Nieuws Google voegt zoekmachine DuckDuckGo toe aan Chrome

Aarie25

Admin
Ondersteuning
Google heeft de op privacy gerichte zoekmachine DuckDuckGo aan de nieuwste versie van Chrome toegevoegd. Nederlandse Chrome-gebruikers kunnen nu naast Google, Yahoo! Nederland en Bing ook uit DuckDuckGo kiezen. De lijst met standaard te kiezen zoekmachines zou op basis van nieuwe gebruiksstatistieken zijn aangepast, zo meldt Google-engineer Orin Jaworski.

Eerder werd DuckDuckGo nog niet aan gebruikers aangeboden. "We zijn blij dat Google het belang inziet om gebruikers een privé zoekoptie aan te bieden", zegt DuckDuckGo-oprichter Gabe Weinberg tegenover TechCrunch. Naast Nederland zou DuckDuckGo nu aan gebruikers in meer dan 60 landen worden aangeboden.

DuckDuckGo noemt zichzelf een zoekmachine die gebruikers niet volgt. Zo worden er geen profielen van gebruikers aangemaakt, geen ip-adressen opgeslagen en geen gebruikersgegevens gelogd. Vorig jaar kende de zoekmachine een sterke groei en dit jaar werd voor het eerst de 36 miljoen zoekopdrachten per dag gepasseerd.

Bron Security.nl

Kate

Enthousiast
Aarie, zou jij zelf deze zoekmachine gebruiken? Want een ander criterium kan ik zo snel niet bedenken. We hebben best wel veel zoekmachines en van die hele rits gebruik ik alleen Google.
Maar als ik lees wat die Duck te bieden heeft, is hij misschien een welkome aanvulling. Wat een naam trouwens, Gabe Weinberg heeft vast een abonnement op de Donald Duck!

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Ik gebruik deze zoekmachine al tijden.

Aarie25

Admin
Ondersteuning
Aarie, zou jij zelf deze zoekmachine gebruiken? Want een ander criterium kan ik zo snel niet bedenken. We hebben best wel veel zoekmachines en van die hele rits gebruik ik alleen Google.
Ik heb deze topic geopend omdat er veel mensen zijn, die meer privacy willen hebben met het surfen.
Ik twijfel zelf al een tijdje om deze te gaan gebruiken, maar omdat ik al jaren gewent ben aan Chrome, zet ik de stap steeds niet.
Maar ik ga deze zeker uittesten, om te kijken of hij net zo snel als Chrome werkt en prettig werkt.

Kate

Enthousiast
Dat vind ik nu een uitstekend plan van jou, Aarie! Want dan kan ik vredig wachten tot jij getest hebt!!:)

Aarie25

Admin
Ondersteuning
Dat vind ik nu een uitstekend plan van jou, Aarie! Want dan kan ik vredig wachten tot jij getest hebt!!:)
Ik laat jou het weten zodra ik het heb uitgetest.
Ik wou het vandaag doen, maar ik moest sporten.
Maar ik verwacht dat ik er morgenavond eens in duik :)

Aarie25

Admin
Ondersteuning
@Kate,

Ik heb hem nu via Chrome ingesteld en ben zeer tevreden dat er geen snelheid verlies is.
Ik zal de komende dagen eens kijken hoe hij verder bevalt, wat betreft de zoekopdrachten.

Kate

Enthousiast
@ Aarie,

Oké. Maar was jij niet tevreden over je zoekopdrachten? Want daar is het voor, dacht ik. Ja, ik ben wel geduldig, en ik hoef nooit lang te wachten: ik word op mijn wenken bediend. Ik ben benieuwd!

Aarie25

Admin
Ondersteuning
Maar was jij niet tevreden over je zoekopdrachten?
Ik heb Duckduckgo nog niet lang ingesteld, dus ik weet nog niet goed of de zoekopdrachten prettig zijn
en of ze te vergelijken zijn met de zoekopdrachten van Google zelf.
Maar je heb nu wel meer privacy, dat is ook wel iets waard.
Misschien dat ik ook overstap naar Firefox, die heeft ook Duckduckgo.

Aarie25

Admin
Ondersteuning
@Kate,

Ik heb het weer terug gezet naar Google, want ik vind de zoekopdrachten niet prettig en ik krijg niet meteen wat ik zoek.
Dan maar meer privacy opgeven.

Kate

Enthousiast
Dank je wel, dan begin ik er niet aan, en blijf ik gewoon een tevreden mens!

Rubensky

Moderator
Ondersteuning
Ik heb dezelfde ervaringen Aarie25. Ik kan er niets aan doen. Ik kan echt alleen fatsoenlijk werken met Google.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Ik had eerst hetzelfde gevoel maar werk ondertussen al weer maanden met DuckDuckGo.

Anjo

Gevestigd lid
Ok heb Duck een jaar geleden eens gedraaid, ik vind m niks.
Vage resultaten en dingen die in Google en zelfs in Bing met meeste hits bovenaan komen komen in Duck niet boven water.

Aarie25

Admin
Ondersteuning
Vage resultaten en dingen die in Google en zelfs in Bing met meeste hits bovenaan komen komen in Duck niet boven water.
Ik ben het hier wel mee eens.
Ik vind de hits ook niet zoals ik had gehoopt.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Bij DuckDuckGo ook, als je het schuije links boven op Nederlands zet.

Aarie25

Admin
Ondersteuning
Bij DuckDuckGo ook, als je het schuije links boven op Nederlands zet.
Ik heb mijn bericht net aangepast, want ik kwam er net achter dat hij dan wel gelijk de goede opdracht gaf.
Maar voor andere zoekopdrachten werkt hij niet prettig voor mij.
Maar het kan ook een kwestie van wennen zijn.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Google is vooringenomen wat betreft zoekresulaten en DDG niet.

Bovenaan Onderaan