Opgelost Geheugen

kieken10

Junior lid
Ik heb een groot geheugen-verbruik, 5gb van de 8gb
kunnen er instellingen veranderd worden om dit te verminderen aub

ShadyAngel

Vaak hier
Ik denk dat dit wel ongeveer een normaal geheugenverbruik is. Dit is waarschijnlijk alleen te verbeteren met meer geheugen te plaatsen, extra 8Gb. 16GB is de dag van vandaag meer standaard aan het worden. Mijn zoon draait zware toepassingen (en games) zonder problemen met 16GB.
Mijn eigen pc geeft al 8% geheugenverbruik aan (op 64GB geïnstalleerd), dus 8GB is vandaag de dag wel aan de lage kant.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
@kieken10 - heb jij Taakbeheer al bekeken?

Wat zijn bij jou bijvoorbeeld processorgebruik, hoe is de verdeling van het geheuegen - heeft Windows mogelijk een gedeelte van het werkgeheugen gereserveert (bij mij 3,4GB van 16 GB) en hoeveel processen draaien er in jouw Windows.

Ik heb verleden een moderne laptop met Win 10 home opgeschoont - de eigenaar klaagde over traagheid.
Bij vijfhonderd processen waren er geregistreerd!
MBAM vond alleen al een 350 instanties van een Amazonknop, benevens andere pups en adware.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Rechtsklik op de Taakbalk en kies in het menu voor Taakbeheer

Indien je Taakbeheer voor het eerst gebruikt klik je onderin dat venster op Meer details

Standaard opent Taakbeheer altijd op de tab Processen.
Wissel daarom naar de tab Prestaties en klik dan in de linkerkolom op Geheugen.

Ik hoop dat ik het jou duidelijk heb kunnen maken?

quandor

hondje
Ik heb een groot geheugen-verbruik, 5gb van de 8gb
Toen ik jouw bericht las en de reacties van de mensen eronder, vroeg ik mij af:

als je 3/8 van het geheugen beschikbaar hebt tijdens het 'werken' met je machine, waarom zou je het gebruik van 5/8 dan bezwaarlijk / veel / als probleem willen zien? Er is immers nog bijna 40% (ic. 3/8) over voor nóg meer taken.

Als voorbeeldje : in mijn machine zit 32 Gb Ram en als ik in taakbekeer kijk dan is daar permanent zo'n 9 Gig van in gebruik. Vind ik volledig acceptabel.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Is @kieken10 weer volledig tevreden gesteld geworden?

quandor

hondje
als di goed is volgens jullie, dan wel want ik ken er geen ballen van
Vandaar dat ik je vroeg waarom je een bezwaar meende te zien?

Kijk, als je permanent 80 tot 99% van het beschikbare geheugen in gebruik zou hebben, dan zou het ietwat anders liggen.

Laatst bewerkt:

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Jij kent er geen ballen van - welnu om over ballen in combinatie met Windows te spreken - ik ook niet.
Maar er schijn wel balspellen te bestaan voor Windows.
On topic: 3,9 Gigabyte voor Windows is gewoon mooi - enkel met hele zware programma's zou jij behoefte hebben aan meer werkgeheugen!

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Graag gedaan, dit topic zal op opgelost gezet gaan worden.

Bovenaan Onderaan