https://www.piepcomp.nl/admin.php?styles/ Elictrische auto's niet zo schoon als beweerd wordt? | Pagina 4 | Piepende Computer

Elictrische auto's niet zo schoon als beweerd wordt?

Discussie in 'Off Topic' gestart door Abraham54, 31 jul 2017.

Discussie Elictrische auto's niet zo schoon als beweerd wordt? in het Off Topic forum op piepcomp.nl.

1. gouwepeer

gouwepeer Bekend gezicht

Husky vindt dit leuk.
  2. Abraham54

Abraham54 Beheerder

ZeroHedge schreef al eerder over de update die uit Miami vluchtende Tesla rijders (S60) kregen, de volledige accu werd door de update vrijgegeven.
    ZeroHedge beschreef dat ze daardoor 15 kilometer verder konden rijden.

Husky vindt dit leuk.
  3. gouwepeer

gouwepeer Bekend gezicht

Husky vindt dit leuk.
  4. Abraham54

Abraham54 Beheerder

Leuk.
    Je kan gewoon zeggen dat er er geen verschil is wat betreft milieuvervuiling in de vergelijking electrische auto en gewone brandstof auto's.
    Dit zit vooral in de productie van de li-on accu's voor die electrische automobielen.
    Die procuctie veroorzaakt een enorme CO2 vervuiling.

Omdat electrische auto's zwaarder zijn, veroorzaakt dat bij het afremmen de remschijven harder moeten werken en dus meer fijnstof produceren.

5. quandor

quandor Nieuw lid

Ik kijk nog wel een jaar of wat de kat uit de boom.
    Toen de elektrische fiets werd geïntroduceerd, vroeg ik mij al af hoe lang een accupack mee zou gaan en misschien nog belangrijker, wat vervanging zou gaan kosten. De prijzen die je zo links en rechts tegenkomt zijn absurd hoog en nodigen niet direct uit tot de aanschaf van een elektrische fiets.

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die hun (kostenplaatje) ervaringen hier willen delen met de aanschaf / vervanging van hun accupack in hun (tweedehands aangeschafte) auto.

6. Abraham54

Abraham54 Beheerder

BMW in Duitsland heeft inmiddels een speciaal gebouw bij de fabrieken staan, waarin teruggenomen gebruikte accupacks zijn opgeslagen waarin via zonnepanelen opgewekte stroom wordt opgeslagen, zodat bij pieken dan stroom toegevoegd kan worden uit de accupacks.

BMW is van plan meerdere fabrieken met dit systeem uit te voeren.

Husky vindt dit leuk.
  7. quandor

quandor Nieuw lid

Ok.
    Daarnaast blijf ik zeer benieuwd naar wat een accupack vervanging (voor bijv. een Totoya Prius) kost.
    Als dat iets is van een paar honderd euro, dan is dat (wellicht) te overzien, maar als dat tussen de 1000 en 2000 euro kost, dan denk ik dat vele mensen zich nog wel een keer achter de oren krabben alvorens een dergelijke auto tweedehands te kopen.

Ik kwam net twee artikeltjes tegen. Van de eerste zou je 'vrolijk' kunnen worden, maar van het tweede (als er dan vervangen moet worden) misschien weer niet.

Artikel 1 :
    Kosten vervangen accu Toyota Prius
    De hybride batterij is ontworpen om een autoleven lang mee te gaan. Het aantal batterijen dat, sinds de introductie van de Prius 17 jaar geleden is vervangen, is op 1 hand te tellen. En ook bij de Wegenwacht is geen enkel typisch hybride euvel bekend. Niet voor niets heeft Toyota mede dankzij de Prius ook in 2013 de Golden TÜV award gewonnen voor de betrouwbaarste auto in het hele onderzoek. Een prijs die de kwaliteit van Toyota onderstreept. Een hybride Toyota is daarom dus minstens even betrouwbaar als alle andere Toyota’s. Is het toch het geval en kunnen wij bij Van Ekris de accu niet meer repareren dan bent u inclusief arbeid en btw 1750 Euro kwijt voor een nieuwe accu.

Artikel 2 : Hybryde-accu.nl, betaalbare (refurbished) accu's voor hybride auto's

Laatst bewerkt: 7 nov 2017
    Husky vindt dit leuk.
  8. macguy

macguy Bekend gezicht

een juf zij een tesla is minder zuiver dan een diesel. elektrisch auto's miste proper auto's die er zijn. :idea:

9. gouwepeer

gouwepeer Bekend gezicht

Bij een Prius moet ik altijd aan het filmpje uit post #36 van dit topic denken :joy:

10. Abraham54

Abraham54 Beheerder

Husky vindt dit leuk.
  11. macguy

macguy Bekend gezicht

12. Husky

Husky Junior lid

als iedereen die het zich kan veroorloven zich nu een hybride of nog beter een elektrische auto koopt dan gaat de algehele ontwikkeling ervan ook veel sneller en zullen ze ook sneller een netwerk hebben waar ze kunnen laden en zal het met grote sprongen vooruit gaan ook qua km die er mee afgelegd kunnen worden. en qua milieubewustzijn....

13. Husky

Husky Junior lid

Laatst bewerkt: 19 nov 2017
  14. macguy

macguy Bekend gezicht

Husky vindt dit leuk.
  15. Husky

Husky Junior lid

16. Abraham54

Abraham54 Beheerder

Husky vindt dit leuk.
  17. Kate

Kate PCF Ambassadrice

Nadat ik deze folder goed doorgelezen had, heb ik toch maar besloten geen proefrit aan te vragen: mijn kleur lak zit er niet bij.

Husky vindt dit leuk.
  18. Abraham54

Abraham54 Beheerder

Dat is dan echt pech hebben.

Husky en Kate vinden dit leuk.
  19. Husky

Husky Junior lid

Zag vandaag in autovisie de Tesla S100D die het opnam tegen de snelste AMG E Mercedes opnam en de Tesla trok op met een snelheid alsof de Mercedes stil stond, de Tesla S100D trekt van 0 tot 100 op in 2,7 seconden. De presentator zei wel dat het tijd word dat er ook bij elektrische auto's een soort AMG of M of Polar versie van komt die niet alleen snel is maar ook nog eens sportief zoals een sportwagen dat is, maar hij vertelde erbij dat dat in de toekomst zeker zal komen en dat er in de verre toekomst steeds meer op elektrisch gereden zal worden. Dus dan word de vraag erna ook groter.