Eerst kennismaking met de Hyundai Ioniq 5

Hyundai gaat met de Ioniq 5 van volger naar leider | Review | Autovisie​




Autovisie 105K abonnees

Hoewel de Ioniq 5 pas in de zomer op de markt komt, kon Autovisie nu al een voorproefje krijgen in een prototype.
Ook op de weg maakte de elektrische Koreaan veel indruk.

Met de Ioniq 5 laat Hyundai voor eens voor altijd zien dat het merk de status ‘volger’ achter zich heeft gelate, en
voortaan een leidende rol in de auto industrie wil innemen. Zowel qua design als onderhuidse elektrotechniek is het
een vooruitstrevend concept.

De afgelopen weken en maanden heb je in diverse artikelen op autovisie.nl alle informatie kunnen vergaren over het
hoe en wat van dit apparaat, maar nu is eindelijk het moment aangebroken dat we ermee kunnen rijden. Het betreft
nog wel een prototype, maar wel eentje dat op enkele kwaliteitsdetails na identiek is aan de productieversie.

Ondanks de beperkte tijd dat de auto voor ons beschikbaar was en het slechte weer ten tijden van de test, hebben we
een goede indruk gekregen van het karakter en de prestaties van de Ioniq 5. De testauto in kwestie is er eentje uit de
top van de prijslijst, dus met twee motoren die een gezamenlijk vermogen van 305 pk en 605 Nm afleveren,
een 73 kWh accupakket en een rijke standaarduitrusting. Bijna 60 mille is veel geld, maar we weten nu zeker dat je
daarvoor ook heel veel auto terugkrijgt.

De concurrentie mag de borst natmaken voor deze auto, maar ook alle andere producten van Hyundai en Kia die op
hetzelfde platform gebouwd gaan worden. Dus vlij jezelf neer op een van de ruime passagiersplekken in de ‘5’, en
laat je meevoeren tijdens de eerste meters die we met de toekomst van de Koreaanse auto-industrie konden afleggen.


Zie ook:
 
Bovenaan Onderaan