Eigenschappen van HDD's wil niet meer.

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Nou schiet mij maar lek. Nu werkt het opeens weer.
Enige wat ik gedaan heb is opnieuw opgestart na installatie van die nieuwe vga driver. Toen was het probleem er nog steeds.
Verkenner gecrashed, nog maar eens opnieuw gestart om iets anders te kunnen proberen.

En nu werkt het opeens wel weer...
Het zou me niet als het een timing probleem is waarbij iets voor de verkenner geladen wordt wat er na geladen zou moeten worden en het daarom mis gaat. En het daarom ook goed gaat als de verkenner opnieuw gestart wordt.
Dan wordt het koffiedik kijken of trial en error uitproberen wat het is.
Dus als je geen effectieve tips meer hebt laten we deze maar even rusten.

Tenzij er nog iemand exact de vinger op de zere plek kan leggen of makkelijk kan uitpluizen welke app een timing probleem zou kunnen veroorzaken wat dit probleem teweeg brengt.

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Dju... nu werkt het weer maar nu kan ik wederom niet meerdere verkenners openen. :(

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Jij hebt geen Apple programma's geïnstalleerd - toch is de Bonjourservice actief en met foutmeldingen!

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Het wordt nog gekker. Ik heb niets verandert, niets herstart en nu werkt gewoon alles, kan ook weer meerdere verkenners openen.

Bonjour wordt door veel meer gebruikt dan alleen Apple. In mijn geval wordt bonjour gebruikt door de HP printerservice.
Verder blijkt bonjour ook te worden gebruikt door Acronis True image. De melding over bonjour over dubbel gebruik heb ik eens op gezocht. Die wordt waarschijnlijk veroorzaakt door het actief hebben van mobiele backup server van Acronis.
Deze heb ik nog niet gebruikt dus die service zou eigenlijk ook uitgeschakeld kunnen worden, dan is die betreffende bonjour melding ook pleitmans als het goed is.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Dat Apple's Bonjour door meerdere software makers gebruikt wordt, wist ik niet.
Wat ik wel weet uit heel veel log analyses dat Bonjour doorgaans fouten veroorzaakt in Windows.
En dat vind ik niet vreemd voor Apple software in Windows.

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Bonjour genereert inderdaad veel foutmeldingen, gelukkig kunnen deze over het algemeen genegeerd worden, leuk is het echter niet.
Ik vind het overigens wel vreemd gezien de relatie tussen de twee en de deskundige programmeerkennis bij Apple. Maar bonjour is echt een prul. Wordt bij veel printerfabrikanten gebruikt, geen idee of ze daar zelf ook dingen aan mogen aanpassen anders zou dat ook weer foutmeldingen verklaren.

Bovenaan Onderaan