• De community van 'PiepComp Support - dat andere PC-Hulpforum' staat voor u klaar, om hulp bij computerproblemen te geven,
    zoals traagheid, malware, BlueScreensOfDeath, netwerkproblemen, crashes, updateproblemen en nog veel meer!

Discussie externe kaartlezer

theplayer

Film Expert
Lid geworden
24 feb 2019
Reaction score
65
Punten
28
Leeftijd
66
Inmiddels ben ik bijna klaar met de samenstelling van een nieuwe I7 computer en sta op het punt die te bestellen. Ik heb daarbij al enkele heroverwegingen gehad voor componenten en nu zit ik nog met de laatste twijfel.

Op de lijst staat een interne RaidSonic ICY Box IB-868-B kaartlezer 3,5" CF I, CF II, MS, MS PRO, Microdrive, MMC, S. Ik lees dat daar nadelen aan kleven. Bovendien lijkt het me beter om die voor extern gebruik aan te schaffen. Ik zie nu bijv. dit staan (zie bijlage)!
Die hoeft het natuurlijk niet te worden maar het gaat om het idee. In dat geval kan de inhoud van de behuizing nog met iets belangrijkers gevuld worden.

2 vraagjes:
- Wat is dan een uitstekende externe kaartlezer voor alle formaten?
- Welk interne toevoegingsoptie kan ik dan beter benutten om die computer nog beter te maken dan hij al is....(Zie huidige samenstelling...!)

Bijlagen

ArtstudioG

Gevestigd lid
Lid geworden
30 jan 2017
Reaction score
75
Punten
28
Leeftijd
61
Voor externe kaartlezer zou ik zeker voor een 3.1 USB versie kiezen, toekomstgericht.

theplayer

Film Expert
Lid geworden
24 feb 2019
Reaction score
65
Punten
28
Leeftijd
66
Volgens Azerty kan de externe Transcend RDF9 - Kaartlezer alles-in-1 (SDHC UHS-I, SDXC UHS-I, microSDHC UHS met alle kaarten overweg.

1570796293570.png

ArtstudioG

Gevestigd lid
Lid geworden
30 jan 2017
Reaction score
75
Punten
28
Leeftijd
61
Ja dat klopt maar het gaat over de connectie met je pc en die 3.1 USB connectie is bij deze inderdaad aanwezig. Dus, goeie aankoop;

theplayer

Film Expert
Lid geworden
24 feb 2019
Reaction score
65
Punten
28
Leeftijd
66
Hier het nieuwste overzicht van die nieuwe pc die volgende week besteld gaat worden. Daar komt hij aan te hangen (maar ook aan mijn oude pc die nu veel problemen geeft na de upgrade naar win 10 (had ik het maar niet gedaan...)
1570796788322.png

ArtstudioG

Gevestigd lid
Lid geworden
30 jan 2017
Reaction score
75
Punten
28
Leeftijd
61
Waar ga je bestellen? Ik werk zelf ook al jaren met Asus TUF moederborden, zeer tot mijn tevredenheid !
Maar heb je al eens navraag gedaan of het moederbord dat je gaat bestellen wel werkt met een CPU van de 9de generatie (9700..)? Bij Asus melden ze dat dit moederbord enkel geschikt is voor 8ste generatie CPU.

Aanvulling: net zelf even gaan grasduinen en blijkbaar wordt die i7-9700KF ondersteund door moederbord :)

Laatst bewerkt:

theplayer

Film Expert
Lid geworden
24 feb 2019
Reaction score
65
Punten
28
Leeftijd
66
Ik wacht nog even met bestellen i.v.m. een reactie van Azerty in Raalte over een kleine korting door de samenwerking met het NCF

En je vraag over de 8e of 9e generatie is uitstekend! Ik ga daar meteen over bellen.

theplayer

Film Expert
Lid geworden
24 feb 2019
Reaction score
65
Punten
28
Leeftijd
66
Ik word teruggebeld...!
Maar ben jij er zeker van dat ik WIN7 terug kan krijgen als ik een SSD van 240 Gb aanschaf en kan inbouwen?

theplayer

Film Expert
Lid geworden
24 feb 2019
Reaction score
65
Punten
28
Leeftijd
66
Ik heb zelf maar weer gebeld en jouw aandachtspunt verwoord. Volgens hen zou dat in het BIOS dan aangepast moeten worden zodat het moederbord wel overweg kan met een hogere generatie. Maar ik wil graag iets wat allemaal perfect op elkaar is afgestemd zonder nodige aanpassingen om het laten werken en dat heb ik de firma laten weten. Ze hebben het hele verhaal genoteerd en zullen dit intern gaan overleggen . Dat wordt in ieder geval volgende week. Ben benieuwd waar ze nu mee komen...

Terug naar WIN 7. Wat kan ik nu gaan doen?

ArtstudioG

Gevestigd lid
Lid geworden
30 jan 2017
Reaction score
75
Punten
28
Leeftijd
61
Ik word teruggebeld...!
Maar ben jij er zeker van dat ik WIN7 terug kan krijgen als ik een SSD van 240 Gb aanschaf en kan inbouwen?
Het terugkrijgen van Win7 heeft niks met het plaatsen van een SSD te maken. Die is uiteraard leeg en daar kan je op installeren wat je maar wil, let wel: nieuwe installatie. Het terugkeren naar win7 met je bestaande installatie … daar vrees ik voor. Heeft ook niet echt nut als er initieel al een fout in zat. Met je nieuwe pc moet je toch ook een cleane installatie doen en terug van nul beginnen, waarom hier dan ook niet.

theplayer

Film Expert
Lid geworden
24 feb 2019
Reaction score
65
Punten
28
Leeftijd
66
En dat Windows7.old dan...? Op een SSD zetten?

ArtstudioG

Gevestigd lid
Lid geworden
30 jan 2017
Reaction score
75
Punten
28
Leeftijd
61
Met herstellen uit windows7.old heb ik nog geen ervaring maar ik veronderstel dat je dat enkel kan gebruiken bij een bestaande installatie van windows 7 van waaruit je bepaalde instellingen/bestanden kan gaan terughalen. Althans zo begrijp ik het toch als ik internet mag geloven. Dus voor zoiets zal er iemand anders op dit forum moeten inspringen.

Bovenaan Onderaan