Elictrische auto's niet zo schoon als beweerd wordt?

Discussie in 'Podium - discussies en meer' gestart door Abraham54, 31 jul 2017.

1. Abraham54

Abraham54 Beheerder

Leuk Bevonden:
    102
    Trofeepunten:
    48
    Genoeg stof voor een discussie dunkt mij.

2. Kate40

Kate40 Guest

Nou, dit artikel lijkt me duidelijk genoeg voor zowel ons huidige als voor ons toekomstige kabinet. Alleen ben ik er zo goed als zeker van dat het niets zal uitmaken: elektrisch is het stokpaardje .(en dat paardje is misschien een betere keus?).
    En bij een stokpaardje gaan de oogkleppen een rol spelen! Of zou er toch nog een verstandige keus mogelijk zijn? Nu zullen we straks allemaal onze auto moeten inruilen en dat gaat onze spaarsok legen!

Husky vindt dit leuk.
  3. EvC

EvC Nieuwsgierig Aagje Gewaardeerd lid

Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    28
    Husky vindt dit leuk.
  4. OP
    OP
    Abraham54

Abraham54 Beheerder

Leuk Bevonden:
    102
    Trofeepunten:
    48
    Ik ga niet doemdenken, maar misschien is de wereld dan al grotendeels en totaal vernietigd.

5. Prutser

Prutser Vaak hier

Leuk Bevonden:
    48
    Trofeepunten:
    28
    Husky vindt dit leuk.
  6. Kate40

Kate40 Guest

Het is natuurlijk diep droevig, maar ik heb eerst verschrikkelijk gelachen! Ik zie die hotemetoten daar al vol trots vertellen over hun proefbussen, en dan wit wegtrekken als er iemand vraagt waar die dingen gaan tanken. Je staat dan niet alleen in je hemd, maar ook nog in je onderbroek! Nee, dat plan mag er beslist niet uit en er moet goed proef gereden worden!

Husky vindt dit leuk.
  7. Kate40

Kate40 Guest

Daar is geen doemdenken voor nodig! Dit is voor velen misschien een nieuw gezichtspunt, maar het is al jaren lang het mijne: de natuur is bezig om deze wereld opnieuw te laten beginnen.

Vroeger was daar de ijstijd, maar nu wordt er breder ingezet: aardbevingen, overstromingen, ziekten, en last but not least: de oorlogen met al hun gevolgen. Het is een kwestie van tijd en we beginnen weer opnieuw vanuit de door ons gemaakte puinhopen. En dan mogen we wellicht nog blij zijn dat er een nieuw begin is. Wanneer? Dat ziet deze heks niet. En ik weet ook niet of ze het nog meemaakt.
    Je moet het gewoon fatalistisch bekijken.

8. EvC

Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    28
    Je zou bijna denken dat de aarde zichzelf reset.

Husky vindt dit leuk.
  9. Kate40

Kate40 Guest

Inderdaad, zo bekijk ik het. Of ik er goed aan doe, weet ik niet. Maar bepaalde dingen aanvaard ik gemakkelijker als ik het vanuit dat gezichtspunt bekijk.
    En ja, voor ons forum is 'reset' een beter woord, hoewel je altijd voor ogen moet houden dat het ook 'delete' kan worden!!

10. OP
    OP
    Abraham54

Abraham54 Beheerder

Leuk Bevonden:
    102
    Trofeepunten:
    48
    De natuur is veel sterker dan wat milieuactivisten ons ook willen wijsmaken.

Maar wat de mens, inzake oorlogvoeren nog gaat uitspoken en welke wapens daarbij gebruikt gaan worden, ligt enerzijds nog deels verscholen in de toekomst, maar kan sneller dan men denkt tot uitvoering gebracht gaan worden.

11. Prutser

Prutser Vaak hier

Leuk Bevonden:
    48
    Trofeepunten:
    28
    Tegen de natuur zijn we niet opgewassen, dat blijkt telkens maar weer. Al die gesubsidieerde clubjes, gelijk opheffen, en laten ze maar echt werk gaan verzetten, en een salaris gaan verdienen. Het is niet zo moeilijk te raden, wie de aarde en het milieu de nek omdraait, hetzelfde volk wat ons er voortdurend op wijst, en ons er voor laat betalen! De pot verwijd de ketel!

12. OP
    OP
    Abraham54

Abraham54 Beheerder

Leuk Bevonden:
    102
    Trofeepunten:
    48
    Verkoop van elektrische auto's in juli in de USA:

Husky vindt dit leuk.
  13. Prutser

Prutser Vaak hier

Leuk Bevonden:
    48
    Trofeepunten:
    28
    Voor 1 maand zijn dat behoorlijke aantallen. Waar ik dan nieuwsgierig naar ben, wat voor kopers dat zijn. Tesla model S kost minimaal 68000 dollar, en de prijs loopt op naar 135000 dollar.

Husky vindt dit leuk.
  14. OP
    OP
    Abraham54

Abraham54 Beheerder

Leuk Bevonden:
    102
    Trofeepunten:
    48
    De Tesla 3 is afwachten.
    Veel gebruikers zullen de missende snelheidsmeter missen.

Tesla kan veel verkopen vanwege overheidssubsidies op die e-cars.
    In Denemarken is dit jaar de verkoop bijna gestagneerd, omdat daar de subsidies zijn gestopt.

Husky vindt dit leuk.
  15. Prutser

Prutser Vaak hier

Leuk Bevonden:
    48
    Trofeepunten:
    28
    Ja, dat dacht ik al wel, subsidies, geeft een vals verkoop resultaat, vind ik!

Dat zie je dan ook, als de subsidies, opdrogen, dan zie je het werkelijke beeld!

Hoe kunnen ze snelheid dan aflezen?

16. OP
    OP
    Abraham54

Abraham54 Beheerder

Leuk Bevonden:
    102
    Trofeepunten:
    48
    Elon Musk is van mening dat een snelheidsmeter in een auto niet noodzakelijk is!

17. gouwepeer

gouwepeer Bekend gezicht

Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    18
    Daar is IS toch voor opgericht?

Volgens de wetgeving is een snelheidsmeter wel verplicht. Je moet immers kunnen zien hoe hard je rijdt.

18. Prutser

Prutser Vaak hier

Leuk Bevonden:
    48
    Trofeepunten:
    28
    Ben met EvC ééns, er wordt bij de konijnen af gefokt in een bepaald werelddeel, er voor zorgen, is nagenoeg onmogelijk ter plaatse. Dus moet er een infuus met geld aangesloten worden, maar dat gaat al zeker 60 jaar zo! En het heeft niets opgelost, het is wel veel erger geworden.

Wat een idee, dat er geen snelheidsmeter nodig is, daar zet ik toch mijn vraagtekens bij!

19. Prutser

Prutser Vaak hier

Leuk Bevonden:
    48
    Trofeepunten:
    28
    Kan natuurlijk ook via een GPS achtige snelheidsmeter.

20. OP
    OP
    Abraham54

Abraham54 Beheerder

Leuk Bevonden:
    102
    Trofeepunten:
    48
    Wat ik in de eerste proefrit video's van de S3 zag, was iets dat links boven in het grote scherm midden op het dashbord toch verdacht veel op een snelheidsindicatie leek.

21. Prutser

Prutser Vaak hier

Leuk Bevonden:
    48
    Trofeepunten:
    28
    Zal niet raar opkijken als GPS daar een rol in speelt. Zeker als dat samen gaat met een auto tracker.

22. gouwepeer

gouwepeer Bekend gezicht

Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    18
  23. OP
    OP
    Abraham54

Abraham54 Beheerder

Leuk Bevonden:
    102
    Trofeepunten:
    48

24. Prutser

Prutser Vaak hier

Leuk Bevonden:
    48
    Trofeepunten:
    28
    Ik moet er wel om lachen, batterijen leeg. Er moet nog een hele, hele hoop gebeuren, voordat elektrisch rijden gewoon gaat worden!
    Subsidie slurpers zijn het, net als de windmolens. Er is een groep mensen die heimelijk in hun vuistje lachen!

25. Prutser

Prutser Vaak hier

Leuk Bevonden:
    48
    Trofeepunten:
    28
    Milieu tokkies, als het hier maar "schoon" is. Om elk "groen" idéé, zit een zwarte rand!

gouwepeer vindt dit leuk.
  26. OP
    OP
    Abraham54

Abraham54 Beheerder

Leuk Bevonden:
    102
    Trofeepunten:
    48
    Husky vindt dit leuk.
  27. EvC

Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    28
    Milieuvriendelijke auto's weer als statussymbool in de markt zetten. Is dat het tegenovergestelde van het beoogde doel?

Husky vindt dit leuk.
  28. OP
    OP
    Abraham54

Abraham54 Beheerder

Leuk Bevonden:
    102
    Trofeepunten:
    48
    Tesla heeft dringend geld nodig!

29. Prutser

Prutser Vaak hier

Leuk Bevonden:
    48
    Trofeepunten:
    28
    Dat is een goeie!

30. OP
    OP
    Abraham54

Abraham54 Beheerder

Leuk Bevonden:
    102
    Trofeepunten:
    48
  31. Prutser

Prutser Vaak hier

Leuk Bevonden:
    48
    Trofeepunten:
    28
    Mijn gevoel zegt, wacht nog maar een aantal jaar. Dan zijn de minpunten die er zeker zijn, verbetert. Ook de rechter voet zal opnieuw afgesteld moeten worden, anders is de accu eerder leeg, dan werd vertelt bij aankoop. (met benzine is dat ook zo, maar je kunt bijna altijd ergens wel tanken) Het opladen is niet overal beschikbaar. Men schat de werkelijke te rijden km met de Opel Ampera, rond de 400.
    De prijs van de accupack is bijna de helft wat de auto kost, dus als de accu aan z'n einde is, wie koopt zoiets 2e hands. Een accu, zegt men, gaat 5 tot tien jaar mee, afhankelijk van een aantal factoren. Ik vrees dat er nog behoorlijk aantal addertjes onder het gras zitten.

Laatst bewerkt: 8 aug 2017
  32. gouwepeer

gouwepeer Bekend gezicht

Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    18
  33. Prutser

Prutser Vaak hier

Leuk Bevonden:
    48
    Trofeepunten:
    28
    Dan liggen wij al op de rug, wortels te trekken.

34. EvC

Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    28

35. d'anvers

d'anvers Junior lid

Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    0
    Heb bewondering voor deze man .
    Gefrustreerd over het elektrisch rijbereik van de huidige generatie hybrides en elektrische auto’s, besloot Walter Waes vorig jaar om zelf de handen uit de mouwen te steken. Hij is er in geslaagd om op basis van een 2008 Toyota Prius een plug-in hybride te bouwen met een elektrische autonomie van meer dan 100 km.
    Belg breidt actieradius van z’n oude Toyota Prius uit met 100 km
    Mvg
    d'anvers

Husky vindt dit leuk.
  36. gouwepeer

gouwepeer Bekend gezicht

Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    18
    Het bewijs dat een BMW ///M3 zuiniger is dan een Prius:

37. OP
    OP
    Abraham54

Abraham54 Beheerder

Leuk Bevonden:
    102
    Trofeepunten:
    48
    Tesla Motors Model S: BATTERY FAILURE!!!

38. Prutser

Prutser Vaak hier

Leuk Bevonden:
    48
    Trofeepunten:
    28
    Dit zullen we vaker gaan zien. Elektrische auto afgesleept met een dieseltruck

39. OP
    OP
    Abraham54

Abraham54 Beheerder

Leuk Bevonden:
    102
    Trofeepunten:
    48
    New 2018 Nissan Leaf teased in Japanese TV advert

40. Kate40

Kate40 Guest

Volgens mij is dit alleen voor mannen. Mijn auto rijdt zuinig, heeft 4 wielen en nooit mankementen. Ik ben helemaal blij. Elektrisch lijkt me prima voor het klimaat, maar dan graag een leuk model in een knalkleur. Maar..... als hij het maar goed doet! Het merk en het model maakt me dan niets uit.

41. OP
    OP
    Abraham54

Abraham54 Beheerder

Leuk Bevonden:
    102
    Trofeepunten:
    48
    Accu nieuws uit Japan en Korea.

De Japanse onderneming GS Yuasa heeft een nieuwe generatie van Lithium-Ionen accu's voor electrische auto's ontwikkeld.
    Beloofd wordt, dat met deze accu's vooral kleine auto's bijna een dubbele rijkwijdte krijgen in vergelijking met de huidige accu's.

De nieuwe accu's zijn vanaf 2020 verkrijgbaar.
    Dre productie hiervan wordt overgenomen door Lithium Energy Japan, een joint venture van Mitsubishi Corp. en Mitsubishi Motors.

De accu's zullen in Japan worden vervaardigd en beschikbaar komen voor Japanse en Europese accubouwers.

GS Yuasa's new battery to double electric car range- Nikkei Asian Review

Samsung SDI, de afdeling voor vernieuwbare Energie und Lithium-Ionen-Technologie van het Koreaanse Elektronische fabrikant Samsung, heeft deze week op de North American International Auto Show 2017 een nieuwe auto-accu voorgestelt.
    Deze accu biedt een totale rijwijdte van 600 kilometer en is met een snellader techniek uitgevoert.

Met behulp van die techniek is het mogelijk deze Samsung accu binnen 20 minuten to 80 procent op te laden, wat een rijwijdte van 500 kilometer oplevert.

BMW wordt ondertussen al door Samsung beleverd.

Husky vindt dit leuk.
  42. gouwepeer

gouwepeer Bekend gezicht

Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    18
  43. OP
    OP
    Abraham54

Abraham54 Beheerder

Leuk Bevonden:
    102
    Trofeepunten:
    48
    Wat ik laatst las is dat per verkochte Tesla de fabriek 13.000 dollar verliest!

44. OP
    OP
    Abraham54

Abraham54 Beheerder

Leuk Bevonden:
    102
    Trofeepunten:
    48
  45. gouwepeer

gouwepeer Bekend gezicht

Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    18
  46. OP
    OP
    Abraham54

Abraham54 Beheerder

Leuk Bevonden:
    102
    Trofeepunten:
    48
    Ik ben niet geregistreerd en vraag mij af waarop FD zich baseert, nu er 1,8 miljard is binnengekomen op de uitschrijving die gedaan is.
    Bovendien, Tesla heeft altijd al in de schulden gezeten, dus hoe je dan kan schrijven dat het verlies meevalt?

47. gouwepeer

gouwepeer Bekend gezicht

Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    18

Husky vindt dit leuk.
  48. PCF-Bot

PCF-Bot Ondersteuning Ondersteuning

Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    8
    PCF Bot vindt het een rare ontwikkeling dat de subsidies voor electrische auto's in ons land net zo als in de Verenigde Staten vooral gaan naar diegenen die de dure Tesla's kopen, dat zijn mensen die ook een Mercedes of grote BMW kunnen kopen.

De subsidies die deze rijkere mensen krijgen moeten door alle belastingbetalers opgebracht worden, ook door diegenen die geen Tesla kunnen aanschaffen.
    Het zou eerlijker zijn als er een vast bedrag wordt vastgelegd voor iedereen die een e-car wil kopen.

Denemarken heeft overigens laten zien, dat de Tesla verkoop in elkaar stort, als de subsidie ophoudt.

Husky vindt dit leuk.
  49. Prutser

Prutser Vaak hier

Leuk Bevonden:
    48
    Trofeepunten:
    28
    En zo gaat het met het klootjesvolk, wel de lasten van de elite, niet de lusten.

Husky vindt dit leuk.
  50. Husky

Husky Nieuw lid

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    1
    Ik heb in 1999 reeds op een congres gewerkt van VW daar stonden toen al een lupo volledig op elektrisch en een golf volledig op elektrisch er staat reeds veel meer gereed in fabrieken dan wij weten waarom het niet direct op de markt komt, waarschijnlijk oliesjeiks en het koningshuis wat ook aandelen heeft in olie. Toen de Lupo als hybride op de markt werd geïntroduceerd in 2000/2001 zei ik gelijk dat is alleen maar een zoetmakertje voor het volk.

Deel Deze Pagina