Forum graag veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gouwepeer

Vaak hier
Kun je de volgorde in het drop down menu aanpassen wat grootte / lengte betreft? Leden boven, enzovoort.
De volgorde hiervan word bepaald door de plaats van de buttons in de header en van het schermformaat. Hoe smaller het gebruikte scherm, en dus minder buttons in het scherm passen, hoe meer links naar het drop down menu verplaatst worden.

Door wijzigingen in het template "navigation" (en eventueel in "navigation.css) aan te brengen valt hier wel mee te spelen. Aanraden zal ik echter niet doen.

E

EvC

Gast
Door wijzigingen in het template "navigation" (en eventueel in "navigation.css) aan te brengen valt hier wel mee te spelen. Aanraden zal ik echter niet doen.
Ah, je bent er ingedoken, leuk.
Wellicht wordt het makkelijker in XF2.

E

EvC

Gast
Ik meen me te herinneren, Abe, dat je eerder een handigheidje had toegepast waardoor de laatste post van een pagina werd meegenomen naar de nieuwe pagina.
Ik vond dat heel prettig. Heb je dat met een doel verwijderd?

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Ja- sinds Apple geen eigen processoren gebruikt maar die van Intel, is het makkelijker geworden om Applle in een Windows machine te gebruiken.
Maar geef mij dan maar Linux.
Want ik wil me op geen enkele wijze confirmeren aan de wereld die Apple goed vindt voor mij!

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Ik meen me te herinneren, Abe, dat je eerder een handigheidje had toegepast waardoor de laatste post van een pagina werd meegenomen naar de nieuwe pagina.
Ik vond dat heel prettig. Heb je dat met een doel verwijderd?
Dat was nog in de phpBB tijd!

E

EvC

Gast
Door de kadertjes in Nieuwe Posts is het soms onmogelijk om heel kort en bondig een topic onderwerp te plaatsen.
Eerder hebben we daar al over gesproken, de tekst heb je ingekort.
Wat ik me afvraag, onder het onderwerp staat al welk subforum het betreft. Het werken met icoontjes lijkt me de enige manier om dit op te lossen.
Een hulpvraag met een vraagteken icoon, een opgeloste hulpvraag met vinkje icoon (eventueel rood en groen).
ICT nieuws behoeft eigenlijk geen info kadertje, het spreekt voor zich.

Matigen is mijn voorstel: nuttig?

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Ik heb even moeten zoeken wat jij nu weer onder kadertjes verstaat.
Ik vermoed nu dat jij het over de nu verplicht zijnde te gebruiken voorvoegsels in ICT-Nieuws hebt.
En nee, die kunnen niet door wat jij noemt icoontjes vervangen worden.

E

EvC

Gast
Ik vermoed nu dat jij het over de nu verplicht zijnde te gebruiken voorvoegsels in ICT-Nieuws hebt.
Dat was inderdaad ook een drempeltje met een groot vraagteken (maar wel overwonnen).
Als het niet met icoontjes kan, is er nog een mogelijkheid om in een subforum een hulp-topic aan te maken (te beheren door beheerder/moderator).
In dat geval is het zichtbaar onder het topic onderwerp (in Nieuwe Posts ).

Het één houdt verband met het ander. De kadertjes in Nieuwe Posts (Info, Opgelost, etc.):

Laatst bewerkt door een moderator:

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Jij wil dus dat op dit forum gewoon extra werk wordt gecreëerd - daar zitten ik en mijn team echt niet op te wachten!

E

EvC

Gast
Ik constateer dat wat je met de kadertjes wilt verduidelijken eigenlijk teniet doet met het verkorten van een titel / onderwerp.
Daarom probeer ik mee te denken of het anders kan.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Hulpvragen kunnen in principe in vrijwel alle fora ontstaan, een apart subforum daarvoor werkt alleen verwarrend.
En al sinds het begin van dit forum is een forum waar je ook een hulpvraag kan posten (Ik weet niet waar ik moet posten?)

E

EvC

Gast
Hulpvragen zijn hartstikke goed.

Het lastige is dat ik bij een nieuw topic een dusdanig korte titel moet verzinnen om begrijpelijk te zijn in het blok Nieuwe Posts.
Hoe dan ook moet ik vaak rekening houden met een extra kadertje (de ruimte is al zo klein).
Afgebroken titels zijn niet altijd te voorkomen, het proberen te mijden lijkt mij beter.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
De ruimte voor de titel lijkt kleiner, maar dat is niet het geval.
De titeltekst kan met of zonder voorvoegsel even lang zijn.

E

EvC

Gast
Maar niet in het blok Nieuwe Posts. Voorvoegsels (die ik kadertjes noemde) maken de titel kleiner.
Tevens, waarom maak je bij ICT Nieuws een Info voorvoegsel: het is vanzelfsprekend dat het info is.
Ik kan ook naar Recente Posts klikken, daar zie ik de titels volledig. Maar op een hoofdpagina hoort een eerste blik een zo volledig mogelijk beeld te geven van de titels (in Nieuwe Posts).

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Je hebt het over de sidebar en die heeft de functie die jij er aan geeft echt niet!
Ook gewone titels zonder voorvoegsel die lang zijn, worden afgekapt.

Ik zie er dus absoluut geen probleem in en ga ook de sidebar ten faveure jouw voorkeuren echt niet breder maken.

E

EvC

Gast
Niets hoeft ten faveure van mij, ik probeer het bespreekbaar te maken.
Het neemt niet weg dat ik voorvoegsels in de sidebar liever niet zie: omwille van een duidelijke titel.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Bespreekbaar heb je het gemaakt.
En de voorvoegsels blijven, want zijn functioneel.

E

EvC

Gast
Daardoor laat je het belang van een duidelijke sidebar eigenlijk los. Dat kan uiteraard, het is een keuze.

E

EvC

Gast
Wat ook kan is het blok Nieuwe Posts uit de Sidebar verwijderen. Dan zijn voorvoegsels geen probleem meer.
De knop Recente Posts in de header doet hetzelfde. Wat de knop Nieuwe Posts ernaast doet ontgaat me nog steeds.

Laatst bewerkt door een moderator:

porrelaar

Vaak hier
Het verschil tussen Recente Posts en Nieuwe Posts:
Recente Posts spreekt voor zich; dat zijn de berichten die onlangs geplaatst zijn. De inhoud is voor ieder lid hetzelfde.
Nieuwe Posts zijn de berichten die jij nog niet gelezen hebt. De inhoud kan voor ieder lid anders zijn. Het zijn namelijk de berichten die voor jou nieuw zijn.
Wanneer je alle berichten gelezen hebt, zal Nieuwe Posts voor jou leeg zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan