geen geluid

Najsnarf

PCS Lid
Geen geluid:
boxen zijn ingeschakeld (bij volume opdraaien enig gekraak te horen), rood lampje brandt
plugje uiteraaard ingeschakeld bij desktop
bij apparaatbeheer geen meldingen
bij YouTube icoontje voor loudspeaker niet doorgestreept.
vraag: wat kan ik nog meer controleren?

Heb jij toevallig een Nvidia Geforce update gehad van je videokaart?
Zo ja, ga naar instellingen ... systeem ... geluid ... en kijk daar of het juiste apparaat is geselecteerd om geluid af te spelen. Soms switched die al eens na een update van Nvidia naar de luidsprekers van je monitor.

Advies van A54 is een grote geruststelling..
@ ArtstudioG: ik heb hier naar gekeken:
656dd8e771826-No.001.jpg

en ook

656dd91226e77-No.002.jpg

maar zag uiteindelijk ook:

656dd94256115-No.003.jpg

maar nog steeds geen geluid.
Wat ik nu kan toepassen is een wat ouder herstelpunt installeren. Mijn systeemherstelpunt (Aomei) is juist van recente datum, want dat doe ik meestal na een recente wat grotere update van Windows 10.
toevoeging:
ik zie dat zowel systeemherstel als de laatste systeembackup van gisteren zijn, dus dat schiet niks op.

ja die heb ik wel bij de tweede desktop in huis. Beetje vervelende ingewikkelde toestand met kabels achterlangs en zo, daar begin ik nog even niet aan. Deze boxen waren ooit bij een aanbieding van Aldi bij een Medion computer met XP (!) toen ze die in de aanbieding hadden. Tja, hoe lang is dat al geleden? een jaar of 20? je zou zeggen als het rode lichtje brandt dat het niet aan de boxen ligt.

Na het bekende gedoe met de kabeltjes om het tweede set speakertjes los te peuteren bleken die het wel te doen. Conclusie: nieuw setje kopen.Iedereen voor de zoveelste keer bedankt voor het meedenken.

Ik heb Edifier boxen bij mijn notebook.
Deze boxen gebruik al weer een aantal jarem en hebben een geweldig geluid.

Mijn draadloze toetsenbord + muis met hotkeys o.a. voor mail en internet van Microsoft haperde regelmatig (ook met nieuwe batterijen). Twee maal een bord besteld (Bol en Raalte) ook met gebreken en terug gestuurd.
Vandaag een goed werkend bord voor ruim € 90.- (!!) in een echte winkel 1 dorp verderop , en mijn boxen hoeven geen vele tientallen euros te kosten zoals die Edifier van jou. Ik zoek nog even.

dank je wel, steeds goedkoper! Ik had vandaag ook een "meevallertje" inktpatronen bij een goedkope winkel "A" : 1 set à 5 stuks voor € 10.-- in plaats van ongeveer € 10.-- voor een losse cartridge ( eigenlijk € 9,99...) en bij controle in de printer geen probleem ontdekt.Eerlijk gezegd beluister ik nog maar héél weinig muziek met mijn desktop (vroeger wel).

Ik luister al naar klassiek sinds we op de middelbare school (1945 - 1951) schoolconcerten ( à ƒ 1.-- ) hadden in het ( later afgebrande) gebouw voor "K & W" met het Residentieorkest. Inmiddels ongeveer 75 jaar geleden dus. Daar staan nu de torenflats van de ministeries.

Terug
Bovenaan Onderaan