• De community van 'PiepComp Support - dat andere PC-Helpforum' staat voor u klaar, om hulp bij computerproblemen te geven,
    zoals traagheid, malware, BlueScreensOfDeath, netwerkproblemen, crashes, updateproblemen en nog veel meer!

Info Goedkope office 2019

Black Tiger

Enthousiast
Lid geworden
6 aug 2018
Waarderingsscore
386
Punten
83
Website
www.satellitefun.org
Ah oke, verlengen is dan goedkoper. Als dat ook voor 5 computers is dan is het goed te doen inderdaad.

Najsnarf

Heeft veel posts
Lid geworden
5 aug 2016
Waarderingsscore
40
Punten
48
--> #35: ik was begonnen die "voor de sport"zoals ik het uitproberen noem die Office 2019 à $ 6,-- = € 6.-- te kopen en op een pc te installeren.. Die Office 2019 staat nu inmiddels - met dezelfde activeringscode - op 3 (drie) computers. Op mijn werk-pc heb ik gewoon Office 2016. E n als het op den duur vast loopt dan heb ik kopieën van die schijven.

ShadyAngel

Heeft veel posts
Lid geworden
12 sep 2018
Waarderingsscore
178
Punten
63
Leeftijd
60
Office 2019 loopt bij mij ook op 3 pc's met eenzelfde licentiecode zonder problemen. Meen al eerder ergens gelezen te hebben dat je office 2019 (geen 365!) op tot 5 pc's kan installeren.

Najsnarf

Heeft veel posts
Lid geworden
5 aug 2016
Waarderingsscore
40
Punten
48
maar ook voor zes euro?

ShadyAngel

Heeft veel posts
Lid geworden
12 sep 2018
Waarderingsscore
178
Punten
63
Leeftijd
60
Nee hoor, was 65€ bij Varsio (die bestaan niet meer denk ik?) maar was nog goedkoop vind ik. Mijn werkgever heeft net nog zo'n 500€ betaalt voor een licentie. Ik heb ooit ook eens een licentie voor 5€ willen aankopen bij Rakuten, maar heeft nooit gewerkt en op mijn e-mails nooit antwoord gekregen. Een andere goedkope die ook niet werkte heb ik echter wel terugbetaald gekregen.

Black Tiger

Enthousiast
Lid geworden
6 aug 2018
Waarderingsscore
386
Punten
83
Website
www.satellitefun.org
Mijn werkgever heeft net nog zo'n 500€ betaalt voor een licentie.
Dat is omdat hij vrijwel zeker een officiële licentie gekocht heeft en die zijn stukken duurder. Die goedkope van dat soort prijsjes wat jullie noemen vallen binnen een grijs of illegaal gebied. Is al eerder over verteld geworden.
Hoeveel (1 of 3 of 5) je mag installeren daarvan staat ook ergens aangegeven en is afhankelijk van het soort licentie. Er is ook al eerder aangegeven dat je om die reden niet kunt stellen dat Office 2019 tot op 5 pc's kunt installeren, dat is dus juist afhankelijk van welke versie Office 2019.

Oke nog maar eens dus:
De licenties die Varsio verkoopt zijn illegaal, het betreft hier licenties die afkomstig zijn uit het MSDN-programma van Microsoft. Deze licenties zijn alleen beschikbaar voor ontwikkelaars maar worden illegaal verkocht tegen lage prijzen.
Check:
als je er MSDN bij ziet staan weet je dus dat je een illegale key hebt.

Bruikbaar? Ja. Werken op meer dan 1 device? Vaak wel. Legaal? Neen dus.
Vandaar de grote prijsverschillen en dus ook geen garantie dat "Office 2019 op 5 pc's werkt" want de officiële werkt gewoon op 1 pc.

ShadyAngel

Heeft veel posts
Lid geworden
12 sep 2018
Waarderingsscore
178
Punten
63
Leeftijd
60
Als die niet officieel is hoe komt het dan dat ik deze zonder probleem aan mijn microsoft account kan koppelen?
Wat betreft het aantal pc's waar je office met dezelfde licentie mag installeren is er blijkbaar niemand die weet hoe het echt zit. Blijkbaar weet zelfs microsoft het niet. Office 365 is me veel te duur door het feit dat je deze moet blijven betalen of je kan niet meer aan je eigen bestanden (of bewerken). Ik ga toch echt geen 3 licenties kopen voor al mijn pc's.

Black Tiger

Enthousiast
Lid geworden
6 aug 2018
Waarderingsscore
386
Punten
83
Website
www.satellitefun.org
Als die niet officieel is hoe komt het dan dat ik deze zonder probleem aan mijn microsoft account kan koppelen?
Zie uitleg. Omdat het MSDN is dus als je MSDN gebruiker zou zijn zou je die ook moeten kunnen koppelen aan je account. Idem voor de VLK's, die zijn in de meeste gevallen ook niet legaal en kun je ook koppelen. Er zit geen 1:1 controle op bij Microsoft.
Daarnaast maakt het feit dat je de code kunt koppelen niet minder illegaal.

Wat betreft het aantal pc's waar je office met dezelfde licentie mag installeren is er blijkbaar niemand die weet hoe het echt zit. Blijkbaar weet zelfs microsoft het niet.
Jawel hoor, dat is allemaal relatief eenvoudig terug te zoeken. Een normale retail licentie is geldig voor 1 pc. Kan/mag 1x per 90 dagen op een andere pc gezet worden, maar de bedoeling is dan t.b.v. overzetten dus als je een nieuwe pc koopt.
Als er een licentie geldig is voor meer pc's moet dat iets aparts zijn en ook specifiek aangegeven staan bij die licentie.
Office 365 mag wel op meerdere pc's namelijk maximaal 6 gebruikers. Mag op onbeperkt aantal computers, maar mag/kan slechts door max. 6 gebruikers gebruikt worden.

Andere licenties zijn duurder, zoals de VLK's en bedoeld voor grotere bedrijven en mogen dan ook op meer pc's gebruikt worden. Dit soort licenties en betaling daarvan werkt anders.
Verder heb je nog contracten zoals de Non-perpetual licenties. Deze zijn voor max. 5 computers maar worden ook op andere wijze betaald. Deze mag je ook slechts max. 3 jaar gebruiken. Je betaald per jaar wat je gebruikt en na 3 jaar stoppen met gebruiken of nieuw contract afsluiten.

Hoezo zou Microsoft het zelf niet weten?

Het zal overigens niet meer lang duren, MS is steeds meer aan het overgaan en pushen naar Office 365.

Rubensky

Moderator
Ondersteuning
Lid geworden
4 aug 2016
Waarderingsscore
156
Punten
63
Goedkoop Office dan kan dit bericht hier ook wel. De maanden lang offline zijnde webshop Digital License doet het weer.

Rubensky

Moderator
Ondersteuning
Lid geworden
4 aug 2016
Waarderingsscore
156
Punten
63
Dat is inderdaad de website die ik laatst ook heb gebruikt.

Enigma147

Junior lid
Lid geworden
15 dec 2018
Waarderingsscore
26
Punten
18
Leeftijd
52
Jawel hoor, dat is allemaal relatief eenvoudig terug te zoeken. Een normale retail licentie is geldig voor 1 pc. Kan/mag 1x per 90 dagen op een andere pc gezet worden, maar de bedoeling is dan t.b.v. overzetten dus als je een nieuwe pc koopt.
Als er een licentie geldig is voor meer pc's moet dat iets aparts zijn en ook specifiek aangegeven staan bij die licentie.
Office 365 mag wel op meerdere pc's namelijk maximaal 6 gebruikers. Mag op onbeperkt aantal computers, maar mag/kan slechts door max. 6 gebruikers gebruikt worden.
Office 365 Home kan gedeeld worden door 6 personen, die elk office op 5 computers mogen installeren.
Office 365 Personal is maar voor één persoon met 5 computers.

Andere licenties zijn duurder, zoals de VLK's en bedoeld voor grotere bedrijven en mogen dan ook op meer pc's gebruikt worden. Dit soort licenties en betaling daarvan werkt anders.
Verder heb je nog contracten zoals de Non-perpetual licenties. Deze zijn voor max. 5 computers maar worden ook op andere wijze betaald. Deze mag je ook slechts max. 3 jaar gebruiken. Je betaald per jaar wat je gebruikt en na 3 jaar stoppen met gebruiken of nieuw contract afsluiten.

Hoezo zou Microsoft het zelf niet weten?

Het zal overigens niet meer lang duren, MS is steeds meer aan het overgaan en pushen naar Office 365.
Volume Licence Keys werken met een activatieserver die je in je netwerk moet hebben. Zolang je maar eens in de zoveel tijd verbinding maakt met het netwerk wordt de licentie automatisch weer verlengd. Meestal geef je op hoeveel licenties je wil gebruiken, en daarvoor betaal je. Als je over die grens gaat is het niet zo dat je niet meer kan installeren, maar er is een periode waarin je tijdelijk wat meer licenties kan gebruiken dan je afgesproken hebt. Die tijd kan je gebruiken om weer onder de grens te komen, of om het aantal licenties te verhogen.

Tooltjes als Pico KMS maken gebruik van zo'n "server" en maken tijdelijk een service op de computer aan om te activeren. Daarom wordt ook die activatie ook regelmatig herhaald op de achtergrond. Als Picokms door bijvoorbeeld een antivirusscanner wordt weggehaald werkt je office plotseling niet meer.

Bovenaan Onderaan