Vraag Google+ stopt ermee?

HansGU

Gewaardeerd
Deze melding kreeg ik binnenrollen op mijn android. Niet per email maar bij berichten bovenaan.
Is jullie iets bekend daarvan?

HansGU

Gewaardeerd
Ik kan het nergens vinden. Heeft het verdwijnen van Google+ ook nog invloed op het voortbestaan van Google Drive en/of de bestanden en fotos op Drive?

Zo op het eerste gezicht lijkt het van niet, want over Google Drive wordt niet gesproken?

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Hallo Hans - heb jij een gewoon Google account of daadwerkelijk een Google+ account?

HansGU

Gewaardeerd
Ik heb wel een Google+ account daar staat niets op.
Maar ik gebruik Google drive wel regelmatig

Daarom zit ik met deze vraag, Google+ laat ik probleemloos verlopen, maar wanneer die twee met elkaar verbonden zijn of iets dergelijks, dan weet ik niet wat ik moet doen...

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Misschien weet onze vriend @Aarie25 er meer over?

macguy

Applefan
@HansGU ik deze mail van google+ deze morgen ontvangen en dit stond er in
Je hebt deze e-mail ontvangen omdat je een Google+ account voor consumenten (persoonlijk account) hebt of een Google+ pagina beheert.

In december 2018 hebben we onze beslissing aangekondigd om Google+ voor consumenten vanaf april 2019 te beëindigen omdat het weinig wordt gebruikt en het moeilijk is te zorgen dat Google+ een product blijft dat voldoet aan de verwachtingen van consumenten. We willen je bedanken voor je deelname aan Google+ en je laten weten wat je nu kunt doen. Je kunt bijvoorbeeld je foto's en andere content downloaden.

Op 2 april worden je Google+ account en eventuele Google+ pagina's die je hebt gemaakt beëindigd. We beginnen dan met het verwijderen van content uit Google+ accounts voor consumenten. Foto's en video's van Google+ in je albumarchief en je Google+ pagina's worden ook verwijderd. Je kunt je content downloaden en opslaan. Doe dit voor april. Foto's en video's waarvan een back-up staat in Google Foto's worden niet verwijderd.

Het proces om de content te verwijderen uit Google+ accounts, Google+ pagina's en het albumarchief van consumenten duurt enkele maanden. Gedurende deze tijd kan content zichtbaar blijven. Gebruikers kunnen bijvoorbeeld nog steeds delen van hun Google+ account zien in het activiteitenlogboek en sommige content in de consumentenversie van Google+ kan zichtbaar blijven voor G Suite-gebruikers totdat de consumentenversie van Google+ is verwijderd.

Vanaf 4 februari kun je geen nieuwe Google+ profielen, -pagina's, -communities of -evenementen maken.

Bekijk de uitgebreide lijst met veelgestelde vragen voor meer informatie en updates naarmate de beëindiging dichterbij komt.

Als je eigenaar of moderator bent van een Google+ Community, kun je de gegevens van je Google+ Community downloaden en opslaan. Vanaf begin maart 2019 kun je aanvullende gegevens downloaden, zoals de auteur, tekst en foto's van elke communitypost in een openbare community. Meer informatie

Als je inlogt bij sites en apps met de knop Google+ Login, houd er dan rekening mee dat deze in de komende weken wordt uitgeschakeld. In sommige gevallen wordt de knop vervangen door de knop 'Inloggen bij Google'. Je kunt nog steeds inloggen met je Google-account wanneer je de knop 'Inloggen bij Google' ziet. Meer informatie

Als je Google+ gebruikt voor reacties op je eigen site of andere sites, houd er dan rekening mee dat deze functie op 4 februari wordt verwijderd van Blogger en op 7 maart van andere sites. Al je Google+ reacties op alle sites worden verwijderd vanaf 2 april 2019. Meer informatie.

Als je klant bent van G Suite, blijft Google+ actief voor je G Suite-account. Neem contact op met je G Suite-beheerder voor meer informatie. Binnenkort verandert ook het uiterlijk van Google+ en worden er nieuwe functies toegevoegd. Meer informatie.

Als je een ontwikkelaar bent die Google+ API's of Google+ Login gebruikt, klik je hier voor meer informatie over de gevolgen voor jou.

Bij Team Google+ willen we je allemaal hartelijk bedanken dat je eraan hebt bijgedragen Google+ zo speciaal te maken. We zijn erg dankbaar voor de getalenteerde groep kunstenaars, communitymakers en denkers die in Google+ een thuis vonden. Google+ zou niet hetzelfde zijn geweest zonder jouw passie en toewijding.

Google LLC 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, VS

Je hebt deze e-mail ontvangen om je te informeren over belangrijke wijzigingen in Google+ pagina, -product of -account.

Aarie25

Admin
Ondersteuning
Daarom zit ik met deze vraag, Google+ laat ik probleemloos verlopen, maar wanneer die twee met elkaar verbonden zijn of iets dergelijks, dan weet ik niet wat ik moet doen...
Begin maart zal Google een optie aanbieden waarmee je gegevens van je Google+ profiel en je berichten uit openbare community’s te downloaden. Deze kun je dan opslaan op je computer.

Heeft het verdwijnen van Google+ ook nog invloed op het voortbestaan van Google Drive en/of de bestanden en fotos op Drive?
Dit gaat puur over Google+
Mijn vriendin heeft daar niet eens een account aangemaakt en kreeg ook een mail dat het ging stoppen.
Waarschijnlijk krijgt iedereen met een Andriod telefoon en een Googlel account zo`n mail.

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Nee Google verdwijnt niet helemaal Toska, alleen Google+, een soort van social media van Google.
Google zelf, Google backup, Google Drive en Gmail en zo blijven gewoon bestaan.

Het stoppen met Google+ is vrijwel zeker veroorzaakt door een nogal grote privacy bug die ontdekt is in Google+.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Google+ moest ooit de grote concurrent van Facebook worden.

Afijn, wat er overblijft is dus enkel nog voor zakelijke gebruikers.

maarten70

Gevestigd lid
Alleen Google+ kapt ermee, de rest van Google blijft bestaan en Google zelf ook. Het had te maken met te weinig interesse in het platform.

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Het had te maken met te weinig interesse in het platform.
Nope, het was echt vanwege bugs:
In oktober maakte Google bekend te stoppen met de consumentenversie van Google+, nadat een ernstige privacybug aan het licht kwam. Google had die kwetsbaarheid maanden onder de pet gehouden. Aanvankelijk was het plan om Google+ in augustus 2019 uit te schakelen, maar dat werd versneld nadat er wederom een kwetsbaarheid werd ontdekt. De zakelijke versie van Google+ blijft bestaan.
@Bron: tweakers.net

maarten70

Gevestigd lid
Ja, toch? Ik had zoiets in mijn post gezet en toen begon ik te twijfelen en heb het eruit gehaald. haha. De mail van Google zegt dat het weinig gebruikt wordt en het moeilijk is te zorgen dat Google+ een product blijft dat voldoet aan de verwachtingen van consumenten. Dat laatste zal wel verwijzen naar de bugs. Maar er is wel weinig interesse, zal waarschijnlijk niet meegeholpen hebben. Was er wel veel interesse geweest in Google+ hadden ze vast de moeite genomen die bugs eruit te halen.

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Vergeleken met anderen werd het ook wel weinig gebruik gemaakt maar er is ook Google communicatie die dus wat meer er over zegt. :)
Dat het niet zo goed liep als andere dingen zal ook wel meegespeeld hebben. De eerste bug hebben ze immers wel gefixed. Wat ik me echter dan weer afvraag is toch wat ze er nog mee van plan zijn. Dit gezien ze het zakelijke G+ wel nog willen laten voortbestaan. Daar moet toch ook weer een reden of een gedachte achter hangen.
En voor zakelijke gebruikers moet je al helemaal die bugs er uit halen want zakelijke gebruikers zijn vaak nog strenger bij dingen die niet goed lopen. Dat maakt me dan weer nieuwsgierig.

Bovenaan Onderaan