Info Endless OS is een nog onbekend besturingssysteem.

maarten70

Gevestigd lid
Als je het echt alleen doet om uit te proberen zou ik je aanraden echt VirtualBox te gebruiken. Dit is gewoon omdat je dan niet je bestaande besturingssystemen overhoop hoeft te halen. Tenzij je het echt wil, maar grote kans dat het in VirtualBox gewoon werkt.

En zoals Gwoon dat zegt: "Heel Nederland houd van G[e]woon" xD

Ja dat is de optie die ik morgen ga gebruiken op de laptop
Ik moet zeggen, vanaf de usb werkt ie prima en ziet er verdomd leuk uit hoor

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Als je niet weet of je FAT32 of NTFS moet kiezen raad ik je aan altijd FAT32 te kiezen, Linux bijvoorbeeld ondersteund NTFS eigenlijk nooit en bijna geen enkele OS maker gebruikt NTFS. De rede hiervoor is dat FAT32 veel makkelijker te ondersteunen is (bijvoorbeeld omdat er zoveel documentatie over is voor developers, wat NTFS niet echt heeft).
Hoi Maarten, je maakt een vergissing door te ze schrijven dat Linux NTFS niet ondersteund.
Moderne distributies hebben geen enkel probleem met het herkennen en mounten van NTFS harde schijven.
Waar Linux ditributies mogelijk wel een probleem mee hebben is ExFat.

maarten70

Gevestigd lid
Hoi Maarten, je maakt een vergissing door te ze schrijven dat Linux NTFS niet ondersteund.
Moderne distributies hebben geen enkel probleem met het herkennen en mounten van NTFS harde schijven.
Waar Linux ditributies mogelijk wel een probleem mee hebben is ExFat.
Okay mijn fout. ExFAT trouwens heeft patent en houd Microsoft(?) voor zichzelf. Voor zover ik gehoord heb.
Ik sta echter wel nog steeds achter mijn claim dat veel (hobby) OS devs niet beginnen aan NTFS omdat het een lastig bestandssysteem is. :p

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Linux heeft zijn eigen veel geavanceerdere bestandssystemen.
En Linux Mint/Ubunt heeft een add-on voor de herkenning van ExFat.
Heb ik eerder ook gebruikt in Mint.

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Ik zal binnenkort eens kijken of ik Endless op een 32GB USB-stick kan zetten.
Wordt binnenkort vervolgd.

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Hoi Cappie, er is een nieuwe versie van Endless OS uit.
Heb jij het spul nog draaiende?

Bovenaan Onderaan