-hulpforum en beschikt over een voortreffelijk team experts om jou te helpen met problemen in Windows,
    zoals traagheid, malware, BlueScreensOfDeath, netwerkproblemen, crashes en nog veel meer.

Word lid door hier te klikken en geniet daarna van gratis technische hulp.

Peiling Een soort van Facebook bij dit forum

Wel of niet een Facebook kloon bij dit forum?

• Total voters
    13
  • Deze peiling sluit op: .

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Lid geworden
6 aug 2018
Reaction score
229
Punten
63
Website
www.satellitefun.org
Gratis bestaat niet bij commerciële bedrijven, er is altijd wel een addertje. ALLES wat jij doet gaat dus via de Facebook servers. Zo worden niet alleen telefoonnummers verzameld maar ook gecombineerd. Er wordt gedaan aan data-mining inclusief locatie opslag. Daarnaast is het dus jouw hele whatsapp telefoonboek en meer (waar je toestemming voor geeft als je whatsapp installeert) en kan men zo ook de vriendenkring volgen.
Alles om maar zoveel mogelijk te weten te komen over de klanten, de nodige data wordt dan weer gebruikt voor advertenties en dat is wat het geld op brengt. Die advertenties hoef jij niet te zien, maar veel mensen hebben Whatsapp en Messenger op de telefoon. Laatstgenoemde is dan weer een koppeling met Facebook en zo kunnen op FB weer meer gerichte advertenties geplaatst worden.
Dus jij zelf zult er misschien weinig of geen last van hebben, maar het is dus ook een koppeling met de andere whatsapp adressen/nummers/email adressen. ;)
Net als Facebook zelf 1 grote data mining fabriek, dat is ook waarom FB Whatsapp overgekocht heeft... Concurrentie kwijt en een schat aan info.

maarten70

Gevestigd lid
Lid geworden
16 jan 2018
Reaction score
71
Punten
28
Leeftijd
17
Website
feathercode.github.io
Mijn mening: ik wil GEEN Gezichtsboek in welke vorm dan ook!

Een tweede Twitter, Insta, Snapchat, Pinterest ook niet.

oLaat ik het zo zeggen, mocht een tweede soort van FB Komen: zou ik serieus beginnen met mezelf afvragen of ik hier nog wel zou moeten rondhangen.

toska

Gewaardeerd lid
Lid geworden
28 aug 2016
Reaction score
88
Punten
48
Leeftijd
56
Website
www.games4you.be
Zoals @Black Tiger zegt heb je een voordeel als je een pagina aanmaakt, dan word deze door iedereen wel eens bekeken en dat houd dan in dat er wel personen zullen zijn die zich toch registreren.Maar automatisch berichten van hier naar daar laten plaatsen vind ik overbodig,af en toe zelf iets plaatsen op je pagina is voldoende om mensen weer eens laten te herinneren dat er een pagina is, anders als je dat niet doet komt die op een dwaalspoor terecht.Dan is het beter dat je er geen hebt.

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Lid geworden
6 aug 2018
Reaction score
229
Punten
63
Website
www.satellitefun.org
af en toe zelf iets plaatsen op je pagina is voldoende om mensen weer eens laten te herinneren dat er een pagina is
Af en toe moet wel met enige regelmaat zijn. Je kunt automatische berichten ook beperken tot bepaalde forum onderdelen. Zelf plaatsen is natuurlijk beter, met name omdat je dan ook een duidelijkere layout krijgt. Maar met enige regelmaat plaatsen brengt natuurlijk wel weer extra werk met zich mee. Dat mag men er wel voor overhebben om iets te bereiken.

Bovenaan Onderaan