Opgelost foutmelding bij opstarten officeprogramma's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thecla

Junior lid
Goedenavond abbs,

Helaas hetgeen je me vroeg te doen heeft niet geholpen. Rechts klikken werkt nog steeds niet :(

Bijlagen

abbs

SecurityExpert
Ondersteuning
Hallo,

Doe het volgende (zie de afbeelding en de cijfers).
1. Klik op het vergrootglas.
2. Type Windows PowerShell
3. Klik op "Windows PowerShell"
4. klik op Run as Administrator

Er opent een scherm (daar moet je Ja klikken indien nodig) en een blauw scherm opent.

Kopieer het onderstaande commando, plak het in het Opdrachtprompt-venster (achter > ) en druk opnieuw op Enter:

Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}

Herstart je pc en kijk of het nu wel lukt.

Thecla

Junior lid
helaas dat doe hij niet.

EDIT
als ik op het vergrootglas klik en dan windows powershell tik dan vindt hij niets, gewoon powershell wel

EDIT ii
Nu lukt het wel

abbs

SecurityExpert
Ondersteuning
Hallo,

En als je ergens anders rechts op klikt opent er dan wel wat?

Thecla

Junior lid
jazeker alle icoontjes die in mijn taakbalk staan geven een popup menu als ik er rechts op klik.

abbs

SecurityExpert
Ondersteuning
Hallo,

Dan heb ik alle mogelijk heden die weet gedaan, je kan hier er een nieuw onderwerp over maken: Windows 10
Misschien dat iemand anders nog een oplossing voor je weet (geef er een link naar hierbij).

Thecla

Junior lid
Hallo abbs,

Imiddels heb ik een nieuw account aagemaakt, met ondersteuning van MS zelf, daar werkt alles wel goed. Maar nu moet ik dus in dat account chrome en zo installeren.

MS helpdesk vermoedt dat mijn (voormalige) primaire account corrupt is of beschadigd :(

Thecla

Junior lid
Hoi Abbs,

dat heb ik dus gedaan of liever gezegd heeft de medewerker van MS voor mij gedaan.

Ik ga de link nu volgend. Ben altijd wel gecharmeerd van dit soort dingen van Computer!totaal

EDIT;
Kan mijn corrupte account niet vinden in mijn register. Vreemd

Laatst bewerkt:

Thecla

Junior lid
Ik kan het account nog wel gewoon gebruiken, maar heb dus niet de beschikking over de drop down menu's van de startknop en vergrootglas als ik rechtsklik. Beetje lastig is dat wel. Maar ik weet geen mogelijkheid om dat corrupte account aan te passen :(

abbs

SecurityExpert
Ondersteuning
Ik kan het account nog wel gewoon gebruiken, maar heb dus niet de beschikking over de drop down menu's van de startknop en vergrootglas als ik rechtsklik. Beetje lastig is dat wel. Maar ik weet geen mogelijkheid om dat corrupte account aan te passen :(
Wat je ook kan doen is wachten tot er weer een versie updates is (waarschijnlijk al in maart) en dan hopen dat het probleem is opgelost.

Thecla

Junior lid
Dat kan inderdaad ook. Maar ik ken mezelf, ik kan het niet direct loslaten. Kan goed zijn dat ik MS helpdesk nog eens benader hoe ik dat account wel terug kan vinden. Het blijft raar dat het zich afgelopen zondag ineens openbaarde :emoji_thinking:

abbs

SecurityExpert
Ondersteuning
Het blijft raar dat het zich afgelopen zondag ineens openbaarde
Heb je toen niet een één of ander programma gedownload en geïnstalleerd?

Thecla

Junior lid
Nope dat heb ik zeker niet gedaan. Heb wel op internet zitten lezen en het schijnt vaker voor te komen met een update van windows, maar ja daar ben ik mooi de pineut mee.

Maar ooit komt het goed :)

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Kijk aan, dat is dan mooi.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan