• Ondervind jij last van problemen in Windows, zoals traagheid, malware, BlueScreensOfDeath, netwerkproblemen en nog veel meer, maak dan gebruik van het fantastische team op dit gezellige pc-hulpforum, om jouw computerproblemen opgelost te krijgen. Tevens is er een keur van andere onderwerpen aanwezig, zoals bijvoorbeeld een filmforum, dat langzaam maar zeker gestalte krijgt. Blijf niet aan de zijlijn staan, maar doe mee met Piepcomp Support.
    Registratie op dit forum is eenvoudig, is gratis en blijft gratis

Vraag Gaming software

ShadyAngel

Vaak hier
Lid geworden
12 sep 2018
Reaction score
70
Punten
28
Leeftijd
59
Gisteren heb ik een game (gekregen bij mijn nieuwe monitor) - Call of Duty, Black Ops 4 geïnstalleerd. Dit bleek zo'n 80GB groot en had bijna 5 uur nodig op mijn pc (die nochtans niet van de lichtste is). Is dit nog normaal of scheelt er toch iets aan mijn pc. Ik heb dit nog niet eerder opgemerkt omdat ik tot nu toe alleen maar 2 online games (World of Tanks en World of Warships) speelde. Deze bleken ook ieder zo'n 50GB groot maar installeren toch veel sneller.

Aarie25

Admin
Ondersteuning
Lid geworden
4 jul 2018
Reaction score
103
Punten
43
Leeftijd
38
Als ik een update voor mijn Xbox installeer van bijvoorbeeld 3.5 Gb groot, kan hij daar wel een half uur tot een uur over doen.
Maar kan het niet zijn dat hij gelijk de patch update van 50 Gb er bij download?
Dan heb je het over 130 Gb aan data en dan lijkt mij 5 uur een goede tijd.
Call of Duty: Black Ops 4 is bijna uit, maar voordat spelers aan de slag kunnen met de game moeten ze wel 50GB aan data downloaden.

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Lid geworden
6 aug 2018
Reaction score
187
Punten
63
Website
www.satellitefun.org
Met jouw pc is 5 uur veel te lang, maarrrrrr....... het ligt er dan wel aan hoe hij geinstalleerd wordt.
Werd het via Steam gedaan of een andere online provider zoals Uplay of Origin? Dan zou het wel kunnen, soms kunnen die enorm traag zijn.
Als het spelen maar snel gaat.

ShadyAngel

Vaak hier
Lid geworden
12 sep 2018
Reaction score
70
Punten
28
Leeftijd
59
Volgens mijn zoon is het normaal voor ongeveer 80GB aan data, geïnstalleerd via battle.net (soort steam en dus trager in downloadsnelheid).
Eens geïnstalleerd geen haperingen, zelf op hoogste instellingen goede reactiesnelheden. De snelheden komen volgens mijn zoon ongeveer overeen met zijn pc die alleen minder geheugen en opslag heeft, de rest is identiek en dus goed vergelijkbaar.

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Lid geworden
6 aug 2018
Reaction score
187
Punten
63
Website
www.satellitefun.org
Dan klopte mijn vermoeden. Battle.net da's inderdaad een soortgelijke, dan kan dat normaal zijn inderdaad. Soms is het bij mij met Steam ook enorm traag. Op een ander tijdstip kan het weer heel snel zijn. En het belangrijjkste is dat het eenmaal geinstalleerd goed werkt en dat blijkt het geval.
Dus dan is er geen reden tot zorg. Netjes!
Vanaf een dvd zou het echt veel te lang zijn geweest. Maar dat was gelukkig niet het geval en... tja... hoeveel games krijg je feitelijk nog op DVD? Want zelfs die wat men tegenwoordig op DVD krijgt, moeten dan via zo'n online systeem geinstalleerd worden. :)

Wel nice dat je die game bij je monitor gekregen hebt.

Bovenaan Onderaan