Externe harde schijf wordt niet meer herkend

Kan iemand me helpen? Al een tijd wordt mijn externe harde schijf niet meer herkend. Ik kan hem wel vinden via Apparaatbeheer, maar er komt een melding dat ik een stuurprogramma moet updaten of installeren.

Nu vraag ik me af: als je dat doet, wordt die harde schijf dan helemaal leeggehaald of niet? Of kan ik mijn bestanden allemaal houden?

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Leeftijd
67
OS
Windows 10 Professional x64
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
ZoneAlarm Free Firewall
@ShadyAngel - Zolang de kernel van Windows gebaseerd blijft op de kernel uit Windows 95,
zijn de schijfletters A en B bestemd voor Floppydisk.

@drive33 - start de computer opnieuw op met de WD drive aangesloten.

drive33

Bekend Gezicht
Lid geworden
20 aug 2018
Leeftijd
61
OS
Windows 8.1
@drive33 - start de computer opnieuw op met de WD drive aangesloten.

Dat heb ik gedaan, zonder succes.

Als ik apparaatbeheer open zie ik hem tussen de verborgen apparaten staan en als ik dat open, krijg ik de volgende melding:

Dit apparaat is momenteel niet op de computer aangesloten, of er is geen verbinding met het apparaat (code 45)
Sluit het apparaat met de computer aan of breng een verbinding met dit apparaat tot stand

Bij probleemoplossing krijg ik de melding dat het apparaat mogelijk niet gedetecteerd is.

Johannes1956

@t your Service " all Time
Lid geworden
13 jun 2019
Leeftijd
65
OS
Windows 10 Home
AV
Eset
FW
Windows Firewall
:unsure: Mm code 45 geeft aan dat die schijf niet is verbonden , kan zijn dat de usb poort niet helemaal goed werkt.
normaal is inpluggen en dan word die gewoon herkent .
maar hier wordt hij niet herkent, probeer een wat andere usb uit op de computer ,hoe is die aangesloten ??

Roxmarie

Moderator
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
OS
Windows 10 home
AV
Windows beveiliging
FW
Windows beveiliging
Ik denk dat je deze stappen al doorlopen hebt. Maar ja dan moet je de schijf wel zien, en dat is nou net het probleem.

Met die omschreven code kun je dus niets, want dit is volgens deze site van microsoft de omschrijving:

Volledige foutmelding

Dit Hardwareapparaat heeft momenteel geen verbinding met de computer. U kunt dit probleem oplossen door dit Hardwareapparaat opnieuw te verbinden met de computer. (Code 45)

Oorzaak

Deze fout treedt op als een apparaat dat eerder was aangesloten, is losgekoppeld. U kunt dit probleem oplossen door dit Hardwareapparaat opnieuw te verbinden met de computer.

Aanbevolen resolutie

Een oplossing is niet nodig. Deze foutcode wordt uitsluitend gebruikt om de ontkoppelde status van het apparaat aan te duiden en vereist geen oplossing. De foutcode verdwijnt automatisch wanneer u het desbetreffende apparaat opnieuw op de computer aansluit.

Hopelijk kun je iets met de tips van @Korrigan

Worden andere apparaten die op dezelfde USB poort worden aangesloten wel herkend?
Is er een mogelijkeheid om de harde schijf te testen op een andere computer? Is hij daar wel zichtbaar?

drive33

Bekend Gezicht
Lid geworden
20 aug 2018
Leeftijd
61
OS
Windows 8.1
Ja, andere dingen worden wel herkend (usb sticks, andere externe harde schijf)

En nee, op een andere computer is hij ook niet zichtbaar. Ik heb het op verschillende andere computers geprobeerd.

En ik heb het ook met een ander snoertje geprobeerd, zonder resultaat.

Roxmarie

Moderator
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
OS
Windows 10 home
AV
Windows beveiliging
FW
Windows beveiliging
Ik vrees eerlijk gezegd, dat de schijf defect is. Dat kan zomaar gebeuren, ik heb diverse WD externe schijven gehad, die zo ineens van de een op de andere dag het loodje leggen. En zeker omdat je het al op diversen apparaten geprobeerd hebt.

Ik ga even op het forum kijken, volgens mij heeft iemand er ooit iets over geschreven.

Ik heb gevonden wat ik zocht, maar weet niet of je hier iets aan hebt. Dus graag een aanvulling van 1 van de experts hier op het forum.
@dorado heeft dit namelijk gepost.

Najsnarf

Enthousiast Lid
Lid geworden
5 aug 2016
OS
W10pro
AV
FSecure van KPN
De experts zijn mogelijk nog op vakantie, alle scholen zijn inmiddels weer begonnen.
612ce5f3dcb26-WGWNS-TrotterlogoMVD0-png_%28Miniatuur%29.png

dorado

Moderator
Team lid
Lid geworden
15 aug 2017
OS
Linux
FW
UFW
Hoi,
Wanneer je Testdisk aandurft, volg dan met een andere computer de handleiding van Testdisk vertaald en gepost door mij op het forum waardoor je de partitietabel kunt herstellen. Omdat het echter niet om verloren bestanden gaat, maar om een schijfletter zou ik echter niet voor testdisk kiezen, maar voor Diskpart van welk de handleiding hier ook op het forum is geplaatst.
Handleiding DiskPart 2

kun je een afbeelding laten zien van DiskPart met list volume?

Bovenaan Onderaan